پرورش ۴ هزار مرغ گوشتی با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی/ فعالیت کارآفرینان برای توسعه نیازمند همکاری سرمایه‌گذار است

کارآفرین در زمینه تولیدات دام و طیور گوشتی گفت: با حمایت مالی و اسکان که دانشگاه در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد شرایط خوداشتغالی و ورود به بازار کار برای فارغ التحصیلان تسهیل می‌شود.

سپیده اسلامی، کارآفرین در زمینه تولیدات دام و طیور گوشتی و دانشجوی مقطع دکتری رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی است.  در سه سال اخیر با راهنمایی اساتید از سالن‌های پرورشی دانشکده برای توسعه مرغداری استفاده کرده و دوره کامل پرورش دام و طیور را در دانشگاه  گذرانده است. همین اقدام منجر به ایجاد سالن پرورش مرغ در روستای ییلاقی کجور شده و هم اکنون این کارآفرین در سالنی به پرورش ۴ هزار مرغ گوشتی می‌پردازد.

خرید تضمینی محصولات مددجویان در سرای نوآوری گیاهان زینتی گرگان

اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات برای راه اندازی مرغداری گفت: در سالجاری اقدامات برای اخذ وام و ایجاد سالن برای جوجه‌ریزی و پرورش ۴ هزار مرغ انجام شده است. البته در این دوره آب مصرفی قطع شد و برای تهیه سوخت با مشکلات متعدد همراه مواجه شدم. با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به توسعه تولیدات به ویژه توسعه فعالیت کارآفرینی در روستاها بسیاری از افراد و تصمیم‌گیران برای چنین فعالیتی بنده را تحقیر کرده و با ناملایمات و کمبود امکانات فراوان مواجه بودم.

این کارآفرین درباره حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت‌ها در زمینه توسعه کارآفرینی ادامه داد: در اولین دوره دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه سالن برای جوجه‌ریزی پرداخت و حمایت‌های لازم از کارآفرینان همچون اسکان در داخل دانشکده بدون هیچ هزینه در اختیار قرار گرفته است.

این دانشجوی مقطع دکتری رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هم اکنون بر روی تاسیس مرغداری با گنجایش پرورش ۲۰ هزار مرغ تمرکز دارم، ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود همکاری‌ها از سوی سازمان‌ها را شاهد هستیم. البته این اقدامات با پشتوانه حمایت‌های دولتی انجام می‌شود، چون ۸۰ درصد هزینه‌ها از طریق وام و تسهیلات تامین شده و  البته  از سرمایه‌گذار هم برای توسعه اقدامات استقبال می‌شود.

اسلامی درباره فعالیت‌ها برای توسعه تولیدات مرغ سبز افزود: برای این گونه تولیدات تحقیقات فراوان انجام شده و محیط پرورش مرغ جزو مناطق پاکیزه است و مرغ‌های تولید شده قابلیت تبدیل به مرغ سبز را دارند، چون در مدل پرورشی ۴ مدل واکسن شامل آنفلوآنزا، برونشیت، گامبورو و نیوکاسل تزریق می‌شود. البته  در این مرغداری به دلیل پاکیزگی محل واکسن آنفلوآنزا و برونشیت به این جوجه‌ها تزریق نمی‌شود. همچنین ۲ مرحله پیشگیری دارویی باید برای جوجه‌ها اتخاذ شده است. قابلیت تولید مرغ سبز وجود دارد، اما برای توسعه این تولیدات باید از سرمایه اولیه برخوردار بود.

وی در پاسخ به این سوال که مرغ سبز موجود در بازار به دنبال تبلیغات و کسب مشتری بیشتر است یا واقعا به شکل ارگانیک تولید می‌شود؟ گفت: مرغ سبز به تعداد اندک در کشور ما تولید می‌شود، طبیعتا تعداد بیماری‌ها در بین این مرغ‌ها اندک است، چون افزایش تعداد پرندگان به نسبت شانس ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. برای مثال به ازای هر یک پرنده تعداد بیماری‌ها هم افزایش می‌یابد با این تفاسیر مرغ‌های سبز موجود در بازار قابل اطمینان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =