نام حاج قاسم سلیمانی در سراسر جبهه مقاومت به بزرگی ثبت خواهد شد

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بی تردید نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان سپهسالار ایران در سراسر جبهه مقاومت در تاریخ این کشور به بزرگی و نیکی ثبت و ضبط خواهد ماند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی پیامی به دومین همایش بین‌المللی «مکتب حاج قاسم و رسالت دانشگاه» که با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، صادر کرد.

متن پیام دکتر ولایتی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 میهمانان گرامی، اساتید محترم و فرهیختگان معزز

سلام علیکم،

در ابتدا لازم می دانم ضمن تسلیت سالگرد شهادت جانسوز سردار بزرگ اسلام و ایران سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش ابومهدی المهندس و نثار سلام و صلوات بر روح بلند آن شهیدان، از دست اندرکاران برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر نمایم.

به راستی ایران اسلامی سرزمین دلیران، آزادمردان، جوانمردان و ماندگارترین کشور فرهنگی و تمدن ساز است و مردمان شریف و بزرگ آن میراث دار طولانی ترین و درخشان ترین تمدن بشری هستند. 

این ملت با سابقه درخشان فرهنگی و تمدنی، همواره بزرگانی را در خود پرورانده است که در کوران حوادث و رویدادها همواره از عزت ایران دفاع نمودند و علم مردانگی، پرچم شرافت و اقتدار ایرانی را برافراشتند و با مدد الهی، عنایت اهل بیت(ع) و رهبری امامین انقلاب و حمایت و همراهی ملت بزرگ و شریف توانستند مسیر استقلال، توسعه و پیشرفت را طی نموده و دشمن قدار را به زیر بکشانند.

در نگاهی گذرا به تاریخ پرافتخار این مرز و بوم، جوانمردی چون طاهر ذوالیمینین وجود دارد که بعد از شکست بنی امیه زمان و مشاهده این که بنی عباس همان سیره ظلم و ستم را در خلافت اسلامی دنبال می کنند، در عین وفاداری به مبانی اسلام، پرچم استقلال ایران را برفراشت و عیاری عارف و پیرو اهل بیت (ع) چون یعقوب لیس صفار، همت گمارد و بنیان بنی عباس را برانداخت. 

عارف بزرگی چون پوریای ولی ضمن همنشینی با توده های مردم و غم خواری نسبت به مظلومین و دست گیری کننده ضعیفان، جلوه دیگری از پرتو درخشان هویت اسلامی ایرانی را نمایان ساخت. 

در دیگر سوی، بزرگی چون اسماعیل خطایی در روزگار سختی و تفرقه ایران به پا خواست و کشوری چند پاره را بیدار کرد و ایرانی نو برپا نمود.

در برهوت روزگار قاجار، سرو قامتی چون عباس میرزا به پا خواست و حدود 12 سال در مقابل هجوم میراث خواران پتر ایستادگی نمود تا آنان را  که می خواستند به قیمت زیر پا نهادن ایران به آبهای گرم برسند زمین گیر کرد. 

و اما در عصر ما نیز مردی از تبار پیامبران و ائمه اطهار (ع) که روح خدا بود و حامل معرفت نشأت گرفته از اهل بیت (ع) و شجاعتی حسینی قیام کرد و حادثه کربلا را در 17 شهریور تجدید نمود و سلف صالح وی نیز پرچم بیداری اسلامی را در سراسر جهان اسلام به اهتزاز در آورد و در مقابل آمریکا و صهیونیزم و ارتجاع منطقه ایستاد و یکی دیگر از جوان مردان سرزمین مرد خیز ایران یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی را مامور رسالت بزرگ احیای اسلام در رساندن پیام بیداری اسلامی به کشورهای منطقه نمود.

 این شهید والا مقام توانست آرمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در منطقه غرب آسیا جاری و ساری نماید و با بسیج جوانان مسلمان در کشورهای مختلف همچون سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و یمن شگفتی بیافریند.

بی تردید نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان سپهسالار ایران در سراسر جبهه مقاومت در ردیف عباس میرزا، اسماعیل خطایی، پوریای ولی، یعقوب لیس و طاهر ذوالیمینین، بلکه قوی تر و موثر تر از آنان در تاریخ این کشور به بزرگی و نیکی ثبت و ضبط خواهد ماند.

در پایان ضمن تسلیت مجدد، از خداوند متعال مسئلت می نمائیم ما را قدردان رشادت ها و ایثارگری های این بزرگمردان تاریخ ایران اسلامی، شهدای انقلاب، دفاع مقدس، امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدافعان حرم قرار دهد. ان‌شاءالله

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

علی اکبر ولایتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1165924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =