نظام علمی کشور با انقلاب اسلامی به ۲ درصد تولید دانش رسیده است

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نظام علمی کشور با انقلاب اسلامی به ۲ درصد تولید دانش رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و تجدید عهد با مقام معظم رهبری با حضور وزیر علوم و مدیران آموزش عالی، صبح امروز در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

حوادث اخیر کشور فرصت بازنگری در حکمرانی آموزش عالی را فراهم کرد

محمد علی زلفی گل وزیر علوم در این مراسم با تاکید بر سخن امام خمینی(ره) که دانشگاه کارخانه آدم سازی است، اظهار کرد: وظیفه جامعه فرهیخته دانشگاهی، تربیت نسل‌های عالم‌تر، داناتر، با اخلاق‌تر و با تقواتر از گذشته است و این نسل را باید به جامعه تحویل دهد.

وی ادامه داد: امروزه امکان تحت تاثیر قرار دادن جوامع مختلف از طریق قدرت نرم وجود دارد، قدرت نرم هر جامعه با توسعه علم، فناوری و نوآوری امکان‌پذیر خواهد شد. در همین راستا جمهوری اسلامی به توسعه علم و فناوری و نوآوری به طور ویژه نگاه می‌کند.

زلفی گل خاطرنشان کرد: هرگونه سرمایه‌گذاری در علم، فناوری و نوآوری بهترین نوع سرمایه گذاری در دنیا است؛ این سرمایه‌گذاری منجر به توسعه قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران می‌شود. با تولید علم مرجعیت علمی، تحقق می‌یابد. از طریق مصرف علم نیز رفاه اجتماعی، آرامش و آسایش برای جامعه محقق می‌شود.

نظام علمی کشور با انقلاب اسلامی به ۲ درصد تولید دانش رسیده است

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکریم که در چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی حضور پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: در زیارت امام راحل، درس‌های عظیمی نهفته است؛ چرا که امام مردم را به حرکت درآورد و ناامیدی را از مردم زدود. در دوران ناامیدی و فرسودگی با شجاعت قیام کرد.

رستمی گفت: کشور ما امروز در مناسبات بین‌المللی و جهانی، حرف برای گفتن دارد. در حالی که در گذشته زیر بار ظلم خورد شده بود. امام برای خدا قیام کرد و قیام او باعث احیا و حرکت عموم جامعه شد. همه انقلاب‌ها بر مردم تکیه دارند؛ اما بسیاری از انقلاب‌ها به پیروزی نمی‌رسند یا منجر به عوض شدن یک دیکتاتور با دیکتاتوری دیگر می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: انقلاب شوروی به پیروزی رسید؛ اما نتیجه آن حکومت دیکتاتوری استالین برای ۷۰ سال بود. امام با وجود توطئه های خارجی و داخلی مردم را در صحنه نگه‌داشت. مردم در سال‌های گذشته کشور را اداره کردند، از عهده جنگ برآمدند. نظام علمی کشور با انقلاب اسلامی به ۲ درصد تولید دانش رسیده است. نظام اسلامی در ۴۴ سال گذشته در علوم پایه، مهندسی و سایر رشته‌های علمی حماسه‌آفرین بوده است.

وی تاکید کرد: امام با طاغوت مبارزه کرد. امام کتاب عرفانی در زمینه تربیت جوانان تالیف کرده است. امام به سمت عدالت حرکت کرد. علی‌رغم همه فتنه‌ها، این ملت سرافرازانه در حال حرکت است و دانشگاه‌ها پرچم‌دار این حرکت‌اند. دانشگاه‌ها با حل مشکلات کشور، تولید علم و تربیت فرزندان این جامعه این حرکت را پیش می‌برند.

در پایان این مراسم بیانیه دانشگاهیان کشور در تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری قرائت شد که به این شرح است.

«وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ؛ ما اراده کرده‌ایم بر کسانی که در زمین به ضعف کشیده شده‌اند منت گذاریم و آن‌ها را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم».(قصص ۵)

سپاس و حمد بیکران، خدای بی‌همتا را که بر ما منت نهاد و نعمت انقلاب اسلامی را برای ما ارزانی داشت تا پرچم باشکوه حاکمیت«الله» را برای بلندای نهضت‌های مردمی جهان به اهتزاز در آوریم.

در آستانه چهل و چهارمین بهار پیروزی، ما دانشگاهیان ایران زمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به همه ملت شریف ایران، مسلمانان و مستضعفان جهان تبریک می‌گوییم و در این مکان مطهر به روح بلند و ملکوتی امام راحل(ره) و شهیدان همیشه حاضر درود می‌فرستیم و با آرمان‌های انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر آن تجدید میثاق کرده با مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای تجدید بیعت می‌نمائیم که تا آخرین نفس و تا ظهور آخرین منجی مهدی موعود(عج) انقلابمان و خون شهیدان‌مان را پاس بداریم.

۱- نیک می‌دانیم که آرمانهای امام راحل برآمده از آموزه‌های قرآن و عترت است و هرگز غبار زمان نمی‌پذیرد و یقیناً جانشین او نیز همین گونه است. اطاعت از آنان، همان اطاعت از خدا و رسول است. از همین رو، رهنمودهای آن رهبر حکیم را در همه زوایای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آویزه جان خویش نموده و با بازخوانی تجربه‌های ارزشمند تاریخ انقلاب، مسیرهای پیشرفت، تعالی و استقلال ملت عزیزمان را سرعت خواهیم بخشید.

۲- جهان سلطه، آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایت کار، علیرغم شکست‌های پی در پی در طول سالیان رویارویی با انقلاب اسلامی، هنوز در رویای تغییر نظام با تسلیم ما هستند و با اجیر کردن جریان‌های تکفیری و افراطی و عناصر خودفروخته خارج و فریب برخی عناصر ناآگاه داخلی، با تبلیغات وسیع رسانه‌ای، در حال القای باور ناتوانی نظام و ناامیدی در میان امت عزیز به ویژه جوانان هستند. بیگمان هر یک از اینها، گناهی نابخشودنی است که قطعاً توسط مردم غیرتمند، بانوان فرهیخته و جوانان برومند کشورمان بی‌پاسخ نخواهد ماند.

۳- ما دانشگاهیان اهانت جنون‌آمیز به قرآن کریم و مرجعیت و رهبری جهان اسلام را به شدت محکوم نمی‌نمائیم و ضمن محکومیت اقدام نابخردانه قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، حمایت همه جانبه خود را از سپاه اعلام داشته و به نیروهای منسجم نظامی- انتظامی خود افتخار می‌نمائیم.

۴- معتقدیم یگانه راه پیشرفت و عزت ایران اسلامی، اتکا به خداوند متعال و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌شمار فرزندان ایران بزرگ است. ما هرگونه وابستگی و چشم امید داشتن به شرق و غرب را عین انحطاط می‌دانیم و یکبار دیگر اعلام می‌کنیم که عزت و افتخار ملت و کشور ما در گرو جهاد علمی، فرهنگی، تولید ملی و اتکا به دانشجویان و جوانان غیور و اندیشمند این مرز و بوم است. لذا با قدرت در کنار دولت ایران اسلامی تلاش می‌کنیم تا سلاح تحریم دشمن را با افزایش شتاب علمی کشور و رونق اقتصاد دانش بنیان، کم‌اثر و به قوه الهی بی‌اثر کنیم.

۵- باور داریم که دانشگاه‌های ما ظرفیت آن را دارند که در مسیر تربیت انسان‌های الهی، پرورش جوانان انقلابی را برعهده گیرند. صرف پرورش جوانان برومند، مومن و انقلابی نمائیم تا به حول قوه الهی به الگویی ستودنی برای همه ملت‌های عالم تبدیل شود.

۶- از این مکان نورانی به روح بلند و پاک شهیدان تمامی تاریخ، مردان و زنان و کودکان همه نسل‌ها در تمام کشورهای تحت سلطه، سرداران و سروقامتان بخون خفته) شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت درود و سلام می‌فرستیم و از آنان برای سربلندی، عزت و سلامتی رهبر عزیزمان امام خامنه‌ای و کشور قدرتمندمان مدد می‌خواهیم تا بتوانیم امانت بزرگ انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن امام مهدی تحویل دهیم و زمان حکومت الهی‌اش را درک کنیم.

والسلام علیکم

انتهای پیام/

کد خبر: 1170244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =