حتی افزایش ۴۰ درصدی مستمری بهزیستی هم کفاف هزینه‌های مددجویان  را نمی‌دهد / چرا ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان اجرا نمی‌شود؟

قسمت اول ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان می‌گوید که دولت مکلف است حداقل دستمزد سالیانه را که وزارت کار تعیین می‌کند به افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد و نیازمند پرداخت کند که این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، قسمت اول ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان می‌گوید که دولت مکلف است حداقل دستمزد سالیانه را که وزارت کار تعیین می‌کند به افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد و نیازمند پرداخت کند؛ این قانون بعد از اینکه اسفند ۹۶ تصویب و اردیبهشت ابلاغ شد، تاکنون اجرا نشده است البته این پول تقریبا به معلولان پرداخت می‌شود اما مبلغ پرداخت شده همان مقداری نیست که قانون مشخص کرده است.

معلولان درب سازمان برنامه و بودجه را گِل گرفتند

سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور فروردین ۱۴۰۱با اشاره به اینکه هفت میلیون مددجو در قالب ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند، گفت: از این تعداد دو میلیون نفر به‌ صورت ماهیانه مستمری معیشتی دریافت می‌کنند.

مبلغ مستمری معلولان چقدر است؟

وی درباره ارقام مستمری مددجویان در سال جاری تصریح کرد: میزان مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱، یک‌نفره ۳۵۰ هزار تومان، دونفره ۵۰۰ هزار تومان، سه‌نفره ۷۰۰ هزار، ۴‌نفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفر و پنج نفر به بالا، یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است که این رقم در سال جاری به‌ترتیب یک‌نفره ۴۲۰ هزار تومان، دونفره ۶۰۰ هزار تومان، سه‌نفره ۸۴۰ هزار تومان، ۴نفره یک‌میلیون و ۸۰ هزار تومان و ۵ نفر و ۵ نفر به بالا یک‌میلیون و ۳۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

این ارقام درحالی مطرح می‌شود که میزان مشخص شده در قانون به اندازه حداقل پایه حقوق و در واقع حدود چهار میلیون تومان است.

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی هم کافی نیست

حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم عنوان کرده که  دولت افزایش ۳۰ درصدی را برای مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برای سال آینده در نظر گرفته بود اما پیشنهاد اعضای کمسیون اجتماعی افزایش ۴۰ درصدی مستمری این اقشار بود که به تصویب اکثریت اعضا رسید.

 اما نکته اینجاست که حتی اگر افزایش ۴۰ درصدی هم اعمال شود، مستمری مددجویان به میزان مشخص شده در قانون نخواهد رسید. مروتی فعال حوزه معلولان در این باره به ایسکانیوز گفت: این موضوع پیشنهاد کمیسیون اجتماعی است و باید در کمیسیون تلفیق بررسی شود و بعد از تصویب شدن در صحن علنی مجلس لازم‌اجرا شود. این موضوع هنوز در حد پیشنهاد است.

وی افزود: از طرفی افزایش ۴۰ درصدی نهایتا مستمری را به حدود ۸۰۰ هزار تومان می‌رساند. در واقع مستمری مددجویان حتی با افزایش ۴۰ درصدی هم به میزانی که در قانون وجود دارد، نمی‌رسد. معلولان به دلیل هزینه‌های درمان، توانبخشی و مشکلاتی که در حمل و نقل دارند، هزینه‌های بالاتری در مقایسه با سایر مددجویان بهزیستی دارند و این میزان کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. افزایش‌ها هم‌خوانی با نرخ تورم و هزینه‌ها ندارد.

گلایه‌های معلولان

معلولان در پیام‌های متعددی که به ایسکانیوز ارسال کردند، نقدهایی به این شیوه پرداخت‌ها داشتند و معتقدند که این مبالغ کفاف هزینه‌های سنگین معلولان را نمی‌دهد.

یکی از معلولان در پیامی نوشته: «رئیس بهزیستی خواهشن مستمری را افزایش بدهید. اگر توانای کار کردن داشتم، هیج موقع کمک نمی‌خواستم.»

کاربر دیگری هم مشکل را در گستردگی فعالیت‌های بهزیستی و ادغام معلولان با مددجویان کمیته امداد دانسته و گفته: «من کاری با کمیته امداد ندارم چون اونا کارگری هم می‌تونند کنند اما معلولینی مثل من که ۲۴ سالمه ونمی‌تونم کار کنم و پدرم هم کارگر فصلی است، آیا این مستمری با این همه تورم گرانی کافیه؟ حتی پول داروهامون هم نمی‌شه خدا رو خوش میاد؟ تو را به خدا یه فکری بحال معلولین کنید اصلا اینا رو از کمیته امداد جدا کنید و مستمری مارو زیاد کنید. ما نمی‌تونیم کار کنیم، همیشه یک نفر هم باید مواظبمون باشه. گناه ما چیه که معلول هستیم؟ خودتون یه دو دو تا ، چهارتا کنید ببینید ۵۵۰ هزار تومان باهاش چه کار می‌شه کرد؟»

معلول دیگری با انتقاد از اجرا نشدن قانون حمایت از معلولان نوشته: «چهل درصد هم مستمری ما معلولان را زیاد کنن، می‌شه هفتصد و خورده‌ای بعد منت می‌ذارن که چهل درصد مستمری معلولان زیاد شد. ولی نمی‌گن پنج ساله قانون حمایت از معلولان را اجرا نمی کنن. نمی‌گن با این افزایش مستمری ما معلولان چقدر شد؟ همین جوری سر مردم و معلولان را کلاه می‌ذارن. الان با هفتصد هزار تومان من که معلول خیلی شدید هستم، چه کنم؟ کرایه ماشین بدیم یا داروهامون رو تهیه کنیم؟ لوازم یدکی توان بخشی بخریم؟ فیزیوتراپی کنیم؟ لباس تهیه کنیم؟ برای منزل چیزی تهیه کنیم؟ ولی اگر کمی انسانیت تو وجودشان باشه، قانون حمایت را اجرا کنن. چرا که پنج‌ تا ده سال دیگه سالمندان هم اضافه می‌شن به ماها آن وقت کشور جوابگو نیست چون زیر ساخت نداریم ولی اگر قانون حمایت اجرا بشه تا آن موقع جا می‌افته»

برخی از این خانواده‌ها که مستمری می‌گیرند، زنان سرپرست خانوار هستند و یکی از این افراد در پیام به ایسکانیوز عنوان کرده: «من ۴۷سالمه ودیگه توان کارکردن را ندارم وبا داشتن یک پسر معلول من زن سرپرست خانوار هم هستم باماهی ۵۰۰تومان چکار کنم؟ چرا دولت گرانی می‌کنه اما فکری به حال مردم نمی کنه؟»

وعده‌های رئیس جمهور در روز جهانی معلولان چه بود؟

این گلایه‌ها در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهور در روز جهانی معلولان گفته بود: هزینه‌های سنگین تجهیزات توانبخشی از آن دسته مسائلی است که دولت می‌تواند ‌کمک موثری کند تا عزیزان دارای معلولیت برای تهیه وسایل یا تجهیزات مورد نیاز خود دچار مشکل نشوند. هم از وزیر تعاون و هم از رئیس سازمان بهزیستی و از همه سازمان‌ها و نهادهایی که در این رابطه مسئولیت دارند، می‌خواهم که حمایت‌های لازم را به عمل آوردند تا افراد دارای معلولیت برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود به سختی نیفتند.

رئیسی با بیان اینکه می‌توان برای تامین نیازمندی‌ها و تهیه تجهیزات توانبخشی به افراد دارای معلولیت یارانه پرداخت کرد، گفت: مسئله بعدی که باید مورد توجه جدی قرار گیرد موضوع اشتغال افراد دارای معلولیت است. سازمان بهزیستی می‌تواند لیست افراد دارای معلولیت آماده فعالیت و کار را در اختیار همه سازمان‌ها و ادارات دولتی و شرکت‌ها قرار دهد تا در زمینه‌هایی که این افراد می‌توانند مشغول به کار شوند، جذب آنها در اولویت قرار گیرد.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع تامین مسکن برای افراد معلول اشاره کرد و اظهار داشت: برخورداری از مسکن چه برای خود فرد معلول و چه برای والدین او آرامش‌بخش است. این مسئله دارای اولویتی است تا پدر و مادری که یک فرزند دارای معلولیت دارند، دیگر دغدغه مسکن اجاره‌ای و جابجایی مدام را نداشته باشند.

رئیسی به وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد که واگذاری مسکن و زمین به افراد دارای معلولیت و خانواده آنها در اولویت قرار گیرد و تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این موضوع را به تاخیر نیندازند و در اسرع وقت پیگیر این کار باشند.

به گزارش ایسکانیوز، بسیاری از این افراد به ویژه آن دسته از مددجویانی که دچار معلولیت شدید هستند از پس هزینه بسیار دارو و درمان بر نمی‌آیند و در فقر به سر می‌برند. از جهتی معلولیت شدید در این افراد باعث شده که توان کار کردن نداشته باشند و این مبلغ از مستمری کفاف هزینه زندگی آن‌ها را نمی‌دهد و اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد افزایش فقر در این قشر خواهیم بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1171489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 107
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      37 0
      باسلام توروقران توروابولفظل این پیام به گوش مسولان بهزیستی برسانید چرااین ماده ۲۷که هرسه ماه یکبار واریزمیکن برامعلولین شدیدخیلی شدید راواریزنمیکن گرفتاریم هیچ کس پاسخگونیست آلان ۳ماه ۲۸روزازبرج بهمن ماه میگذره ولی واریزنکردن به دادمامعلولین برسید توروقران توروابولفظل توروبه اون امام رضا غریب واریزش کنید خیلی گرفتاریم؟ومسله بعدی این حقوق هاروکی میخوان کن گرفتاریم عیدمدجویان چقدراعلام کردن کی میخوان واریزکن
      • محمدمهدی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
        12 1
        سلام معلولانی مثل ما که توان درآوردن رزق و نداریم خدامارا جلو شا گذاشته و شما هم دارید امتحان می شید. خیلی گرسنگی و بدبختی کشیدیم همچنان ادامه دارد .امیدوارم که به زلزله مثل ترکیه دچار بشید و با خاک یکسان تا بفهمید با این همه ثروت تو کشور ایران چرا حق معلولان و درست نمی کنید. واگذارتون به خدای جبار
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      3 0
      دقیقاجناب توکلی عضوکمسیون به جناب رییس جمهوردرموردناکافی بودن هزینه های فقراتذکرداده بودند....ایشالاه رییس جمهورعزیزمان هم التفاط ویژه ای بفرمایندودریابندشرایط وخیم رو.
    • عبدالصادق مطور IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      11 0
      سلام واقعان به فکر ماباشیدمن ۲۰سال تحت پوشش بهزیستی هستم ۷۷ سالمه موشکل قلبی دارم وپول داروهام خیلی گرونه نمیدونم چیکارکنم بهزیستی هسچ کاری برای من نکرد بجز حقوق یکم به فکر ماها باشید توان خرید نداریم مستاجرم نمیدونم چیکارکنم بهم خیلی فشاراومده صحاب خونه بهم تابرج ۱۲ مهلت داده باید خونه رو تخلیه کنم ۱۵ میلیون دارم نمیدونم کجابرم بشینم بدجور فشاربهم اومده بزنیدتوسیستم ببینید بهزیستی بجز حقوق چی بهم داده
    • نادر IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      12 1
      سلام،درستە دراین شرایط سختی کە قرار گرفتەایم، مسئولین هر وعدەای هم بدهند ،نصف ونیمە آن هم اجرا نمی شود،ولی این دلیل نمیشود کە این عزیزان،معلولین بهزیستی را فراموش کنند،بایستی با گفتن چیزی آنان رانیز دلخوش کنند...
    • دکتر‌پارام IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      13 0
      به‌نظر‌من‌این‌پول‌کفاف‌پول‌مای‌ببی‌تیسا
    • وحیدمهمانروش IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      11 1
      سلام‌وعرض‌وادب‌بنده‌هم‌ازمعلولان‌دومعلولیتی‌اعصاب‌وروان‌شدید‌وناشنوا‌هستم‌وباتوجه‌به‌سن‌بالا‌وازکارافتادگیم‌بخاطر‌عمل‌جراحی‌قلب‌باز‌واز‌طرفی‌دیسک‌شدید‌گردن‌وکمردارم‌که‌توان‌هزینه‌لوازم‌اورتوپدی‌را‌که‌درروند‌بهبودی‌درمان‌تاسیر‌دارد‌اهم‌از‌بالش‌طبی‌وگردن‌بند‌طبی‌وکفش‌طبی‌راندارم‌‌که‌بخرم‌واستفاده‌نمایم‌از‌طرفی‌کم‌دید‌شدم‌ونیاز‌به‌عینک‌طبی‌دارم‌وغیره......منهم‌دیگر‌معلولان‌هم‌مستاجر‌وهم‌فاقد‌درامد!حال‌بااین‌مستمری‌ها‌چکار‌کنیم؟کی‌باید‌به‌دادمان‌برسد.ممنونم‌و۱۰سالاست‌تحت‌پوشش‌‌میباشم‌کرج.
    • ناشناس IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      10 0
      باسلام بخداماتحت پوششی ها هم بدبختیم من خودم بی سرپرستم بادوتافرزنددختر.۴۳سالمه اما بیماری راشیتیسم دارم.مستاجرم نه میتونم بیرون کارکنم چون همش پادردم .فقط وفقط درآمدم یارانه ومستمری کمیته امداده.ماهی۲میلیون کرایه خونمه بااین گرونی .بخدا دیوونه شدیم هیچ امیدی به هیچکس وهیچ جا نداریم جز خدا. توروخدامسئولین یه فکراساسی برای ماهاکه زیرخط فقریم بکنیدنذارید خوردبشیم وشرمنده ی بچه هامون.
    • داود طنوریان IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      19 0
      خوب مددجویان راست می گویند با این گرانی به اقشار اسیب پذیر جا معه باید بیشتر برسند
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 0
      سلام به خدا چندرغاز میریزند و اونم پول بیمه میدیم .به خدا سه ساله میرم فیش بیمه هایی که پرداخت میکنم میبرم بهزیستی نارمک پشت پارک فدک ولی هر به خدا قسم اصلا نمی گیرند بفرستن سازمان هر دفعه ی بامبول در میارن .تمام بوجه رو خودشون مصرف میکنن
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 0
      من عضو کمیته امداد خانومی هستم سرپرست خانوار بدونه خانه پیش مادرم همراه پسرم زندگی میکنم مادرم هم مستجر ومریم احوال وازاوهم نگه داری میکنم الان۵۰ سالم هست وآرتوروز گردن ودست دارم دیگه توانایی کارکرد هم ندارم باید ازپسرم ومادرم هم نگهداری کنم ومافقط از کمیته حقوق میگیرم که اصلا جواب هزینه زندگی رانمیده وخانه هم نمیتوانم کرایه کنم مسئولین برای مسکن به ما کمک کنید.ممنون میشم
    • تکتم کاری IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      13 1
      سلام آقای رئیسی توروخدا یک فکری بحال میبینید منی ک همسر معلولیت ذهنی شدید دارم دوتا بچه مدرسه ای دارم ک یکی دختر یکی پسر هیچ کمکی نمی‌کنید نه لباسی نه کیفی نه دفتری من حتی هزینه های لوازم تحریر بچه هام نمیتونم تهیه کنم این چندر غاضی ک میدین کجا خرج کنیم دارو ودکتر همسرم بیشتر نمیشه بعد میگید براشون کار در شرکت درنظر گرفتین همسر من ک معلولیت اعصاب وروان شدید داره داعم دارومیخوره و خوابه چطور کار کنه توروخدا وجدان داشته باش بچه های من در حسرت همه جیز موندن خرج تحصیل ندارن خرج خونه ندارم من خودم دارم از همسرم روانی تر میشم بااین اوضاع بدبختی ک دارم هیچ کمکی هم نمیکنه بهزیستی 🙏🏻😭😭
    • احمد IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 0
      سلام معلولان قشر آسیب دیده جامعه هستند با مالیات ستانی از دارایی های ثروتمندان می توان عدالت را میان قشر آسیب دیده تقسیم کرد.
    • امید IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 0
      با سلام خدمت دوستان عزیز من از بچه های ترخیص بهزیستی تبریز هستم و معلولیت شدید دارم و در حال حاضر دارای زن و دو فرزند هستم به ما خانواده 4 نفره مبلغ یک میلیون چهارصد هزار تومان حقوق میدن و من چون مسکن و کاری ندارم تنها درامد من یارانه دولت و حقوق بهزیستی میباشد و من مستاجر هستم و ماهیانه دو میلیون کرایه منزل میدم سوال من از مسولین محترم این هست عایا شما از خرج مخارج زندگی در ایران خبر ندارین خواهشا به فکر معلونین باشید من 34 سالمه هنوز بیمه تامین اجتمایی ندارم تا اگر نه مردیم بتونیم حقوق بگیریم بیمه بنده سایر اخشار هست که فقط سازمان من رو بیمه کرده و میگه خانواده من پرونده معلولیت ندارن دوستان اگر کسی از خانواده بنده مریض بشه باید خودم ازاد ببرمشون دکتر ایا این عادلانه هست خیلی از ما معلولین کار نداریم به فکر ما هم باشید ما هم در این سرزمین زندگی و نفس میکشیم
    • میلاد IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      8 1
      من بیمارخاص هستم همچنین چشم هام خیلی خیلی ضیعف میباشم بخداتوان کارکردن ندارم 40درصدافزایش چکارکنم بااین هم گرانی روزبروززیادمیشه ان وقت درسالی ناچیزافزایش میدین مسولین شماماهی 50میلیون میگیرین هنوزهم شکم شماسیرنمیشه خدایاهرچی دوزدتوایران هست نابودکن وجهنم برانان واجب کن
    • احمدجنامی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      احمدجنامی 47ساله ازخوزستان دارای فرزند وهمسری بیمار تشنجی .بخدا غذای شب نداریم زیرا همش گران وکالت گران الا فروشگاه با قرضی تا مستمری ویارانه کارت یارانه ضمان می‌ذاریم فروشگاه آقا زندگی من معلول ضایعه نخاعی فلج بی‌حرکت سخت..ولله فرزندم لباس شلوار 400تومان ازم خواست ندارم رفتم همسایه قرضی گرفتم تا مستمری.اخه زندگی نداریم همش ناراحت د ی نه صاحب خانه نه داروی بیماررایگان کلی خرج در بیمارستان ودارای بیمه سلا
      • علیرضا IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
        1 0
        سلام چرا ماده 27 کمک معشیت نمیدن ها چرا خودتون به اون راه میزنید الان مهر آبان و آذر دی بهمن اسفند 6 ماه کمک معشیت ندادن 1600000 بدین آه معولان بد میگیره دامنتون اتیش میزنه بترسید تا جنگ‌ نشده آوار سرتون خراب نشده که کمک معشیت واریز کنید
    • Mhd IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      11 0
      دیواری کوتاه تر از معلولان برای جبران کسری بودجه شون پیدا نکردن.مگر اجرایی نشدن قانون حمایت از حقوق معلولان همین ماده ۲۷ تخلف از قانون نیست؟؟؟؟
      • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
        0 1
        به نظر من صد در صد هم زیاد کنن کفاف این همه گرانی نمیکنه یکم به فکر معلولا باشید جای دوری نمیره یه حساب کتابی هست
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 0
      میدانید دیگه ما معلولان بریدیم با این مستمری نا چیز و این وضعیت گرانی حتی قادر به تهیه داروهامون هم نیستیم. دیگه هر سال فقط دروغ تحویل دادن. ماده بیست و هفت که همان کمک معیشتی سه ماهه و حقوق ماهانه هست پرداخت نشده و همش میگن بودجه نداریم اگه بودجه نیست باید برای همه نباشد. خدا وکیلی مستضعف تر از معلولان تو کشور داریم. تو دنیا اول به افرادی مثل ما کمک میکنن بعد بقیه اقشار. تو کشور ما برعکسه.
    • علی پرباله IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      4 0
      تو را به قران کمکمون گنید ما معلولان باید چگاره گنیم تا کی باید بسوزیم
    • محمد رادپور IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      3 0
      پول کمه
    • بیکس IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 0
      تو رو خدا ب داد ما برسید ...یک خانواده ۸نفره با ۴ معلول نه درآمدی داریم.فقط حقوق بهزیستی ک بخدا هیچ چیز نمیشه ...حقوق رو میدیم پوشاک برا معلولین....پس چی بخوریم
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      چرا ب معلولین خیلی شدید....هزینه پوشاک نمیدین...بابا بخدا هفته ای ۳۰۰ تومن درماه بیش از یک میلیون و دویست فقط پول پوشاک میدیم...زمین گیر هستن....این ۵۰۰ تومن شد حقوق
    • حمید IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      4 0
      بنده ناشنوا هستم هم برادرم بیکار هر دو .چرا سمعکهایی که بهزیستی داره به ما نمیدن چهل و دو سالمه حتی یک یمعک هم ندادن بمن .طرف کارمند تعمیرات سمعک بهزیستی هستش بعد سمعکی که آزاد خریدم بردم تعمیر کنم آدرس محل کارشون میده آزاد تعمیر کنه بعد سمعکهای بهزیستی رو‌انجا میفروشه .همینه ملت همه نارضی دارن میشن .ناشنوایان از ایران رفتن آلمان و اروپا سمعک رایگان هم مسمتری میدن بهشون با اینکه مهاجرن حتی نمیزارن کار کنن هر سه ماه هم یه وسیله یخچال و تلویزیون و اینجور چیزها دارن میدن بهشون .چرا نظارت نیست چرا پیگیری نیست بیست درصد ناشنوایان ایران همه رفتن اروپا جمعیت داره کم میشه هی میگن فرزند آوری .کار هم که نیست آخه
    • امیر IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 1
      سلام.توروخدا..برای افرادبامعلولیت شدیدیه برنامه ای پیاده کنیدخانواده هاشون هم درگیرهستن..توروخدافکری هم برای اشتغال معلولان کنیدکه باتوجه به تواناییهاشون جذب بشن وکارکنن..این دغدغه بیکاری به حداقل برسه..واقعا این کمک هزینه ها دردشونودرمون نمیکنه..یه بنگاهی جایی باشه که فقط معلولان روبکاربگیرن
    • رضا IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      4 1
      با درود خدمت تمامی عزیزانیکه درجهت رفاه معلولین عزیز تلاش میکنن خداستم بگم که یک معلول شدید یا خیلی شدید چندسال باید بیمه تامین اجتماعی پرداخت کند که به عنوان یک بازنشسته حقوق بگیره فقط همین سوال منو جواب بدید از رو وجدانتون
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      من فرد ۴۰ ساله هستم مجرد و بی کار با معلولیت شدید پدری دارم که زنده هست و مخارج زندگی را می دهد مادرم فوت کرده ، ماندم بعد از پدرم چه طور زندگی خود را سپری کنم در حالی که بی کار هستم واقعا اگر توان کار کردن داشتم می کردم هیچ سازمانی قبول نمی کند همه جا پارتی می خواد تا کسی مثل من رو جذب کنند چه کار کنم با مستمری کم
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      سلام من ی معلول بهزیستی هستم مجرد فاقد شغل ودر امد ۳۳ سالم بنظرتون ماهی ۵۵۰ چقدر ..حودتون با ای پول زندگی میکنی..چرا هر روز حقوق کارگران افزایش میدی ولی ما معلولان همون مبلغ..چرا فقط کارگران تو ای جامعه هستن..هر روز حقوق کارگران زیاد میکنی ..و گرانی ب بار میارید فکر ما نیستی
    • ابی IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      گوش شنوایی وجود ندارد یا برای اقایان به صرفه نیست ماده ۲۷ اجرا کند اگر اندکی از کمک های بشر دوستانه به کشورهای که مشخص هست به معلولان دهید مشکل انها حل یا تقریبا حل میشود
    • ارمان IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      گوش اگر گوش مسولین و فریاد ،فریاد ما معلولین که دستمان بجایی نمیرسه ،،آنچه بجایی نرسد ،فریاد ما معلولین است ،،هزاران باره داریم داد میخواهیم ،،کسی به داد ما نخواهد رسید ،،آقای رییسی با حرف همه کار میشه کرد ،اما از حرف تا عمل خیلی فاصله است ،،،اگر آخرتی باشد و خدایی حق ما خواهد ستاند ،،تا کی سه وعده غذایمان را هم نتوانیم بخوریم ،،کم کم داریم عادت میکنیم که دو وعده در روز غذا بخوریم ،اونم بیشتر مواقع نون خالی ، چون دیگه با این قیمتهای ثانیه ای کاسب نسیه هم نمیدن ،خدایا حق ما رو بگیر
    • پرنیا IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      24 1
      سلام مسولین تورا خدا صدای ما را بشنوید ما معلول هستیم
      • مهدی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
        0 0
        سلام چیزی که به من گفتن ۴۶سال سن داشته باشی ۱۶ سال بیمه پرداخت کرده باشی منم مشکل شمارو دارم اینجوری گفتن
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 0
      سلام مثل حضرت علی عدالت کنیدودادمعلولین برسیدخداقوت
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      سلام معلول شدید هستم و همسرم هم معلول شدید دوتا بجه داریم امروز پسر من از صبح گریه کرد برا یه کفش نتونستم براش جور کنم عدالت کجا رفتع کسی نیست ب فریادمون برسه و هزار کمبود دیگع ک میدونم نوشتنش فقط وقتتون میگیرم
    • یونس IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      5 1
      من الان چهار وپنج سال ازوه بهزیشتی هستم هیچ مستمری یا حمایتی ندیدم
    • یلدا IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      4 0
      سلام به نظرشما بااین تورم وگرانی بامستنری که به مادادن میشه زندگی کردبه خدا کارهم نیست که بریم کار دولت مردا خودشونم بااین مبلغ زندگی میکنن ۱
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      3 0
      سلام والا بخدا شوهرم معلول خیلی خیلی شدید داره لطف کنید حقوق بیشتر افزایش بدین اصلا کفاف هیچ چیزی نمیده باید چند لوازم برای شوهرم بخرم ولی ازکجا و چطوری توروخدا بداد همه معلولا برسید
    • جهان IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      4 1
      مادرمن پارکینسون داره وتهت پوشش کمیته امدادهست اولاش داروهاش گیرمیومدخوب بودولی حالا کل داروخانه هاروسرزدم یامیگن نداریم یااگرم داشتن میگن آزادحساب میشه میخواستم اگه میشه ی فکری هم به حال ماکنیدمن خودم مادرموپرستاری میکنم خوب ایامن که خودم یه دخترمریضی هستم وفقط باهمین حقوق کمیته که اینم فقط هزینه داروهاش هم نمیشه بایدچکارکنم توروقرآن یه فکری هم بحال من کنید
    • سعید رشیدی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      5 0
      آقای قادری چون در سازمان بهزیستی تجربه ای ندارد و آگاهی کامل به حقوق معلولین ندارد نمی تواند مشکل معلولین را حل کند
    • فرزین IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 1
      خوبه
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      0 0
      من یک معلول ذهنی جسمی دارم هزینه های دارو پوشک وهزینه های بسیار سنگین دیگر که به خانواده تحمیل شده بخدا خیلی سخته تحملش لطفا مستمری بچه هارو زیاد کنید بخدا کفاف دوتا بسته پوشکم نمیشه
    • احمدرضایی دیماندول IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      2 0
      باسلام آقای رییس‌جمهور ،اقای رئیس بهزیستی کشور لطفاً خواهشاً ، به داد ما معلولین برسید، والله ظلمه ما معلولین بهزیستی رو با کمیته امدادی ها یکسان میگیرید،من طرف میشناسم ۲عدد ساختمان 🏢 داره مغازه داره ولی از من معلول اعصاب روان شدید بهزیستی بیشتر پول 💸💰 میگیره، من که هیچ جای بهم کار نمیدن و میگن دیوانه و معلولی، پس ماده ۲۷ چی شد ۴ ماهه واریز نکردید! آقای سید مظلومان تورو به اون مقدساتی که می‌پرستی کمی هم به وعده وعبدها عمل کنید ،من معلول متاهل هستم یه پسر ۷ ساله دارم، این مستمری که بهم میدید رو بدم اجاره خونه، خرج زن و بچه ، خرج دارو و دکتر، واقعا خجالت میکشم پیش زن و بچه ام ، کمی هم به فکر ما معلولین باشید، هر روز خدا دارید افزایش حقوق بازنشستگان رو بیشتر میکنید !!!! در پیشگاه خداوند متعال جوابگوی این همه معلول بدبخت شماها مسئولین محترم هستید!!!!!
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      2 0
      سلام وقتی یه معلول نمیتونه حتی یه لقمه دهن خودش بزارن آیا با500 تومان میشه پرستار گرفت وقتی مادرش از بس جابجا کرده دیسک کمر گرفته۲۰سالشه وخانوادش مستاجر ماهی ۴ملیون کرایه خونه میدم واقعا انصافه
      • Mhd IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
        0 0
        بخدا انگار ما کافریم یا ایرانی نیستیم با این تورم این چندرغازو چیکارش کنیم بزنیم به کدوم زخممون خدایا خودت تمومش کن دیگه بریدم😭
    • جواد کمالی دهقان IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      2 0
      تا دزد هست به ما هیچی نمیرسه
    • ناشناس IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      3 0
      من یک بچه معلول دارم سال ۹۹ گفتم دسشویی فرنگی میخ ام گفت برو بخر فاکتور بیار پولشو مییم فاکتور بردم هیچ مولی ندادن پول دارو نسخه بردم گفتند بهزیستی بوجه نداره الان دوازده ساله یک ولجر ب برقی رفتم بهزیستی مرکز نوشته ام هنوز ندادن
    • زاهد IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      4 0
      سلام.ماده 27هیچ که اجرا نمیکنن بلکه حق پرستاری وهم قطع کردن میگن باید یک سال یا هجده ماه تعلق بگیره اخ با این چه نوع مصوبی که مطرح کردن برای یک‌ معلول شدید بعد از یک سال دیگه این معلول سروسامان میگیره معلولیتش خوب میشه،،
    • صغری ایرانشاهی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      2 0
      من زن سرپرست خانواده بادوبچه که دخترم معلول ذهنی شدید باهزینه های درمان بالاوسایل بهداشت ازقبیل مایبیبی وسایروستیل موردنظرکفشش فقط شده دوملیون مستاجرم خودم باهنرخودم تلاش میکنم امانمیرسم توانم کم شده ازبس سرپاموندم زانودرددارم دکترگفته نبایدسرپازیادباشی چطورمگه میشه بااین همه مشکلات کارنکی چون گرسنه میمونی خسته شدم لاقل سقفی بالاسرمون باشه خیالم راحته خواهش میکنم به درددل مابرسیدخسته شدیم ازبس دوییدیم اماچیزی حاصل نشدممنونم ازشماکه صدای امثال ماهستید
    • زن سرپرست خانواده IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      4 0
      مستمری پسر منو دوساله قطع کردن ریالی هم دریافت نمیکنه قبلا بن‌ میدادن عیدی میدادن هرروز وضعیت بدتر میشه
    • مهدی DK ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 1
      یعنی واقعامسعولین فرق معلول وسالم رونمیدونن.شمابایدبین خودمعلولین هم فرق بگذاریدکسانی که معلولیت شدیدوخیلی شدیددارن باخفیف ومتوسط خیلی فرقه.بایدبه ترتیب نوع ومعلولیت مستمریهارواضافه کنن نه هرکس پارتی داره با یک مشکل الکی مستمری بگیره که دولت هم بگه توان پرداخت نداره.ماده ۲۷بایدحتما برای معلولین شدیدوخیلی شدیداجرابشه وگرنه طولی نمیکشه که همه بایدسرچهارراه هاگدایی کنیم که اونم دیگه رحم ومروت نیست.خودمن بادوتابچه بامعلولیت شدیدجسمی حرکتی بااین مستمری چکارمیتونم بکنم به خدابه هیچی نمیرسه همه میدونیدبهزیستی فقط به اسم معلولینه ولی به کام دیگرانه.تورابه هرکس که خودتون میپرستیدحقوق مارودرست کنید.خداخیرتون بده کممممممککنید ماده ۲۷ درست بشه ممنون
    • سید علی صحابی IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      باسلام ماخانواده دومعلولیت شدیدبهزیستی هستیم تاحالگلایه نکردیم فقط خانه درمشهد خواستیم که حال دومعلول ماندیم ومطلقه بخاطر پرستاری وپسر۱۱ساله ام مشهد رفتن حال طبق قانون معلول ذهنی جسمی معاف شده شامل خانه وحق پرستاری دولتی می شودبهزیستی یگان حقوق بشراست ماداروازادمی خریم پول کرایه گران ومثل کمیته از خیریه ها نمی رویم صدقه برماحرام من با معاف خدمت کردم شما مسولین محترم حامیان معلولان ورفاه انان شوید چقدر پسر۱۹ساله به تدریج معلول شدن ومراباخودش سخت و۱۷سال حق گلایه نداشته باشی بخاطر قسم وشفاعت نه ادمی ودیرزایمانی من الله توفیق شیبان اهواز
    • majidiahmad3@gmail.com IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 1
      سلام.من معلولیت شدیدحرکتی دارم ۵۲سالم ستادختردارم ویک خواهرمعلول همسرمم فوت کرده تواپارتمان کوچک مادرم ک حدود۸۵ سال داره داریم زندگی میکنیم البته اگه بشه اسمش وزندگی گذاشت برای خودم دیگه هیچ ارزوی ندارم انقدررفتم وگفتم وگفتم ک دیگه خسته شدم تنهاچیزی ک به من میدن یارانه اونم فقط بخودم یعنی۴۲۰هزارتومن ومستمری ک اونم فقط بخودم یعنی یک نفر۵۲۰هزارتومن ودیگرهیچ حالاخودتون قضاوت کنیدیک معلول بایددیگه چه مشگلی داشته باشه تابهش رسیدگی بشه خودتون کلاهتون وقاضی کنیدبرای یک مردیاپدراین اسمش زندگی یامرگ تدریجی؟
    • رضا بالدی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      باسلام من معلول هستم با این پولی که دارم میگیرم خیلی کم است هیچی برام نمیارن هر جا برم برا کار میگویند تو نمیتونی کار کنی چون معلولی با این ۵۴۶تومن چی میتوان خرید کرد؟؟
    • علی بامشاد یاسوج IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      من پدر دو معلول وفلج مغزی هستم یکی ۳۱ سال ودیگری ۲۲ سال پوشاک بمون نمیدن چه برسه به مسکن بیش از هزار مرتبه به بهزیستی ومسکن وشهر سازی مراجعه کردم برای زمین یا مسکن میگن نداریم اما روزانه به مزایده میزان ومیفروشن و میگن زمین ومسکن نداریم اما برای خودشان وحوزه علیمه وهیت علمی دانشگاها دارن و الان که برنامه مولد سازی میخاد اجرا بشه مشخصه چند هکتار زمین وچقدر خانه سازمانی دارن
    • محمدکافتری RU ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      سلام بردولت مردان بی انگیزه وبی تدبیر .دولت ها برای همه نهادهادرهمه زمینه ها سهم خاصی قائل هستند جز برای معلولین .برای قرعه کشی خودرو حتی برای معلولین سهمیه قائل نشدند .مگر معلولین حق دارند از امکانات دولتی برخوردار باشند خانواده معلولین حق ندارند صاحب خودرو باشند .این ظلم هست که دولت مردان درحق معلولین انجام میدهند .برای رای دادن معلولین جز آمار کشور حساب میشوند
    • ح م IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      2 0
      با سلام ریاست محترم اداره بهزیستی #حدود_۴_ماه_میگذرد_خبری_از_ماده_۲۷_معلولان_شدید_و_خیلی_شدید_هر_۳_ماه_واریز_میشد_هرچند_اندک_پولی_بود_ولی_برای_خوانواده_معلولان_بد_نبود_ولی_متعصفانه_خبری_از_واریزیش_نیست_حدود_۴_ماه_میشود_و_بنده_سه_تا_معلولیت_شدید_دارم_یک_سمعک_نیازمه_حدود_۵_سال_بیشتره_دخواست_دادم_امروز_فردا_میکنند_و_حدود_۳۰_سال_میشود_معلولیتهام_همش_شدید_حق_پرستاری_ندیدم_و_سرپرست_خانواده_بدون_خونه_هستم_چندین_بارم_کفتند_ثبت_نامم_کردم_خبری_از_خونه_هم_نیست_شما_را_به_جان_عزیزاتون_معلولان_را_دریتبید_به_خدا_جای_دوری_نمیرود_معلولان_آفریده_خداوند_👆یکتا_هستند_لطفا_لطفا_لطفا_معلولان_غیر_خدا_همه_امیدشان_به_شما_واون_اندک_حقوق_حق_پرستاری_ماده_۲۷_هستند_خواهشمندیم_پیگیری_کنید_نه_در_وعده_بلگه_در_واقعیت_دست_معلولان_را_بگیرید_تنهاشون_نذارید_غیر_خدا_امیدمان_شما_مسعولان_هست_🙏😔😔🙏 @ghalibaf_ir @raisi.ir @fattah_org @khandoozi_se @iaumnahad @khayeriin_gomnam @swo.tehran @behzistikeshvar @swo.az.sharghi @alibahadorijahromi.ir @behzisti.sh.tehran
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      بیشترین رای دهندگان به دولت رئیسی از معلولین بودن حالا ایشان به جای توجه به معلولین بودجه بهزیستی را حذف کردن
    • رفیع IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      والا به خدا قسم من معلول از عهده خرج خودم هم برنمیام ۳ نفر عائله، پول برق و آب و گاز ، نمیتونم لباس بخرم، نمیتونم راحت زندگی کنم، خونه ندارم، وسیله ای برای رفت و آمد ندارم اونوقت توقع دارید با این چندر قاز مستمری زندگی کنم ، خودتون با این دوهزار میتونید یه ساعت زندگی کنید ؟ که ما یک ماه والا قباحت داره، مایه شرمساریه براتون مسئولا خودتون رو به خواب زدید که چی بشه؟ دیگه کافیه ، این دنیا همیشه اینجور روشن نیست براتون مدیون ماهایید خبر دارید؟ یه فکر اساسی بکنید به حال ما، مایی که نمیتونیم کار کنیم باید سنگین ترین کارها رو بکنیم برای یه مقدار پول اونوقت شماها تو ناز و نعمت تا کی میخواید حق ما رو بخورید.
    • مریم هوشیار IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      سلام مددجو راست گفت مددجویان بهزیستی ازکمیته امداد جداکنیدچون معلولین توان راه رفتن ندارن ونمی توانند هیچ کاری کنند حتی باید یه نفرازمعلول پرستاري کنه بنابراین هزينه هاي مددجویان بهزیستی بيشتر کنن سپاسگزارم
    • خ IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      3 0
      سلام تو را خدا به معلولین کمک کنید این حقوقی که ماه یانه به معلولین میدین پول دارو ها هم نمیشه با این خرج گرونی مگه باذ۴۰ درصد چقدر میشه اصلن صد درصد بکنین نمیشه لطفن یه چاره بهتر پیدا کنید برای معلولین
    • ارسلان IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      بنده بیماری صعب العلاج.معلول بینایی،عمل قلب و ریه،پوکی استخوان،شیمی درمانی،نارسایی کلیه،مستاجر و سرپرست خانوار،بخدا ۵۵۰هزار هزینه بلیت دکترامه دیگه دارو و اجاره و خرج هیچ،بخاطر رضای خدا کمکمون کنید
    • حسین IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      2 0
      چرا آخه حق معلولان رو نمیدید با این همه منابع تو ایران گدایی که نمیخوایید بدید شما باید قانونی که تصویب شده رو اجرا کنید معلولان شدید و خیلی شدید هزینه های بالا اما قدرت کار ندارن چرا اینو آخه درک نمیکنید قانون یه چیزی میفهمه که میگه آخه من با ۵۵۰ تومان چه کار کنم خواهشا درصدی رو رها کنید واسه حقوق محض خدا اینقدر بی عدالتی نکنید و قانون کار رو که تصویب شده به ما بدید حداقل به اونایی که واقعا توانایی کار کردن ندارن و شدید و خیلی شدید هستن بدید
    • معلول IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      اقای مسئول با مستمری ۵۵۰هزار فقط یک هفته پوشک میشه خیلی سخته سخته
    • یداله تمله IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      چرا نظر من که منطقی تره نمیگید که همه بدونن؟ بهترین راه حل اینه که به هر نفر وام بدن اونم نه وامی که هر بانکی میری زود میگن ۵ تا ضامن بیار وجدانا برا معلولین سخت گیری نکنید آخه شرافتتون کجای بدنتونه؟😔 آخه بی دینا معلول اسمش با خودشه. بیان وام بدن و خودشون ناظر باشن که بعد از راه اندازی و کسب درآمد قسط هر وامو مستقیم بردارن اگه بخوان میتونن اینکار موثرو انجام بدن. آخه مستمری هرماه اونم حتی ۱ میلیون هم بشه بدرد نمیخوره چرا قبول نمیکنید؟ حتی واس کشور هم مفیده طرف خودش درآمد داره.
    • علی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      تو رو به دینی که می پرستین فکری بحال ما کنین هر کجا می رویم که مشغول کار شویم کاری که در توان ما باشد همش پارتی به قول یکی از دوستان بند پ که ما اگه داشتیم حالمون این نبود ما گناه نکردیم که معلول شدیم خدا خواسته که تو دنیاش همه جور آدمی باشه.به نظر من دولت آقای ریسی بهتر از بقیه است ولی بازم با این تورم که ساعتی قیمت ها بالا میرن فکری بحال ما هم کنن.اگه توان کار داشتیم منت این همه ادمو نمی کشیدم.ولی دیه کاری که شده و ما موندیم.بازم فکری بشه برا ما ممنونم
    • علی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      از نظر دولت مردان ماها یک سری ادمی هستیم که فقط خرج اضافی برامون میشه وهزینه برای ما یعنی پول دور ریختن.متاسفم
    • علی استوار حقیقی از شهرستان مرودشت فارس IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      با عرض سلام و خسته نباشید من معلول خیلی شدید اعصاب و روان و شدید جسمی و حرکتی هستم و از ساله ۸۷ زیر پوشش بهزیستی میباشم خانواده سه نفری ما متشکل از همسر و پسرم است ‌که ماهیانه یک میلیون و نود هزار تومان مستمری میگیرم.هنوز بعد از گذشت ۱۵ سال نه به همسرم حق پرستاری دادن نه تاکنون بیمه بهزیستی که زیر مجموعه بیمه سلامت است قرار گرفتند که اینم از بی عرضگی مسئولین بهزیستی استان فارس شهرستان مرودشت است.من فقط در یک ماه یک میلیون و چهارصد هزارتومان ایزولایف میخرم .ماهیانه ۴۸۰ هزار تومان بابت داروهای اعصاب میدهم.لوازم بهداشتی و شستشوی زخم بستر و پماد کامفیل در ماه هم دو تا استفاده میکنم فقط بخاطر اینکه یک تشک مواج ساده به من ندادن و هر وقت خانمم مراجعه میکند با چشمانی گریان به خانه بر میگردد.تلفنی هم که باهاشون صحبت میکنم چرا لااقل هر چند ماه یکبار کمک موردی به من نمی کنید و همسرم را بعد از ۱۵ سال هنوز توی نوبت قرار داده اید برای حق پرستاری و میگویید دعا کنید تا یکی از مددجویان بمیرند و خانمت را جایگزین پرستار ش کنیم امیدوارم به خدا که داغ جگر گوشه هایشان را ببینند که آرزوی مردن انسانی را میک
    • محخمودرسولی معلول ناشنوا تحت پوشش بهزیستی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      من یا کد ملی ۲۹۰۹۳۳۱۳۶۹ معلول ناشنوا تحت .وشش بهزیستی ۷میلیون ۷۰۰ هزارتومان از خیرین قرض گرفتم سمعک کاشت حلزون برابر فاکتور هیت امنای صرفه جوی ارزی چرا پول سمعک نمی‌دید آخه شرم حیا من خجالت میکشم از مردن بهزیستی گفته از مردم بگیر پرداخت کن ما پس میدهیم تا به بهزیستی رسید بودجه ندارن پس یکماه هم به کمیته امداد گردن گللتها پول رایکان مسکن رایگان وبه سپاه حقوق نجومی بهزیستی بدبخت خدایا نه نماز مسولین ونه روزه مسولین قبول نکن چ‌ن در حق معلولین که هیچ توانای ندارن ا۲۹۰۹۳۳۱۳۶۹ کد ملی سرباز معلول جبهه و جنگ ناشنوای شدید انفجار دارای ۷ماه ۱۰ روز کارت ایثارگی ‌جانباز چون ارتش هستم حتی یک ریال به معسر سرباز پرداخت نمیشود اما دادبیداد در رسانه ملی که به بدبختها دوران جنگ مقدس زهر مار میدن عوض معلولیت وبدبختی
    • ریحانه IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      دختر من معلول ذهنی است خدا شاهده به والله علی بخاطر هزینه بالای درمان درمانشو ترک کردم بهزیستی در ماه بااین مستمری فقط پول یه قلم داروشو میده بقیه هزینه ها با خودمونه
    • علی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      واقعا واسه دولتی که مدعی عدالت است زشت حق یک معلول رو خوردن ..‌افسوس
    • زهرا IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      بچه های ما که بیماران متابولیکی هستن گرسنه بودند با افزایش قیمت محصولات رزیمی گرسنه تر شدند هزینه های درمانی که بماند
    • امید IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 1
      به چی قسم بخوریم باور کنین ای مسعولان بیخبر ازوضعیت معلولان ما دومعلولی هستیم هم خودم وهم همسرم در یک خانه اجاره ای پوسیدیم با تو تا فرزند خردسال خدارا هم بیاد بیارین مگه شما با حقوقهای نجومی میتونید زندگی کنین چه برسه ما معلولین با مستمری ۵۰۰هزارتومان زندگی کنیم لطفا رسیدگی کنین اگر به خدا ایمان دارین
    • جواد شاه پرور IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      سلام خسته نباشید بهمن ماه نشده چی وایرز میشود
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      باسلام من یک خانم هستم تحت پوشش امدادیک دخترعمه دارم ارتورزشدیدتمام بدنم را گرفته نمیتونم بلندبشم برجی دومیلیون وپانصدکرایه خانه میدهم امدادبرجی 750میده من شمابگوییدبااین پول چکارکنم نمیدانم از کی گوشت روندیدیم هفته هامارنگ غذاخوردن رونمیبینیم توروخداکاری کنیدحقوق ماروبیشترکنید
    • جواد کمالی دهقان IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      بهزیستی امتیاز خودرویی که به من داد دزدیدن
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      سلام همسر من از کار افتادنه صد در صد. ما رو جزو دهم ۴حساب کردن. آیا خودتون میتونین با این حقوقی که به ما می‌دین زندگی کنین؟؟
    • رامین IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      سلام من یک بچه هشت ساله دارم که فلج مغزی کامل باسرنگ بهش اب وغذا می دهم نه گردن گرفته نه نشستن دارد هیچی دارو تشنج میخورد صبح شب باید سه نمونه دارو بهش بدم باید ماه به ماه دارو فراهم کنم
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      الان ن سر پناهی دارم ن پولی چن ماهه خونه خواهرم میمونم رفتم اداره ی بهزیستی مشکلمو گفتم رئیس بی کفایتش بهم میگه ما اپارتمان نداریم ک بهت بدیم چن ساله حقمو میخورن تا حالا هیچ خیری ازشون ندیدم همیشه حرف سر بالا تحویلم میدم خدا ازشون نگذره
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      هزارسال دیگه ام بگذره هیچ اتفاق خاصی نمیفته.😭
    • رضا IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      باعرض سلام هیچ مردی دوست نداره شرمنده زنو بچه بشه. من به معلول هستم. واز ناحیه دست راست انگشت ندارم وهرجا برای کار مراجعه میکنم میگن برای سالم ها کار نیست چه برسه برای شما وبا این مستمری بهزیستی که میده بااین تورم خیلی سخته... حالا چه برسه که بودجه مستمری بهزبستی به جای این که حدافل حقوق باشه تازه این و هم در بوجه سال بعد حذف کنن که دیگه یه معلول چه جوری زندگی کنه...
    • زیبا حسینی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      باسلام و وقت بخیر من مادر سه فرزند هستم و دارای معلولیت شدید که فرزندانم هم کوچک هستن و شوهرم هم بیماری معتاد هست من با یارانه دولت زندگی رو میچرخونم این ۵۵۰برای من که معلول هستم و بیماری تشنج هم دارم آیا کافی هست؟؟ حق پرستاری هم ندارم پدر این شهر هم کسی رو ندارم که ازم مراقبت کنه لوهان هم توان ندارن خواهشاً بیشتر به معلولین توجه کنید و خانه هم ندارم
    • نوری IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      به مشکلات مردم رسیدگی نمیشه بهترین زبان بابی عرضها حرف ناسزاست همه روانی کردید
    • وطن پرست IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      من یه معلولم لیسانس دارم اگه از من حمایت میشد و اداره کارو رفا اجتماعی برای شاغل شدنم کمکم می‌کرد اصلا نیازی به 500 تومان هم نداشتم د ستم تو جیب خودم می‌بود ولی ما معلولین اینقدر خدا زدمونه که هیچ نهادی از مون حمایت نمی کنه و به همین دلیل است که سربار جامعه شدیم وقتی از استان حمایت می کنند برای کار کردن تو یه قسمت از اداره ولی با مراجعه به اون اداره رئیسش به هیچ عنوان قبول نمیکنه چیزی که برا خودم اتفاق افتاده پس حقوق معلولین هم نصف حقوق کارمندان بشه با 500 تومان هم نمیشه یه کیسه بزنج خرید چه برسه به بقیه چیزها
    • ع ب IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      من ی معلول جسمی هستم با سه فرزند؛ این مستمری کفاف زندگیمون نمیده؛ با این وضعیتم کار سنگین کردم دیسک کمر گرفتم زمین گیر شدم؛ شمارا به خدا ی فکری برا معلولان هم بکنید
    • فرهاد IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      سازمان بهزیستی خیلی درحق معلولین ظلم میکنه خدا ازتون نگذره انشاالله .امیدوارم مسئولین بی مسئولیت خودشون به این درد وبلا مبتلا بشن مگه اون وقت که دردمعلولین و می فهمن
    • amer IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      سلام وافعا متاسفم براتون براهمین ۴۰درصد چقد اخبار میزارن ک حقوق بهزیستی زیاد شد ولی نمیگین هزینه داروها چقد میشه نمیگین قطعاتی ک‌میخریم چقد میشه هرماه نوبت دکتر چکار کنیم من با دومعلول چطور زندگی کنم با این همه گرونی
    • حمید IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 1
      سلام ب همه ی مسئولین بهزیستی کشور من یک معلول هستم با۵۵سال سن ک خودم وهمسرم ویک فرزند دارم کل دریافتی مستمری ۱ملیون ۹۰هزار تومنه مستعجر هستم با ماهی یک ملیون پانصد هزار تومن واقعا ن نمیدونم با این گرانی تورم چطور زندگی کنم شمارو ب خدا یه فکری بحال ما کنید خدا حفظتون کنه
    • ق ن IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      1 0
      سلام بهتر نیست دولت برای توان بخشی معلولان از ادارات استفاده کنه یعنی معلولان رو که توان کار کردن دارن رو مناسب توان مشغول به کار با امنیت شغلی کنه که هم دیگه نیازی به پرداخت مستمری به این دسته از افراد نباشه و مازاد باقی مانده از مستمری این افراد به معلولانی که قادر به کار کردن نمیباشد پرداخت بشه تا هم این دوستان اندکی از بار هزینه های زندگیشون کم بشه و هم این که معلولانی که توان کار کردن در بخشهای مختلف ادارات متناسب با وضعیت جسمی دارن مشغول به کار بشن
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      2 0
      باسلام لطفا اعلام کنید برا مددجوهای بهزیستی هم ثبت نام ماشین بزارن تا اونا هم بتونن ماشین داشته باشن. باتشکر
    • ح ،بی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 1
      سلام دخترم شوهر ش دادم درخواست کمک کردم هیچی نبود دختر دیگری دارم مدرک آرایشگری گرفت با کلی هزینه گفتن وام میدیم کمک میکنیم هیچی نبود تا حالا از هیچ نوع وامی هم استفاده نکردم فقط مستمری میگیرم وسلام
    • ندا IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      سلام خسته نباشید افراد سالم شب و روز کارمیکنن به زور از پس مخارج زندگی برمیان حالا ما که تواناییمون کمتر یا کمه یا اصلا توانایی نداریم واییی بحالمون لطفا بزرگواری کنید و مستمری ما رو زیاد کنید سپاس
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      چرا فقط از معلولین حرف زده میشه ها چرا هیچ وقت دولت از ما زنان بی سرپرست با دوتا دختر بچه دارم بیمارم اجاره نشین کاری ندارم هیچ حمایتی نمیشه لاعقل خونه رایگان بهمون بدن مستمر بگیری رو اضافه کنند منم دخترم با نوک انگشتاش راه میره لکنت زبون داره مستمر بگیر نیست جز خودم که طلاق گرفتم با دوتا دختر بچه هام تو اجاره نشینی بدبختی زندگی میکنم بچه هام رنگ سبزی میوه گوشت برنج نمیبینن چون یک تومن مستمر بگیری هیجی نمیشه لاعقل بهمون خونه بدن خرج مدرسه دانشگاه بچه هام هزاران زن بچه مثل من بچه هام هستن حمایت نمیشن کمیته امداد تو اجاره پول پیش مدرسه دانشگاه سبد کالا خونه میده ولی بهزیستی ن میگن ما دولت حمایت زیاد نمیکنه چرا ها
    • احمد IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      0 0
      ازما قشر معلول بدبخت تر توی ایران نیست این چه اوضاعیه ماکه نه درآمد داریم نه دولت کمک میکنه نه توانایی کار خلاف داریم که شکممون سیر کنیم پس فقط باید بمیریم
    • ناشناس IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      0 0
      این مبلغ ناچیز بدرد معلول نمی‌خورد چرا حق معلول خودتان می‌خورید مگر این کامنت هارو نخونید با ماهی ۵۰۰ تومان میدید خجالت بکشید ننگ هس ما مریض نبودیم میرفتیم گدایی اما همون از دستمان نمیاد لعنت بهتان با مستمری دادن خودت ماهی بالای ۲۰ میلیون میگیری به معلول ماهی ۵۰۰ تومان میدی
    • محمدرضا IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      1 0
      باسلام ، با توجه به این مورد مهم که کشور همواره دچار مشکلات شیوه ناصحیح مدیریت اقتصادی بوده و با شرایط اوضاع بین الملل هم دچار مشکلاتی اضافه تر هستیم و کمبود بودجه .. باتوجه به این شرایط که درسته قوانین حمایتی پول میخواد و با حرف مسئولین پولی تولید نمیشه و به منابع کشور اضافه نمیشه ولی با مدیریت درست و رعایط عدالت اجتماعی تا حد چشمگیری میتوان مشکلات مالی معلولین را رفع کرد """ وقتی برای هر کارت ملی ۵ هزار دلار دولتی برای هرنفر تخصیص داده میشه که اکثرا افراد سالم میگیرن میرن خارج از کشور و .. که همه هم متنعم هستند و بادرامد بالا ... وقتی مکان هایی مثل دفتر خانه مطب مشاورین املاک خودرو و .. از کارت خوان استفاده نمیکنند که مالیات به حسابشان نیفته !! وقتی که بنزین یارانه ای را صرف افراد مرفه جامعه میکنند .... وقتی ارز دولتی را بجز آن مورد برای واردات اقلام چرت تخصیص میدهند منجمله واردات خودروی نیمه لوکس که بازهم برای افراد متنعم با درآمد و مرفه هست استفاده میشه وقتی غذا و خود سگ و گربه و انواع جک و جانور هم وارداتی هست ...همه این موارد را حذف و بودجه بهزیستی را افزایش دهید""""""""""""
    • م IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      2 0
      با سلام، ما معلولان بر طبق ماده ۲۷ هر ۳ ماه یکبار کمک هزینه معیشتی واریز می‌کنند، اما الان از این ۳ ماه چند روز دیگر گذشته، اما واریز نکردند ما به این پول به شدت نیازمندیم
      • م IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
        0 0
        سلام. شمارابخدابه امام حسین به امام زمان الان 8اسفنده است چراکمک هزینه معیشتی معلولین شدیدفاقدشغل واریزنکردید
    • سیروس IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 0
      بخدا هم ناشنوا هستم هم بینایی مشکل داره هم مادرم ناراحتی قلبی داره بیکار هم هستم خودتون قضاوت کنین اقای قادری ریاست محترم بهزیستی
    • رضا IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 0
      سلام خدمت معلولین عزیز بزرگوار من هم معلول جسمی حرکتی شدید هستم ....غیر از خداوند از هیچ کسی خواهش نمیکنم .. مسئولین بهزیستی اگه من معلول نباشم تو حتی نون شب هم نداری بخوری . وظیفت هست حقوق پرستاری بریزی کافی لعنتت کنم
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      0 0
      این همه یخنرانی بی هوده چرا حق سرپرستی الان دو ماهه عقب افتاده چرا واریز نمیشه
    • ناصر IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      0 0
      من پدر معلول ذهنی شدید هستم خواستم بگم با این پولی که به این بچه میدن حتی پول یه قلم دارو هم نمیشه اقای رییسی لطفا حق معیشت این بچه ها رو بدین تا یه کمکی بشه
    • م IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      0 0
      #واقعا_سخته_میدونم #برای_یک_معلول_مسعولان_محترم_سازمان_بهزیستی وووو_👈👇👇👇🙏💔😢💔 با سلام #مسعولان_محترم ما معلولان بدون سهام عدالت جامانده از سال ۱۴۰۱اطلاع رسانی میکنید  امروز فردا واریز میکنیم واریز کنید خب والله ...مسعولان خواهش میکنیم با مردم صادق باشید سرپرست خانواده هستم با ۳ معلولیت شدید بدون خونه مستاجر اداره بهزیستی هستم از بهزیستی کفتند کمک گرایه خونتون واریز میکنیم ...اما  هنوز خبری نیست هرسال یک بار میگن ثبت نام کنید خونه میدیم ولی انگار نه انگار  برای خونه دار شدن ولی مسعولان میدونند  و زیاد چیزهای ما معلولان بدرستی واریز نمیشه حدود ۲۵سال میشود از بیماری معلولیت ۳ گانه درد رنج میبرم با دارو دکترای عصاب روان و همیشه در  رنج‌ زندگیمون سپری میشه و حدود ۷سال میشود برای یک #سمعک درخواست کردم وخیلی حضوری هم پیگیرش شدم تنها برام این جواب میدن امروز فردا ...توان خریدشم ندارم اگه داشتم نیازی نبود بهزیستی درخواست بدم کاری نداره برای بعضی ها سمعک‌من انگار یک لیوان آب خوردنه ولی من معلول توان خریدش ندارم  پیش خانواده بچه ها شرمنده هستیم شما را به خدا با معلولان و حق حقوقشان رو راس
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
      0 0
      با سلام علیکم بعد خدا☝ همه امیدمان شما رسانه های مردمی هستید بتونیم حرفامون راحت براتون بزنیم بنده۳ عنوان معلولیت شدید دارم ۱دستم از بچگی از زانو شگسته و کار نمیکند و گوشم رکش پاره شده نمیشنود که هیچ وزوزش زندگی روز مره ام هم بهم زده آزارش و تا بحال حق پرستاری ندیدم و #مستاجر هستم دیسال مددکارام کفتند گرایتون کمک میکنیم اصلا یک ریالش کمک نمیکنند و بدون خونه اجاره و گرایه نشین هستیم حدود ۲۵سال بیشتره اندک پولی که میدن تنها دارو دکتر و گرایه خونه کفاف نمیده 💔و ۷ ساله یک #سمعک هم برام نمیدن حتی ۷ سال میشود درخواست کردم با نامه از اداره ریس و معاون بهزیستی امضا کردند سمعکم بدهند نمیدند و اداره بهزیستی مربوطه و پیگیری حضوری هم چندین بار دنبالش رفتم ... تنها مددکارا این میگن میدیم امروز فردا امروز فردا ...دورست ۷ ساله چنین میگن و توان خریدش ندارم بخدا اگه توانش داشتم نیازی نبود خودم میخریدم حدقل وزوزش قط بشه دکتر هم تعید کرده کدوم سمعک بدند برام نمیدن... و برای ما ۵ نفری👈۱میلیون_و۲۰۰هزار مستمری واریز کردند امروز نمیدونم چرا چون هر ماه حقوق ۵ نفری دریافت میگردیم از این ماه چنین کردند.
    • US ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      1 0
      با سلام والان باید کمیته امداد و بهزیستی جمع آوری کنن چون دررشون فساد هست دزدن وسیله ای که میخوای نمی‌دن میفروشن تو بازار دوم باید دولت کاری کند که برای این افراد که همه چیزشون با این اقتصاد و گرانی که نمیشه وسیله ای تعمیر کرد یا خرید با پانصد تومان یا دکتر رفت یا لباس خرید یا قبضی داد یا ازدواج کرد یا وسایل برای ازدواج خرید یا وام گرفت یا کسی ضامن ادم فقیری شد که وام بگیره یا خونه کرایه کرد یا لباس خرید باید اینها رو جمع کنن .مسقیمان به حساب افراد بریزن تا خودشون کارشون انجام بدن کمیته امداد اینها رو بشون نمی‌دن هیچی تا حالا برای بنده انجام ندادن توی سی وپنچ سالگی که زیر این نهاد هستم این ادارها فقط به فکر خودشون وفاملاشون هستند دولت باید پول اینها رو حساب کنه و مستقیما ن به حساب مد جوجو واریز کنند که خودش کارشون انجام بده به پسرها هم جهیزیه تلعق نمیگره شماها جای ما کی باشما ازدواج می‌کنه یا تحویلتون میگیره مسولین همه ای اینها رو می‌دونه ولی خودشو نو به نفهمی زدن نمیخوان قانون اجرا کنن اینجوری جمعیت روبه پیری میرود باید حتا قوانین برای از کار افتادگان در بیمه ها اصلاح بشه
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      0 0
      سلام چطور هر روز حقوق کارگران اضافه میکنی چو از جیب خودتون در نمیاد .من ک ی معلول از ناحیه مچ دست راست ناقص م وحتی ی گوشی نمیتونم دست بگیرم با ماهی ۶۵۴ تومن چطور میش زندگی کرد.ن شغلی ن درامدی هیچی ندارم مجرد سربار پدرم هستم.تورو خدا حقوقها رو زیاد کنید..
    • منصور IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      0 0
      بهزیستی اجتماعی زندگیمون منو خراب کرد مددکار بی دلیل زندگیمون به هم زدن