فعالیت تشکل‌ها برای گره‌گشایی از مسائل واحدهای دانشگاهی توسعه یابد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با بیان اینکه از این پس فعالیت تشکل‌های دانشجویی توسعه می‌یابد، گفت: ایجاد تشکل‌ها در راستای گره‌گشایی از مسائل شهرستان و واحدهای دانشگاهی می‌تواند موثر باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در حال حاضر ۱۱۲ هزار دانشجو در ۱۴۱ تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند که در این بین  ۴۶ تشکل دانشجویی جدید موافقت اصولی برای فعالیت دریافت کردند. باید به این امر اذعان کرد که دانشجو از طریق فعالیت در تشکل‌ها می‌تواند رشد اجتماعی یافته و آماده نقش آفرینی بعد از فارغ التحصیلی باشد.

توسعه تشکل‌های دانشجویی، رویکرد کرسی‌های آزاداندیشی را غنی‌تر می‌کند/ عدم هماهنگی برنامه‌های فرهنگی با دانشجویان

وجیهه ترکمن، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس درباره لزوم توجه به افزایش فعالیت تشکل‌های دانشجویی به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: باید رویداد حل مساله مطابق با اولویت اقدامات برای تشکل‌های دانشجویی مورد توجه قرار بگیرد. دانشجویان و دانشگاهیان ائم از اساتید و کارکنان در سال گذشته و امسال رویکرد حل مسائل را مورد توجه قرار دادند. البته تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد مناسب در زمینه توسعه تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی به شکل خودجوش فعالیت کرده است و از طریق رویکرد مناسب به سمت تمرکززدایی از ستاد به سمت بدنه دانشجویی گام برداشته است. البته تاکنون تشکل‌های دانشجویی در راستای حل مشکلات موجود در زمینه فعالیت دانشجویان با هدف تقویت مهارت‌های فردی و گروهی اقدامات مناسب را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: برای ایجاد تشکل‌های دانشجویی در صورت داشتن ایده می‌توان به حل مساله پرداخت و در این رویداد بزرگ و پر اهمیت در مرحله استانی و کشوری می‌توان صاحب امتیاز شد و ایده می‌تواند در مرحله تبدیل و تولید آورده‌ها در قالب تفاهم‌نامه و تولید کالای جدید و عملیاتی کردن یک جریان جدید توسعه را در دستور کار داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس در پاسخ به این سوال که اغلب از سوی اساتید و دانشجویان چه موضوعاتی در زمینه حل مساله مورد استقبال قرار می‌گیرد؟ ادامه داد: مخاطبان برای راه اندازی و توسعه فعالیت‌های تشکل‌ها به هیچ عنوان محدود نمی‌شوند و می‌توان از ایده‌های آنها در قالب فناوری و تولید نرم افزار استفاده کرد. هرچند در هر واحد دانشگاهی با توجه به شرایط اقلیمی و ویژه واحد دانشگاهی می‌توان نوآوری داشت.  

توسعه فعالیت تشکل‌ها با جمع آوری ایده و پروپوزال

به گفته وی شرکت کننده‌ها در تشکل‌ها مانند دانشجویان، کارکنان و اساتید دیدگاه بومی و منطقه‌ای و حل مساله داشته باشند تا بتوانند گره از مسائل شهرستان و واحد مربوطه باز کنند. هرچند از دیرباز تشکل‌ها با رویکرد سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار می‌گرفت، اما با توجه به رویکرد موجود در دانشگاه بین اساتید و دانشجویان در یک برنامه میان مدت فضا و فرآیند گسترش یافته است. از سوی معاونت فرهنگی به تازگی بخش نامه توسعه تشکل‌های دانشجویی دریافت شده و قرار است از طریق برگزاری کارگروه برای پیگیری کارها، جمع آوری ایده و پروپوزال  اقدامات را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =