مهم‌ترین علائم سویه‌های جدید کرونا چیست؟

عضو کمیته علمی کرونا گفت: کسانی که واکسن زدند و یک بار هم کرونا گرفتند سد دفاعی بدنشان در مقابل کرونا بالاتر از کسانی است که تا به حالا کرونا نگرفتند و فقط واکسن زدند.

به گزارشگروه اجتماعی ایسکانیوز، پیام طبرسی معاون آموزشی گروه بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اظهارکرد: سویه‌های جدید همان اومیکرون هستند با این تفاوت که تغییر شکل دادند.

مردم دلشان را به واکسن خوش نکنند/ سرعت و قدرت انتقال بسیار بالا زیرسویه XBB

وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون کامل، جلوی بیماری‌های شدید و بستری شدن را می‌گیرد افزود: آنچه که در کشور چین اتفاق افتاده با بقیه دنیا فرق می‌کند چون در چین، سیاست صفر حاکم بود و مردمانش کرونا نگرفتند اما در کشور ما ۹۰ درصد مردم کرونا را تجربه کردند و به همین دلیل هم هر ویروسی که وارد چین شود یک ویروس جدید است.

عضو کمیته علمی کرونا ادامه داد: از آنجایی که ایمنی واکسن به تنهایی کفایت نمی‌کند لذا کسانی که واکسن زدند و یک بار هم کرونا گرفتند سد دفاعی بدنشان در مقابل کرونا بالاتر از کسانی است که تا به حالا کرونا نگرفتند و فقط واکسن زدند.

طبرسی تزریق دز یادآور (دز چهارم) را برای کسانی که بیماری زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی دارند ضروری خواند و گفت: افراد معمولی که سیستم ایمنی بدنشان سالم است اگر سه دز تزریق کردند کفایت می‌کند و دیگر نیازی به تزریق واکسن ندارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک در فضای بسته و شستشوی دستها با آب و صابون و کنار گذاشتن استرس متذکر شد: در حال حاضر هیچ نیازی به ضدعفونی کردن سطوح نیست.

وی همچنین خستگی و گرفتگی صدا و درگیری دستگاه تنفسی فوقانی را از مهم ترین علائم سویه‌های جدید عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این سویه‌های جدید، درگیری ریوی زیادی وجود ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1167896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =