دانشگاه آزاد به سمت ایده پردازی‌های نو در حوزه حکمرانی علم گام برداشته است

متفکر آزاد گفت: دانشگاه آزاد علاوه بر ارتقای رتبه علمی خود، به سمت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده پردازی‌های نو در حوزه حکمرانی علم گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز؛ در آخرین روز مجلس یازدهم شورای اسلامی، بیانه ۱۸۵ تن از نمایندگان جهت تقدیر از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در صحن علنی مجلس قرائت شد.

بیشتر بخوانید؛

مراسم چهل‌ و دو سالگی دانشگاه آزاد در سوگ رئیس جمهور/ مهمان ویژه به برنامه نرسید

در بخشی از این بیانیه که سوی علی کریمی فیروزجائی - عضو هیات رئیسه قوه مقننه - آن را خواند، آمده است: «دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان اسلامی در بیش از ۴ دهه فعالیت موثر و درخشان در نظام آموزش عالی کشور، توانسته است خدمات فاخر و ارزنده‌ای در جهت تحقق عدالت آموزشی و تربیت اجتماعی در چارچوب ارزش‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده و قریب به ۴۰ درصد آموزش عالی را برعهده دارد.»

در ادامه گفتگو با محمدرضا احمدی سنگری و روح‌الله متفکر آزاد، دو تن از اعضای کمیسیون آموزش مجلس را می‌خوانید:

سنگری به خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به سوابقی که دارد، یکی از ظرفیت‌های بسیار بزرگ کشور است. با توجه به این که وزارت علوم فی‌نفسه ظرفیت پذیرش این تعداد دانشجو در کشور را نداشت، دانشگاه آزاد پای کار آمد و تعداد زیادی از داوطلبان ورود به دانشگاه را جذب کرد.

رشته‌های مورد نیاز هر منطقه در دانشگاه آزاد راه‌اندازی شده است

وی تصریح کرد: علاوه بر این موارد، رشته‌هایی که نیاز هر منطقه و بوم است در دانشگاه آزاد راه‌اندازی شده و امروزه بسیاری از کارفرمایان با دانشگاه آزاد اسلامی قرار داد می‌بندند و دانشجو را از ابتدای ورود به دانشگاه «بورسیه» می‌کنند و این امر از چند جهت برای دانشجویان مثمر ثمر است، دانشجو علاوه بر این که دغدغه آینده شغلی‌اش را ندارد، در حین تحصیل نیز بهتر درس می‌خواند تا بتواند در مرکزی که قرار است جذب شود، تاثیرگذار باشد. این رویه در بحث صنایعی مانند نساجی و همچنین کشاورزی بسیار مفید واقع شد.

سنگری در ادامه گفت: در اختتامیه مجلس یازدهم هم تعداد زیادی از نمایندگان بیانیه‌ای را جهت تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی صادر کردند. امیدواریم دانشگاه‌های دیگر نیز چنین ظرفیتی را ایجاد کنند و بتوانند دانشجویان را بورسیه کنند؛ در مجلس دوازدهم هم از افراد و مراکزی که کارآفرینی می‌کنند حمایت خواهیم کرد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: در اقصی نقاط کشور، مراکز دانشگاه آزاد تاسیس شده است و باعث شده تا از رفت و آمد دانشجویان به شهرهای دیگر در کنار صرفه‌جویی در وقت دانشجویان، از بسیاری سوانح جاده‌ای جلوگیری کند زیرا در برخی از شهرستان‌ها اصلا دانشگاه دولتی نداریم.

سنگری تصریح کرد: شاید برخی افراد به کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد نگاه مثبتی نداشته باشند اما چون بنده هم در دانشگاه آزاد و هم در دانشگاه دولتی تحصیل و تدریس کرده‌ام، سطح آموزش در این دو دانشگاه تفاوت چندانی ندارد زیرا در دانشگاه آزاد نخبه‌های بسیاری داریم و در هر دو نوع دانشگاه افراد متوسط و ضعیف وجود دارد.

روح‌الله متفکر آزاد نیز به خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد نیاز به دانشجو را در زمانی که صندلی‌های دانشگاه‌های دولتی کافی نبود تامین کرد.

منتخب مردم تبریز در مجلس دوازدهم شورای اسلامی تصریح کرد: این دانشگاه در دوره فعلی هم علاوه بر ارتقای رتبه علمی دانشجویان و اعضای هیات علمی خود، به سمت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده پردازی‌های نو در حوزه حکمرانی علم گام برداشته است و امیدواریم در این راه موفق باشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ جشن ۴۲ سالگی دانشگاه آزاد که قرار بود روز ۳۱ اردیبهشت ماه هم‌زمان با ولادت امام رضا (ع) برگزار شود، در پی سانحه بالگرد ریاست جمهوری، به مراسم سوگ رئیس‌جمهور شهید و همراهانش تبدیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =