فضای آموزشی متناسب با روحیات دختران تغییر می‌کند

دبیر کارگروه کوثر ویژه دختران و خواهران کشور گفت: تغییر در فضای آموزشی متناسب با روحیات دختران و آماده‌سازی دختران جهت ایفای نقش مادری و همسری از جمله ماموریت‌هایی است که در قالب این کارگروه دنبال می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شهره صادقی با اشاره به تشکیل قرارگاهی جهت شناسایی و حل مسائل تربیتی دختران دانش‌آموز اظهار کرد: به همت وزیر آموزش‌وپرورش و پیگیری رئیس سازمان نوسازی مدارس که دبیری قرارگاه عدالت تربیتی را برعهده دارد ،کارگروه «کوثر» با هدف برقراری عدالت تربیتی در حوزه دانش‌آموزان دختر، انسجام خواهران و دختران جهادی برای شناسایی و حل مسائل تعلیم و تربیت با رویکرد انقلابی و جهادی تشکیل شده است.

۱۱ هزار مربی پرورشی در مدارس استخدام می‌شوند

وی افزود: در این راستا ۳۲ کارگروه در ۳۲ اداره کل آموزش و پرورش در کشور شکل گرفته است که به صورت شورایی فعالیت می‌کنند و پذیرای همه بانوان فعال فرهنگی، اجتماعی و تربیتی هستند.

دبیر کارگروه کوثر ویژه دختران و خواهران کشور با بیان اینکه محل فعالیت کارگروه‌ها در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌هاست که با هماهنگی دبیران به صورت منظم و با برنامه مشخص انجام خواهد شد گفت: کارگروه کوثر در ماه اخیر و به منظور استفاده از پتانسیل همکاران آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت‌های برون‌سازمانی و جهادی و در راستای احیای فرمایش رهبر معظم انقلاب با نگاه ویژه به الگوی سوم زن مسلمان ایرانی در خراسان رضوی در جمع خواهران جهادی و فعال اجتماعی آغاز به‌کار کرد.

صادقی ادامه داد: این کارگروه در حال حاضر اقدام به عضو گیری می‌کند و شرایط عضوگیری در این کارگروه برمبنای شش اصل ولایت‌مداری، دغدغه‌مندی، تعهد، توانمندی، آشنایی با کار جهادی و معتبر بودن در شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون در هر استان بنا به وسعت استان‌ها حدود ۱۵ تا ۴۰ نفر از فعالان فرهنگی، اجتماعی و تربیتی را شناسایی کرده‌ایم اظهار کرد: احصای نظام مسائل دختران دانش‌آموز در استان‌ها با توجه به زیست بوم هر استان، نیازسنجی مسائل معنوی و آموزشی، توجه به امکانات سخت‌افزاری ویژه دختران، تغییر در فضای آموزشی متناسب با روحیات دختران، ارتقا سطح سواد در ابعاد مختلف با توجه به فضای ذهنی دختران، هویت‌بخشی و آماده‌سازی دختران جهت ایفای نقش مادری و همسری از جمله ماموریت‌هایی است که در قالب این کارگروه دنبال می‌کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1172347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =