رئیس کمیته ملی المپیک: مهدی تاج باید زودتر حکم کاشانی را ثبت کند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: دو سال است فشارها علیه ایران که این فشارها ریشه استکباری دارد زیاد است، به خصوص در چهار، پنج ماه اخیر.

به گزارش گذوه ورزشی ایسکانیوز محمود خسروی‌وفا در نشست خبری گفت: قرار بود هفته گذشته صحبت کنم ولی چون موضوع رونمایی از کتاب سردار سلیمانی و اصل معنوی آن از بین می‌رفت، صحبت نکردم و به امروز موکول کردم. عرف کمیته بین المللی این است که بین سه تا 5 ماه وقت دارد تا از ساختار آنها و با رئیس IOC دیدار داشته باشد و دیدار ما هم بر اساس همان بود.

رئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد: در تبریکی که باخ در شهریورماه برای ما فرستاده بود، گفته بود که می‌خواهیم از نزدیک شما را ببینیم. دو سال است فشارها که ریشه استکباری دارد علیه ایران زیاد شده است، به خصوص در چهار، پنج ماه اخیر. بیشتر موضوع مربوط به شکایت‌ها است مثلاً در بحث برگزاری انتخابات‌ها و ما هم پاسخ می‌دهم. عموماً سؤالات مطرح شده علیه ایران کذب است همانند اینکه فلان ورزشکار در اغتشاشات محکوم به اعدام شده که کذب بوده است.

خبر خوش تاج درباره امکان حضور بانوان در ورزشگاه آزادی

خسروی‌وفا تصریح کرد: در بحث منشور المپیک بازی نکردن با فلان کشور مطرح بود و من هم توضیح دادم. تصمیم در مورد ورزش در هیئت اجرایی IOC است و اصلاً جای نگرانی نیست‌. درباره اغتشاشات ایمیل‌هایی رسیده بود که ورزشکاران زندانی هستند و ما گفتیم چنین چیزی نیست و مشمول عفو عمومی شدند. گزارش‌هایی را در این باره ارائه کردیم. به نظرم با یک بیانیه ساده حل می‌شود و محرومیت و تعلیق موضوعی است که برخی به آن دامن می‌زنند.

وی  در مورد گرفتن ضمانت از ورزشکاران برای سفرهای برون مرزی، تأکید کرد: ورزشکاری در یکی از رشته‌های کوهستانی پناهنده شد و گفته  از او ضمانت خواسته شده است. IOC از ما در این مورد سؤال کرد و ما صادقانه پاسخ دادیم که درست است اما این را کمیته ملی المپیک نمی‌گیرد و نقدی هم نیست. قول دادیم بحث گرفتن ضمانت نامه را  در دستور جلسه مجمع آینده قرار دهیم و تصمیم بگیریم.

وی درخصوص تیم فوتبال امید یادآور شد: پیشنهاد ما برای مدیریت تیم حبیب کاشانی بود و وی را با توجه با خوشنامی و خوش نتیجه بودن پیشنهاد دادیم. تا امروز منتظر هستیم که حکم زده شود. ما به توافق رسیدیم و تاج باید زودتر این حکم را بزند. دلیل تأخیر را از تاج بپرسید. خود تاج هم او را پذیرفت و گفت کاشانی نور چشم من است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =