اعتراف نویسنده صهیونیستی درباره فروپاشی اسرائیل

نویسنده و تاریخ نویس رژیم صهیونیستی با اشاره به تلاش سیاستمداران فاسد و مجرم این رژیم برای ویران کردن دستگاه قضایی گفت: اسرائیل «در نقطه فروپاشی» قرار دارد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز،  آیلیت شانی نویسنده و تاریخ نویس رژیم صهیونیستی در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» افزود: اسرائیل دقیقا در نقطه فروپاشی قرار دارد زیرا سیاستمداران فاسد و مجرم و محکوم می فهمند که اگر استقلال دستگاه قضایی را از بین نبرند، نخواهند توانست در پست های خود باقی بمانند و دادگاه آنها را همانند «آریه درعی» رئیس حزب «شاس» از پست خود بیرون خواهد انداخت یا سرنوشت آنها زندان خواهد شد.

حکم اعدام برای شبکه اراذل و اوباش مرتبط با رژیم صهیونیستی

به گفته وی، این همان کابوس بزرگ نتانیاهو است و از این رو، هدف آنها خلاص شدن از دستگاه قضایی و سپس تضمین حکومت و قدرت خودشان است.

شانی با اشاره به وجود شکاف و تبعیض در بین صهیونیست ها در سرزمین اشغالی فلسطین ادامه داد: اکنون در اسرائیل یک کابینه پوپولیست نزدیک به فاشیم سرکار آمده از این رو باید از خود بپرسیم که چطور این اتفاق افتاد و به سمت پرستش یک نفر حرکت کردیم؟ علت شایع روی کار آمدن نظام های پوپولیست این است که توده ها احساس تبعیض و محرومیت می کنند.

این نویسنده صهیونیست گفت: کسانی اطراف نتانیاهو را احاطه کرده اند که او را به سمت پوپولیسم ایدئولوژیک هدایت می کنند؛ بویژه که نتانیاهو یک اندیشمند نیست و ابدا یک تئوری پرداز نبوده، او خطرات اقتصادی را درک می کند اما با وزیران احاطه شده که او را هرجا بخواهند می برند. وی همچنین منتظر محاکمه ای کیفری در ارتباط با اتهامات فساد است و محال است که چنین چیزی را نادیده بگیرد.

به گفته این نویسنده صهیونیست، اگر اصلاحات قضایی در وضعیت پیچیده ای نظیر آنچه امروز رژیم اسرائیل در آن قرار دارد، اجرا شود، به فاجعه منجر خواهد شد و این وضعیت خطری فاجعه بار درباره موجودیت رژیم اسرائیل خواهد بود.

وی با اشاره به بحران شدید رژیم صهیونیستی و تظاهرات های هفتگی علیه کابینه نتانیاهو افزود: آنچه اکنون می بینیم غولی است که اگر از شیشه بیرون آید، کسی دیگر جلودار آن نخواهد بود و من از این نظر نگرانم.

تظاهراتی با شرکت ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار نفر کمکی نمی کند و اگر دو میلیون نفر بیرون نیایند و مقابله نکنند، معنای آن این خواهد بود که ساختار اسرائیلی ها قبول می کند که آنچه روی می دهد، واقعیت موجود است.

دامنه تظاهرات اعتراضی هفتگی علیه نتانیاهو اخیرا گسترش یافت و ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بودند.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر شنبه شب گذشته در میدان «هبیما» شهر تل آویو تجمع کرده و علیه نتانیاهو و تلاش‌های کابینه او برای تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی اعتراض کردند. همچنین ده‌ها هزار نفر نیز در راهپیمایی اعتراضی به سمت خیابان «کابلان» در تل آویو شرکت داشتند.

برگزارکنندگان تظاهرات در تل آویو اعلام کردند که شمار شرکت کنندگان در تظاهرات این هفته، بیشتر از تظاهرات شنبه گذشته بود.

این تظاهرات‌ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =