رازگشایی از قتل پاسدار فتح اللهی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عاملان قتل پاسدار قاسم فتح اللهی در تهران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی از دستگیری عاملان قتل پاسدار قاسم فتح اللهی در تهران خبر داد و گفت: سیزدهم دی ماه امسال، قتل مرد جوانی در جریان یک سرقت خانه در جنوب تهران به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی گزارش داده شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات تخصصی را برای دستگیری عاملان این جنایت آغاز کردند.

بورل: بدون حکم قضایی نمی‌توان سپاه پاسداران را گروه تروریستی دانست

وی ادامه داد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حادثه با پیکر مرد جوانی مواجه شدند که از ناحیه پا هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود؛ همچنین بررسی‌های ابتدایی نیز نشان می‌داد یک مرد دیگر که همسایه مقتول بوده تیر خورده و به همراه وی به بیمارستان بهارلو منتقل شده است.

گودرزی اظهار کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی حکایت از آن داشت، مقتول قاسم فتح الهی پاسدار سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ بوده که توسط فردی ناشناس در پارکینگ خانه‌اش واقع در خیابان مختاری به قتل رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات ابتدایی نشان می‌داد، هنگامی که مقتول در خانه خود بوده متوجه شده چراغ خانه برادرش که در آن زمان در خانه حضور نداشته روشن و فرد ناشناسی در آنجا در حال سرقت وسایل خانه برادرش است.

وی افزود: بررسی‌های بیشتر نیز نشان داد، پاسدار فتح‌اللهی بلافاصله پای در خانه برادرش گذاشته و در آنجا با سارق روبه‌رو شده است که در ادامه این سارق برای فرار از بالکن خانه پایین پریده به پارکینگ رفته است که مقتول و یکی از همسایه‌ها که از صدای درگیری از این حادثه خبر دار شده بود، برای زمین‌گیر کردن سارق، راهی پارکینگ شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد، سارق که در گوشه پارکینگ گیر افتاده بود در یک لحظه کلت کمری خود را به بیرون کشیده و یک گلوله به پای مقتول و دو گلوله به همسایه شلیک و بلافاصله از مهلکه گریخته است.

وی افزود: بررسی‌های بیشتر نیز نشان داد، یک مرد جوان دیگر که همدست سارق بوده بیرون از خانه مشغول زاغ‌زنی بوده که پس از شنیدن صدای تیراندازی ترسیده و متواری شده است.

گودرزی عنوان کرد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، هویت متهمان را در تهران شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از کشف این سرنخ مهم، با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی و تحقیقات گسترده شبانه‌روزی مخفیگاه این دو مرد جوان را در یکی از استان‌های مرکزی ایران ردیابی کردند.

وی افزود: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان شدند و دو مرد جوان را دستگیر کردند که در ادامه یک خشاب سلاح کلت کمری از خانه جنایتکاران کشف شد.

گودرزی تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی صراحتاً به قتل پاسدار قاسم فتح اللهی در خیابان مختاری اعتراف و انگیزه را سرقت از خانه مقتول عنوان کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در تحقیقات تکمیلی نیز متهمان به ده‌ها فقره سرقت از خانه و مغازه شهروندان در تهران اعتراف کردند همچنین متهمان افراد سابقه داری هستند که در گذشته به جرم سرقت به زندان رفته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته از متهمان، انگیزه تبهکاران فقط سرقت منزل بوده است در ادامه با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =