توضیحات وزیر دادگستری درباره بودجه قوه قضائیه

وزیر دادگستری با اشاره به ضعیف بودن پایه بودجه قوه قضائیه از سال‌های گذشته، گفت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ متناسب با دستگاه‌های دیگر بودجه قوه قضائیه را افزایش داده که علت آن محدودیت در منابع دولت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری در مورد بودجه قوه قضائیه در سال ۱۴۰۲ گفت: به طور کلی بودجه قوه قضائیه از سال‌های قبل پایه ضعیفی دارد و سالانه درصدی به بودجه آن اضافه می‌شود.

اژه‌ای: از نظرات جامعه و نخبگان در دستگاه قضا بهره بگیریم

وی افزود: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ متناسب با دستگاه‌های دیگر بودجه قوه قضائیه را افزایش داده که علت آن محدودیت در منابع دولت است ولی در قانون برنامه ششم توسعه حکمی است که باید ۲.۹ درصد از منابع عمومی بودجه به قوه قضائیه اختصاص یابد.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: در سیاست‌های کلی برنامه هفتم نیز اشاراتی به این قضیه شده که بودجه قوه قضائیه تقویت و تثبیت شود. دولت در حد توانش به این قضیه کمک کرده اما به دلیل محدودیت در منابع، امسال نیز بودجه قوه قضائیه نسبت به دستگاه دیگر افزایش پیدا کرده و هنوز تا ۲.۹ درصد فاصله دارد زیرا پایه بودجه آن ضعیف است.

رحیمی در پایان اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه قول داده که در آینده بودجه قوه قضائیه را تقویت کند تا آن حکم مربوط به اختصاص ۲.۹ درصد از منابع عمومی بودجه برای قوه قضائیه محقق شود.

منبع: فارس

پایان پیام/

کد خبر: 1169514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =