آموزش شیرینی پزی / طرز تهیه شیرینی دادلی بدون فر

شیرینی دادلی یکی از انواع شیرینی‌ها خوشمزه و ساده است که بافتی سبک و ترد دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده است در ظرفی بریزید و روغن جامد را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند سپس پودر قند را به آن‌ها اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم بزنید تا مخلوط صاف و یکدست شود.

مرحله دوم
بعد زرده تخم مرغ را جدا کنید و روی مواد بریزید و هم بزنید تا از لختگی خارج شود و با مواد ترکیب شود سپس وانیل را به مواد اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا عطر وانیل با مواد ترکیب شود و بافت مخلوط تشکیل شده یکدست و صاف شود.

آموزش شیرینی پزی / طرز تهیه کیک در ۳ دقیقه مخصوص عید نوروز

مرحله سوم
سپس آرد قنادی را الک کنید تا سبک شود و بعد با آرد نخودچی ترکیب کنید و دوباره الک کنید تا بافت یکدستی تشکیل شود، سپس آرد را کم‌کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با نوک انگشتان هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم
خمیر تشکیل شده را ورز ندهید چون به روغن می‌افتد، سپس مقداری به اندازه یک گردو را از خمیر جدا کنید و با دست فرم دهید و گرد کنید و با یک وسیله مثل لوله خودکار وسط شیرینی را کمی گود کنید، سعی کنید همه گلوله‌های خمیر هم اندازه باشند.

مرحله پنجم
سپس داخل یک تابه کاغذ روغنی قرار دهید و آن را چرب کنید و بعد خمیرهای شیرینی را با کمی فاصله در آن بچینید و بعد روی شعله پخش کن با حرارت ملایم فرار دهید و درب ظرف را با دم‌کنی ببندید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا خوب بپزند.

نکته: شعله پخش کن را از یک ربع قبل روی حرارت ملایم قرار دهید تا کامل گرم شود، بعد تابه را روی آن قرار دهید.

مرحله ششم
وقتی که شیرینی‌ها کم‌کم طلایی شد، پخته است، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود، تا شیرینی‌ها داغ هستند به آن‌ها دست نزنید چون پودر می‌شوند، ممکن است روی شیرینی کمی نرم باشد که بعد از سرد شدن سفت می‌شود.

مرحله هفتم
بعد از این‌که شیرینی‌ها خنک شدند به آرامی آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و در ظرفی دیگر بچینید و سپس با مارمالاد یا بریلو داخل قسمت گود شیرینی را پر کنید، می‌توانید مقداری شکلات شیری یا تلخ را بن ماری کنید و داخل حفره‌ها بریزد.

مرحله هشتم
سپس شیرینی دادلی را در ظرف مناسب بچینید و با پودر پسته، پودر نارگیل، شکلات چیپسی، خرده‌های گردو، کنجد، خلال بادام و ترافل‌های رنگی تزیین کنید و به عنوان یک میان وعده ساده و مناسب برای پذیرایی همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

کد خبر: 1175436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =