توسعه تجارت ایران و پاکستان از طریق تهاتر امکانپذیر است / افتتاح یک بازارچه مرزی مشترک در ماه جاری میلادی

رحیم حیات قریشی ضمن اشاره به اشتراکات دو کشور ایران و پاکستان و ظرفیت‌هایی که همکاری دوجانبه می‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: تهاتر بین دو کشور می‌تواند یکی از راه‌های توسعه تجارت بین دو کشور باشد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، رحیم حیات قریشی -سفیر پاکستان در ایران- که در همایشی با عنوان «تغییر نظم بین المللی و مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا» که در تالار مرواردید نمایشگاه‌های بین المللی تهران حضور داشت، ضمن اشاره به اشتراکات دو کشور ایران و پاکستان و ظرفیت‌هایی که همکاری دوجانبه می‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: تهاتر بین دو کشور می‌تواند یکی از راه‌های توسعه تجارت بین دو کشور باشد.

وی در خصوص موانع موجود تجاری بین دو کشور گفت: علیرغم نزدیکی دو کشور متاسفانه ایران بیشتر گوشت خود را از برزیل وارد می‌کند که به صورت منجمد است اما به راحتی می‌توان گوشت تازه از طریق چابهار یا زاهدان به ایران ارسال کرد. وی خاطر نشان کرد که مقامات پاکستان در حال تعامل با ایران برای استفاده از این ظرفیت هستند.

سیاست خارجی عرصه تصمیمات خردمندانه و بر پایه منافع ملی است

سفیر پاکستان همچنین در این نشست با توجه به ظرفیت‌های ایران در حوزه انرژی ابراز امیدواری کرد که مشکل راه‌اندازی خط لوله ایران و پاکستان به‌زودی حل شود. وی ضمن تقدیر از تغییر رویکرد دولت ایران در خصوص تقویت روابط با کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان تصریح کرد: دولت پاکستان در تلاش است در آینده نزدیک سطح تجارت با ایران را تا سطح قابل قبولی افزایش دهد. از نظر این مقام پاکستانی، بخش خصوصی می‌تواند در این خصوص نقش فعالتری ایفا کند.

رحیم حیات قریشی در پاسخ به سوالی در راهکارهای توسعه روابط دو کشور، اظهار کرد: ایران در سال های اخیر پیشرفت‌های خیلی زیادی داشته است که می‌تواند آنها را با کشورهای منطقه به اشتراک بگذارد. این مقام پاکستانی با اشاره به بازدیدهای اخیر خود از کارخانجات ایرانی تاکید کرد کیفیت و استاندارد کالاهای ایرانی بسیار بالا است. وی ابراز امیدواری کرد تا پایان مارس یک بازارچه مرزی بین دو کشور راه اندازی خواهد شد.

لازم به ذکر است سفرای برخی کشورهای جهان از جمله چین، ارمنستان، ونزوئلا، نیکاراگوئه، بولیوی، کوبا، عراق، کاردار عمان و برخی مقامات داخلی از وزارت امور خارجه از جمله «مهدی صفری» -معاون دیپلماسی اقتصادی» و مقامات دیگری از وزارت کشور، وزارت نیرو و ... حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =