آمریکا می‌خواهد آلمان را در درگیری با روسیه قربانی کند

نماینده چپ‌گرای آلمان تاکید کرد که واشنگتن می‌خواهد برلین خود را در درگیری با روسیه قربان کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، « سویم داگدالن»، نماینده حزب چپگرای پارلمان آلمان با انتشار مقاله‌ای در روزنامه برلینر سایتونگ اعلام کرد که ایالات متحده با سوق دادن برلین برای تجهیز کی‌یف به تانک این کشور را مجبور می‌کند در مبارزه با روسیه خود را قربانی کند.

آلمان در پی واردات گاز از عراق

داگدلن نوشت: «فشار مردمی برای ارسال تانک‌های آلمان به اوکراین در حال افزایش است. این همان چیزی است که ایالات متحده می‌خواهد. اما این اقدام یک اشتباه تاریخی خواهد بود».

وی افزود که گروهی از احزاب در آلمان تشکیل شده‌اند که خواستار تحویل هر چه سریعتر تانک‌ها به کی‌یف هستند و همه غیر از «اولاف شولتز»، صدر اعظم و حزب سوسیال دموکرات آلمان به ریاست وی در این موضوع تردید ندارند. 

این نماینده چپ‌گرا تصریح کرد که آلمان همچنین با فشار سایر کشورهای عضو ناتو برای اجازه صادرات مجدد تانک‌های آلمانی مواجه است. 

وی تاکید کرد: «آنها می‌خواهند برلین را به آتش بکشند تا  برای همیشه روابط روسیه و آلمان را تخریب کنند و در راستای تحقق منافع خود دو کشور را به جنگ بکشانند». 

داگدالن گفت: «شولتز نمی‌خواهد آلمان اولین کشوری باشد که هدف آتش روسیه قرار می‌گیرد به همین دلیل پشت آمریکا پنهان می‌شود و تمایل خود را برای همکاری تنها با واشنگتن اعلام می‌کند. با این حال، هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی ایالات متحده برای تامین تانک‌های آبرامز به کی‌یف وجود ندارد».

وی تاکید کرد: «این موضوع نشانه‌های خطرناکی برای حاکمیت آلمان به همراه دارد. به نظر می‌رسد که برلین نمی‌تواند در زمینه ارسال و عدم ارسال تانک‌ها به طور مستقل تصمیم گیری کند و این یک تهدید بزرگ برای امنیت کشور از  زمان جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود».

انتهای پیام/

کد خبر: 1167992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =