برگزاری همایش «گفتمان مهدویت در تمدن اسلامی» در دانشگاه آزاد اسلامی رشت

همایش «گفتمان مهدویت در تمدن اسلامی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در همایش گفتمان مهدویت در تمدن اسلامی که در واحد رشت برگزار شد، گفت: با راه اندازی دبیرخانه گفتمان مهدویت در گیلان قدم‌های مؤثری در این حوزه برداشته شده است.

تربیت نسل مهدوی با آموزش ارزش‌های دینی از سنین پایه

وی با اشاره اقدامات انجام شده در حوزه گفتمان مهدویت در گیلان، افزود: در راستای ترویج فرهنگ مهدویت و پاسخگویی به شبهات اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رشت با اشاره به محورهای همایش ملی گفتمان مهدویت در استان، تصریح کرد: این همایش در چهار محور فرهنگی ـ اجتماعی، فلسفی ـ کلامی، عرفانی ـ اخلاقی و اقتصادی ـ سیاسی در استان گیلان برگزار شد.

دوستار از ارسال ۱۸۰ مقاله از نقاط مختلف کشور به همایش مهدویت در تمدن اسلامی خبر داد و افزود: محورهای مقالات دریافت شده برگرفته از پژوهش‌ها و دستاوردهای تحقیقی در حوزه مهدویت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: مقالات دریافتی در قالب یک کتاب ارزشمند در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. دانشگاه آزاد اسلامی با راه اندازی دبیرخانه گفتمان مهدویت در سراسر کشور، گام‌های مؤثری را در راستای ترویج فرهنگ مهدویت و پاسخگویی به شبهات برداشته است.

دوستار با بیان اینکه هر کدام از موضوعات مطرح شده در همایش ملی مهدویت بیانگر یک نقطه عطف، رفع ابهام و دستاورد پژوهشی سالیان متمادی است، خاطر نشان کرد: این مقالات به صورت کتاب چاپ شده و در مخزن کتابخانه قرار می‌گیرد تا در دسترس علاقمندان به موضوع مهدویت باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر توجه به فلسفه تاریخ شیعه اظهار کرد: در گفتمان مهدویت باید هویت جهان اسلام به‌منظور زمینه سازی حکومت صالحان مورد توجه قرار گیرد.

خبرنگار: فاطمه لشنی‌زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1171742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =