حفاظت از پوست در هوای سرد

زمستان دوست پوست لطیف بدن نیست؛ بنابراین باید در حفظ سلامت پوست در این فصل سرد کوشا بود تا به بیماری مبتلا نشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر دیوید پیرسون، متخصص پوست و استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه مینه‌سوتا ایالات‌ متحده، در این خصوص گفت: این موارد بسیار شهودی اما تکرار آن قابل تحمل است. محیط‌ زیست در فصل زمستان با پوست ما متفاوت رفتار می‌کند؛ به این معنا که ممکن است ناچار شویم رفتار خود را برای سازگاری تغییر دهیم.

روش‌هایی برای استحکام و زیبا کردن ناخن‌ها

این متخصص پوست توضیح داد: با کاهش دما و رطوبت، پوست آدمیان رطوبت خود را از دست می‌دهد.

برای کمک به آبرسانی پوست در زمستان، پیرسون یک کرم مرطوب‌کننده غلیظ را توصیه می‌کند که نباید به راحتی از شیشه یا از لوله کرم خارج شود.

پیرسون گفت: کرم انتخابی باید ساده، بدون رایحه و عطر باشد.

هنگامی که پوست خشک می‌شود، توانایی آن در محافظت از شما در برابر آلرژن‌ها و عفونت‌های خارجی به خطر می‌افتد.

وی افزود: سرامیدها ممکن است در بازگرداندن سد پوستی مفید باشد؛ این ماده می‌تواند یک عنصر خوب برای جستجوی کرم مناسب باشد.

برخی از داده‌ها نشان می‌دهد که مرطوب کننده‌ها نیز ممکن است به رفع این معضل کمک کند اما احتمالا تاثیر کمتری در برابر سرما دارد.

دانشمندان توصیه می‌کنند هنگام شست‌وشو از صابون ملایم استفاده کنید و برنامه همیشگی استفاده از کرم‌های تابستانی خود را با ضد آفتاب‌ها حفظ کنید.

پیرسون می‌گوید: حتی اگر شما به‌ طور کامل خود را بپوشانید، مقداری از نور UV از برف منعکس می‌شود که اثر آن با قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرضش از طریق فعالیت‌های خارج از منزل یا رانندگی طولانی می‌تواند افزایش یابد.

پیرسون خاطرنشان کرد: زمستان اغلب برای کسانی که اگزما دارند، دشوارتر است؛ به خصوص زمانی که اگزما مربوط به دستانشان باشد. اگزما باعث خشکی، خارش و قرمزی پوست می‌شود.

در هوای سرد شرایط عروقی به نام رینود و پرنیو را مشاهده می‌شود که علائم آن ممکن است با قرار گرفتن در معرض سرما رخ دهد.

پیرسون توضیح داد: رینود شروع سریع تغییر رنگ سفید یا آبی در انگشتان دست و یا پا در اثر قرار گرفتن در معرض سرما به دلیل انقباض عروق خونی است. پرنیو نیز شروع تاخیری برجستگی‌های صورتی حساس روی انگشتان دست و پا یک تا ۲ روز پس از قرار گرفتن در معرض سرماست.

در مناطق بسیار سرد سرمازدگی خطری دیگر است و زمانی رخ می‌دهد که دمای پوست به ۲۸ درجه فارنهایت یا کمتر برسد. مشاهده این مورد تنها ۳۰ دقیقه در هوای صفر درجه فارنهایت طول می‌کشد.

پیرسون توصیه کرد: پوست ما از نظر فیزیولوژیکی برای قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض این دماها مجهز نیست؛ بنابراین هنگام بیرون رفتن از خانه حتما کت و کلاه گرم بپوشید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1168595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =