مخالفان روش جدید برگزاری کنکور به دنبال منافع شخصی/ کنکور از ۲۵ سال قبل، نظام آموزشِ عمومی کشور را نابود کرده است

رئیس سازمان سما با بیان اینکه مخالفان روش جدید  برگزاری کنکور منافع شخصی را دنبال می‌کنند، گفت: کنکور از ۲۵ سال قبل نظام آموزش عمومی و تربیتی کشور را نابود کرده و نشانه‌های مثبت را در شیوه جدید برگزاری آن شاهد هستم.


سید محمد بطحایی، رئیس سازمان سما و وزیر سابق آموزش و پرورش درباره شیوه جدید برگزاری کنکور به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: به باور بنده  شیوه جدید در برگزاری کنکور را می‌توان یک گام به جلو برشمرد. برای مثال افزایش تعداد ارزشیابی ارتقای اعتبار آن را به دنبال دارد. بی‌شک برگزاری آزمون کنکور برای داوطلب در یک جلسه ۴ ساعته و یکبار در سال نمی‌تواند از اعتبار برخوردار باشد، اما ایجاد  فرصت برای داوطلب برای شرکت در آزمون می‌تواند اعتبار آزمون را افزایش و استرس ناشی را آزمون را کاهش داد.

۴۰ درصد بیکاران، تحصیلات دانشگاهی دارند/ عدم اثر بخشی آموزش در دانشگاه‌های کشور

 وی افزود:  داوطلب در صورت آمادگی می‌تواند در این آزمون شرکت کند. بنابراین برخلاف مخالفان روش برگزاری کنکور که منافع شخصی را دنبال می‌کنند، اما به باور بنده این روش یک گام در بهبود اتفاقات ناگواری در مقایسه با نتایج نامناسب کنکور در کشور رقم زده است. کنکور از ۲۵ سال قبل نظام آموزش عمومی و تربیتی کشور را نابود کرده و نشانه‌های مثبت را در این اقدام جدید شاهد هستم.

رئیس سازمان سما ادامه داد: شاید برخی از معلمان و مشاوران بر این باور باشند که در سال‌های آغازین برگزاری این شیوه کنکور استرس افزایش یافته و مکرر برگزاری آزمون باعث بروز فشارهای هیجانی در بین داوطلبان باشد، اما بعد از گذشت دو تا سه سال از برگزاری این شیوه و جدایی آزمون دروس عمومی و اختصاصی بار روانی ناشی از نتایج کنکور را برای داوطلبان کاهش می‌یابد و امیدواریم بتوان برای رشته‌های تحصیلی بیش از حد متقاضی در رشته محل‌ها کنکور برگزار کرد و بر اساس اصل ارزشیابی  در دو تا سه سال اخیر به تدریج  بتوان تشخیص داد که یک فرد آمادگی ادامه تحصیل در  رشته مورد نظر را دارد یا خیر و در مرحله بعد در صورت نیاز در آزمون شرکت کند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از معلمان بر این باورند که این شیوه برگزاری کنکور ابهام برانگیز است و در این وضعیت چگونه می‌توان چالش‌های موجود را برطرف کرد؟ افزود: امسال برای نخستین بار  شیوه جدید کنکور برگزار شده و نباید این توقع را داشت که تمامی ابهامات به یکباره برطرف شود. البته سازمان سنجش پاسخ این اشکالات را داده و دانش آموز پایه دوازدهم می‌توانند در نوبت‌های بعدی در  آزمون شرکت کند.

 بطحایی ادامه داد: به باور بنده از طریق بازخوردها موانع و مشکلات در زمینه کنکور برطرف می‌شود. بنده به عنوان معلم از همکارانم خواستارم که برای داوطلبان اقدامات در کاهش استرس و اضطراب را در اولویت قرار دهند، چون هر اقدام در راستای شکستن تابوی کنکور یک گام به جلو محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =