شمخانی: روابط روسیه و ایران عمیق‌ و بنیادی‌ است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به مسکو گفت: روابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف، عمیق‌تر و بنیادی‌تر رو به توسعه است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دریابان علی شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، برای شرکت در پنجمین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در مسکو، صبح امروز با استقبال کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه و الکساندر وندیکتو معاون شورای امنیت ملی روسیه وارد فرودگاه ونوکووای این شهر شد.

وی در بدو ورود به مسکو گفت: روابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف ، از جمله اقتصادی ، دفاعی و نظامی، امنیتی، علمی، کریدور و دیگر عرصه‌ها، عمیق‌تر و بنیادی‌تر و رو به توسعه است.
شمخانی افزود: برای بررسی نقشه راه روابط دوجانبه در حوزه‌های گوناگون، لازم بود آنچه رهبران دو کشور درباره آن تصمیم گرفته‌اند ‌با مقامات عالی روسیه مرور شود.

آمریکا: روابط ایران و روسیه در حال عمیق‌تر شدن است

وی به سفر اخیر نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه به تهران اشاره کرد و گفت : تصمیماتی که در تهران گرفته شده بود در مسکو پیگیری و مرور خواهد شد

  وی به برگزاری نشست گفت‌وگوهای منطقه‌ای با حضور دبیران، مشاوران و نمایندگان نهاد امنیت ملی کشورهای همسایه افغانستان اشاره و تاکید کرد: در این نشست ، تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

شمخانی با بیان اینکه مشکلات و گرفتاری‌های مردم افغانستان ناشی از ناکارآمدی اشغالگران و روبدادهای پس از اشغال ایجاد شده است گفت : باتوجه به اینکه افغانستان می‌تواند به یک نقطه بحران منطقه تبدیل شود ، از اینرو کشورهای پیرامون افغانستان در این اجلاس راههای حل مشکلات در افغانستان را بررسی می‌کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت : فهرست دخالت‌های فرامنطقه‌ای در کشورهای پیرامون ایران نشان می‌دهد که مشکلات موجود در این کشورها ناشی از دو موضوع محوری ، از جمله اختلاف‌افکنی و جلوگیری از حل بحران‌های منطقه‌ای ، بدست خود کشورهای منطقه است.

شمخانی افزود : قدرت‌های فرامنطقه‌ای با اختلاف‌اندازی میان کشورهای منطقه در خصوص موضوعات معین و نیز دخالت در امور کشورها تلاش می‌کنند قدرت بالقوه کشورهای منطقه برای حل بحران‌های منطقه‌ای را به تاخیر بیندازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =