علی اکبر بادامچیان درگذشت+ سوابق

علی اکبر بادامچیان از فعالان نهضت انقلاب اسلامی و یاران دیرین امام و رهبری دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی اکبر بادامچیان از فعالان نهضت انقلاب اسلامی و یاران دیرین امام و رهبری و از خیرین و تلاشگران اقتصاد اسلامی دعوت حق را لبیک گفت.

احمد دامود درگذشت + سوابق

در پی درگذشت علی اکبر بادامچیان محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پیام تسلیت خود نوشت: درگذشت یار دیرین ‌امام و رهبری و از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی، مرحوم حاج علی‌اکبر بادامچیان، موجب تأسف و تألم گردید. ایشان به‌عنوان عضو فعال مؤتلفهٔ اسلامی تلاش چشمگیری در صحنه‌های مبارزه داشت و بعد از پیروزی انقلاب نیز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امور خیریه مشغول خدمت به نظام و کشور بود. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان به هم‌رزمان، دوستان و خانوادهٔ گران‌قدر، به‌ویژه برادر بزرگوارشان آقای اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفهٔ اسلامی، برای این فقید سعید رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه پروردگار مسئلت دارم.

  گفتنی است، وی از زندانیا سیاسی در دوره محمد رضا پهلوی بود که به دلیل همکاری با موتلفه اسلامی و مجاهدین خلق چندین دوره محکومیت حبس کشید و مدتی قبل از پیروزی انقلاب با شرکت در جشن شاهنشاه سپاس و عفو شاه از زندان آزاد شد. همچنین وی عضو شورای مرکزی، قائم مقام رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود و سابقه دبیر اجرائی، رئیس مرکز امور سیاسی، مدیر مسئول هفته نامه شما در این حزب را برعهده داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =