کنعانی: سپاه برهم زننده راهبردهای سلطه طلبانه آمریکاست

سخنگوی وزارت امور خارجه در تشریح دلیل خشم آمریکا از سپاه گفت: سپاه از ارکان اساسی قدرت ملی ایران، تحقیر کننده رژیم آپارتاید صهیونیستی و برهم زننده راهبردهای سلطه طلبانه آمریکا در منطقه است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) پنجم بهمن ماه در یک رشته توئیت با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران و دلایل خشم این کشور از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: اقدامات خصمانه رژیم آمریکا علیه ملت ایران از شمارش بیرون است.

کنعانی: ایران در مقابله با اقدامات اروپا دست بسته نیست

وی افزود: ابعاد مختلف و متنوع ظلم و جنایات دولت‌های آمریکا علیه مردم ایران، به‌ خوبی کذب و سیاسی بودن ژست‌های حقوق بشری مقامات واشنگتن و استفاده ابزاری از آن را نشان می‌دهد.

کنعانی اضافه کرد: طراحی کودتا، حمایت همه جانبه از متجاوز در جنگ تحمیلی ۸ ساله، سرنگونی عامدانه هواپیمای مسافربری، اجرای جنگ ترکیبی، حمایت از منافقین تروریست و تحریم و فشار حداکثری علیه ملت ایران، تنها نمونه‌هایی از جنایات بیشمار رژیم آمریکا علیه ملت ایران است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در توئیت دیگری نوشت: دلیل خشم آمریکا از سپاه و ترویج دروغ و اتهام بی اساس علیه آن نیز روشن است؛ سپاه از ارکان اساسی قدرت ملی ایران، تحقیر کننده رژیم آپارتاید صهیونیستی و برهم زننده راهبردهای سلطه طلبانه آمریکا در منطقه است.

گفتنی است، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه سوم بهمن ماه) گفته بود: «وقتی بحث متحدان اروپایی ما مطرح می‌شود، ما از رویکرد قوی و اصولی اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استقبال می‌کنیم. همانطور که می‌دانید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی ایالات متحده به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی و به ویژه تروریست جهانی شناخته می‌شود.ما همچنین بسیاری از سران سپاه را به دلیل دست داشتن در تروریسم و نقض حقوق بشر تحریم کرده‌ایم».

به گزارش فارس، کنعانی روز دوشنبه سوم بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره قطعنامه پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه در گروه‌های تروریستی گفت: هرگونه تعرض به سپاه از هر نوعی باشد تعرض به امنیت ملی ایران است و نتایج آن حتما متوجه تعرض کننده خواهد بود و در این هیچ شکی نیست و نخواهد بود. البته سپاه نیروی بسیار بزرگ و قدرتمندی است و کسی نمی‌تواند این قدرت و توانمندی را نادیده بگیرد اما اقدام ناشیانه اتحادیه اروپا همانند این است که اتحادیه اروپا مایل است دست یک نیروی بزرگ ضد تروریست را ببندد و محدود کند و در مقابل دست تروریست‌ها را باز بگذارد.

گفتنی است در نشست روز دوشنبه شورای امور خارجی اتحادیه اروپا از قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی خودداری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =