دستگیری ۳ آمریکایی در ارتباط با ترور رئیس‌جمهور هائیتی

ٰرسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند سه شهروند این کشور در ارتباط با ترور رئیس‌جمهور سابق هائیتی بازداشت شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مأموران پلیس فدرال در آمریکا روز سه‌شنبه مالکان یک شرکت امنیتی در جنوب ایالت فلوریدا را که گمان‌ می‌رود با ترور رئیس‌جمهور سابق هائیتی مرتبطند دستگیر کردند.

تیراندازی در آمریکا ۳ کشته برجا گذاشت

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از وکیل یکی از افراد دستگیرشده این خبر را تأیید کرده و نوشته این اقدام، گامی جدید در تحقیقاتی است که چندین شهروند آمریکایی در آن درگیرند. 

«آنتونیو اینتریاگو» که یک تاجز ونزوئلایی-آمریکایی است و «آرکانجل اوریتز»، شهروند کلمبیایی-آمریکایی در جنوب فلوریدا دستگیر شده‌اند و قرار است تا ساعاتی دیگر در دادگاه حاضر شوند. 

رسانه‌های محلی تیرماه سال گذشته به نقل از «کلود ژوزف» نخست‌وزیر موقت هائیتی گزارش دادند مهاجمان به سمت محل زندگی رئیس‌جمهور در «پورتو پرنس» پایتخت این کشور تیراندازی کردند و او را کشتند. در این حمله همسر وی هم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

نخست‌وزیر موقت هائیتی این حمله را «نفرت‌انگیز، غیرانسانی و وحشیانه» توصیف کرد و خواستار آرامش شد.  وی افزود اوضاع امنیتی تحت کنترل پلیس ملی و نیروهای مسلح است. 

ساعاتی پس از انتشار خبر این حادثه، برخی رسانه‌ها خبر درگذشت همسر رئیس جمهور هائیتی را منتشر کردند اما این خبر تکذیب و از خروجی‌ها حذف شد.

کلود ژوزف نخست‌وزیر موقت هائیتی دو هفته وضعیت اضطراری اعلام کرد و به پلیس قدرت گسترده برای شناسایی و دستگیری قاتلان را داده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1171379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =