خیریه‌ای در دانشگاه شاهد برای اهدای وام به زوج‌های جوان راه‌اندازی می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شاهد گفت: راه اندازی یک خیریه برای اهدای وام به زوج‌های جوان را در کارگروه خانواده دانشگاه پیگیری می‌کنیم.

سید حامد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به میزان کنترل استحکام ازدواج های دانشجویی که از طریق نهاد مقام معظم رهبری انجام شده است بیان کرد: بخشی از این رصد زوج های جوان از طریق نهاد مرکزی صورت می‌گیرد، تا به امروز در دانشگاه شاهد رصد ویژه‌ای در این زمینه انجام نشده اما طبق برنامه ریزی های کارگروه خانواده نهاد دانشگاه شاهد، برگزاری کلاس‌های تحکیم خانواده، کارگاه و کلاس‌های تربیت فرزند با هدف ارتقا سطح تعاملی بین زن و شوهر و ترمیم و تکمیل ساختار خانواده در دستور کار قرار گرفته است.

واسطه‌های ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها چگونه انتخاب می‌شوند؟

وی افزود: یکی از بخش‌هایی که ما در کارگروه خانواده به دنبال آن هستیم، راه اندازی یک خیریه برای اهدای وام به زوج های جوان است. همچنین به بوم دانشگاه به عنوان یک ظرفیت برای تسهیل‌گری امر ازدواج نگاه می‌کنیم؛ برای مثال اگر بنا است جشن عروسی برای دو دانشجو برپا شود، دانشگاه شاهد میزبان مراسم خواهد شد و هر اقدامی در این راستا مثل تدارک اتاق عقد،طراحی سفره عقد، در اختیار گذاشتن سالن برای دعوت از میهمانان و غیره را برعهده می‌گیرد. در واقع هدف ما این است که دانشجویان با حداقل هزینه در منزل خودشان که دانشگاه است بتوانند تشکیل خانواده بدهند.

حسینی گفت: همچنین برنامه بعدی نهاد پیگیری برای ایجاد خوابگاه‌های متاهلی است که در این مورد نیز صحبت‌هایی با مسئولان دانشگاه انجام داده‌ایم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این اتفاق هم رقم بخورد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شاهد با تاکید بر گفتمان سازی در حوزه ازدواج بیان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شاهد در زمینه‌هایی مانند اعطای خدمات مشاوره‌ای رایگان به عزیزانی که قصد متاهل شدن دارند، ارائه می‌کند. همچنین ایجاد کارگاه با محوریت ازدواج جوانان، تبلیغ چهره به چهره از طریق اساتید و معتمدان نهاد در خصوص وساطت در ازدواج و غیره فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: ، سامانه همرسان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یکی دیگر از بخش‌هایست که در زمینه وساطت در ازدواج فعال است. در دانشگاه شاهد نیز تبلیغاتی با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با این سامانه انجام شده است. ثبت‌نام دانشجویان در این سامانه باعث تسریع همرسانی بین پسران و دختران کشور خواهد شد. طبیعتا اگر دختران و پسران بیشتری در این بانک اطلاعاتی ثبت‌نام کنند، امید به ایجاد شناخت بین افرادی که از لحاظ خصوصیات اخلاقی و رفتاری به یکدیگر نزدیک هستند بالا خواهد رفت.

حسینی بیان کرد: آشنایی بین دختران و پسران می‌تواند در یک بستر مناسبی مانند نهاد صورت بگیرد. در این صورت از آسیب‌های احتمالی این اقدام خارج از مجموعه‌های بستر سازی شده جلوگیری شده و اصل این امر که یک ازدواج موفق است، تحقق پیدا خواهد کرد.

مصاحبه: مطهره سادات قاسمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1166972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =