به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نشستن زیاد می تواند عوارض زیادی برای فرد داشته باشد اما در این قسمت از نمناک قصد داریم که این مشکلات و عوارض را در مورد خانم ها بررسی کنیم .نشستن از راه های مختلفی به بدن فرد آسیب وارد می کند و هرچقدر زمان نشستن بیشتر باشد، عمر فرد کاسته خواهد شد و متاسفانه ورزش کردن هم نمی تواند اثرات مخرب آن را از بین ببرد .
خانمهای باردار بخوانند
نشستن بیش از حد با مشکلات قلبی عروقی در فرد نیز مرتبط است و خطر دیابت را در خانم ها بالا می برد و همچنین ممکن است باعث مشکلات مغزی نیز بشود.
هرچقدر که سن فرد بالاتر باشد ،خطر نشستن برای او افزایش می یابد ، مشکلاتی مثل ناتوانی در راه رفتن و جنون برای افراد سن بالا که زیاد می نشینند نیز وجود خواهد داشت که چنین خانم هایی معمولا زودتر از بقیه پیر می شوند.
طبق یک تحقیق و آزمایش گسترده در این موضوع، خانم هایی از سال های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۱ مورد آزمایش قرار گرفتند و میزان نشستن آن ها در طول روز مورد بررسی قرار گرفت. آن ها کمترین میزان نشستن را به ۳.۵ ساعت ، متوسط به ۵.۵ ساعت و نشستن زیاد را به ۱۰ ساعت طبقه بندی کردند و در نتیجه آن ها به موضوع ضعف در این خانم ها رسیدند که آن را این گونه توضیح دادند :
چنانچه بخش سلامت نمناک عنوان کرده است ضعف به این معنا است که توانایی بدن شما برای بهبودی از یک بیماری یا آسیب به شدت کاهش پیدا می کند و همچنین دوران نقاهت از بیماری را در آن ها افزایش می دهد .
معمولا خانم ها در حالت کلی عمر بالاتری نسبت به آقایان دارند اما در صورتی که خطر ضعف و نااستواری در آن ها افزایش پیدا نکند .
به طور کلی خانم هایی بیش از حد می نشینند مثلا بیش از ۱۰ ساعت در روز، سلامت کمتری دارند . به همین دلیل هرطور که شده باید میزان نشستن خود را کاهش دهید تا خودتان را از این خطرات دور کنید .
خوشبختانه در این تحقیقات نشان داده شد خانم هایی که میزان نشستن خود را کاهش دادند ، توانستند خطرات آسیب پذیری را در خود نیز کاهش دهند و سلامتی خود را به دست آورند .
انتهای پیام/
نظر شما