سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های دانش‌بنیان برای افزایش درآمد غیرشهریه‌ای در سال ۱۴۰۲

قائم مقام معاون تحقیقات، فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۲ بر روی طرح‌های فناورانه و دانش بنیان سرمایه‌گذاری می‌شود و این سرمایه‌گذاری در راستای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای کمک بزرگی به قشر فارغ التحصیل و دانشگاهی کشور می‌کند.

وحید ضرغامی، قائم مقام معاون تحقیقات، فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: تاکنون با دانشگاه نسل سوم، کارآفرین و فناور تعاملات ضعیف بوده است. همان طور که در دانشگاه رویکرد آموزشی در ۳۰-۴۰ سال اخیر شکل گرفته است، طبیعتا استفاده از الگوی دانشگاه نسل کارآفرین هم نیازمند اختصاص زمان است.

موظفی تدریس اعضای هیات علمی با حضور در مراکز رشد معادل‌سازی شد/ گنجاندن اعضای هیات علمی فناور در گروه الف

وی افزود: در سراهای نوآوری برنامه‌های شتاب دهی سراها گام به گام روند فعالیت‌ها ذکر شده است. در دیگر دانشگاه‌های کشور هم یک دوره ۴-۵ ساله برای ترویج و آموزش داشته و به این شکل بلوغ در سیستم ایجاد و منجر به فعالیت‌های مناسب و نوآور شده است. البته تعداد مراکز رشد و سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تأسیس معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری رشد ۵۰ درصدی داشته و تعداد شرکت‌ها اعم از هسته واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان نیز دو برابر شده که امروز نیازمند سرمایه گذاری کلان است. از سوی دیگر پیشبرد فعالیت‌های فناورانه در حوزه پژوهش‌های صنعتی و توسعه زیست بوم تاکنون مناسب بوده و در دوره جدید مدیریتی با قدرت بیشتر تداوم دارد. 

قائم مقام معاون تحقیقات، فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان و فارغ التحصیلان یکی از کنش‌گرایان جدی حوزه فناوری هستند و ما برای آن قشر آیین نامه‌های حمایتی در معاونت فناوری و نوآوری تدوین و به تصویب رسید است. همچنین پیگیر اجرای این آیین نامه‌ها هستیم. باید برنامه‌های اصلی برای انجام امور و تغییر ریل برای تقویت حرکت فناوری اتفاق بیافتد. برای حمایت‌های مالی و اقدامات اقتصادی، درآمدزا و دانش بنیان با ارزش افزوده مناسب برای سرمایه گذاری در طرح‌ها نباید مشکل وجود داشته باشد و تاکنون هم برای این طرح‌ها به شکل مناسب سرمایه گذاری شده است.

ضرغامی تاکید کرد: در اواخر سالجاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه یک جهش بزرگ را در اختیار خود قرار داده که با حمایت ریاست عالی دانشگاه و معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه انجام شده است.  هم اکنون صندوق اعتبار مناسبی در اختیار داشته و بزرگترین صندوق کشور از لحاظ اعتبار است. این نوید را می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ در زمینه طرح‌های فناورانه و دانش بنیان سرمایه گذاری می شود و این سرمایه گذاری در راستای افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای و دانشگاه نقش آفرین و هم کمک بزرگی برای فناوران و اشتغالزایی برای قشر فارغ التحصیل و دانشگاهی کشور است.

خبرنگار: فاطمه بینایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1171205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =