واسطه‌های ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها چگونه انتخاب می‌شوند؟

مدیرکل خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نحوه نحوه انتخاب واسطان ازدواج دانشجویی را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام سید محمد هاشمی درباره نحوه انتخاب کارشناسان خانواده و واسطان ازدواج دانشجویی در سایت همرسان گفت: دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور، این افراد که خود کارشناس خانواده هستند، انتخاب و معرفی کرده و سپس از آنها مصاحبه به عمل آمده و برای آنها دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

جای خالی رصد وضعیت ازدواج‌های دانشجویی/ معیاری برای ارزیابی کیفیت زندگی زوجین وجود ندارد

وی ادامه داد: این افراد دانشجویان را به هم معرفی نمی‌کنند، بلکه سامامه معرفی کرده و این افراد پیگیری می‌کنند، مصاحبه‌ها را انجام می‌دهند، با خانواده دانشجویان تماس می‌گیرند و به مشاور معرفی می‌کنند. همچنین معارفه را انجام می‌دهند یعنی در کنار دو دانشجویی که قرار است انشاالله ازدواج کنند، قرار دارند.

مدیرکل خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: پله پله، گام به گام با این دانشجویان کنار می آیند تا بتوانند به نتیجه مشخص برسند.

وی ادامه داد: این واسطان اخیراً کار خود را شروع کرده و دوره آموزشی آنها تمام شده است. در حال حاضر در کل کشور ۱۵۰۰ نفر از این افراد آموزش مقدماتی را گذرانده‌اند و حدود ۶۴ نفر از این افراد آموزش تکمیلی را طی کرده‌اند که در هر استان مستقر خواهند شد، اکنون بانک سامانه در حال تکمیل شدن است.

هاشمی افزود: تبلیغ تلویزیونی نیز خواهیم داشت. زمانی که معرفی‌ها انجام شد، آرام آرام این چرخه به حرکت خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی مدیرکل خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پیش از این به راه اندازی سایت همرسان اشاره کرده بود و گفته بود: سایت همرسان یکی دیگر از اقدامات نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در راستای تسهیل ازدواج دانشجویی است. مقرر شده برای ازدواج دانشجویان مرکز مناسبی در تمام دانشگاه‌ها با حفظ تمام دغدغه‌های خانواده‌ها ایجاد شود.

سرپرست مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: واسطان و مشاوران در سایت عضو می‌شوند و از دانشجویانی که شرایط ازدواج دارند، تست همسان سازی گرفته می‌شود و تست‌ها و اطلاعات آنها مجدد توسط مشاورین بررسی می‌شود و اگر اطلاعات مناسب بود، به خانواده‌ها برای اقدامات بعدی معرفی می‌کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1166622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =