۲۵۰۰ پژوهش با موضوع انقلاب در سامانه پژوهشیار ثبت شده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سامانه پژوهشیار دو هزار و ۵۰۰ پژوهش با موضوع انقلاب ثبت شده و در حوزه انتشارات هم ۶ نشر در کشور با رویکرد اصلی انقلاب اسلامی به فعالیت می پردازد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین تقدیر از برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی کتاب سال امروز یکم اسفند در سالن ۹دی سازمان مرکزی با حضور محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

طهرانچی: در حوزه زنان و خانواده باید سراغ نظریه پردازی برویم

در ابتدای این نشست معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ۵۰۰ سال قبل در ایران شاهد ظهور تشیع و در غرب رنسانس را شاهد هستیم. انقلاب اسلامی فصل جدید در عرصه عمومی و نقطه عطفی در جهان آغاز کرده است.

وی افزود: انقلاب های کبیر در جهان تاثیر گذار دارد. برخی از اندیشمندان انقلابات کبیر را انقلاب اسلامی ایران و انقلاب کبیر فرانسه را در جهان تاثیر گذار می دانند. انقلاب اسلامی ایران در برابر مدرنیته حرکت کرده است. انقلاب اسلامی در سطح سیاست گذاری آموزش عالی آن طور که باید فعالیت نکرده است. در سیاست گذاری مقوله علم و فناوری مطرح است و اصلاح و بازنگری متون و تحول علوم انسانی و رونق بخشیدن علوم دینی مورد تاکید قرار گرفته است.

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در علوم انسانی به حوزه مطالعات انقلاب اسلامی اشاره شده و توجه به افکار حضرت امام (ره) مورد تاکید قرار گرفته است.

جهان بین گفت: در کشور ما ۸ دانشگاه به حوزه انقلاب توجه کرده است و این عدد نشان دهنده عدم استقبال آموزش عالی است. در حوزه انتشارات هم ۶ نشر در کشور با رویکرد اصلی انقلاب اسلامی به فعالیت می پردازد.

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درس وصایا و رشته کارشناسی انقلاب گنجانده شده است اما سهم دروس در زمینه انقلاب اندک است. جهان بین ادامه داد: انقلاب اسلامی در تولیدات علمی و پژوهش های علمی غریب است که در نتیجه این عملکرد امروز پهلوی تطهیر شده است.

به گفته وی در سامانه پژوهشیار دو هزار و ۵۰۰ پژوهش با موضوع انقلاب ثبت شده است.

جهان بین در پایان تاکید کرد: در این جشنواره ۱۴ اثر در محور اندیشه های امامین انقلاب و اندیشه های انقلاب اسلامی برگزیده شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171924

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =