تخصیص سوخت نیروگاه‌ها بر اساس بودجه ۱۴۰۲ شفاف می‌شود

سخنگوی کیمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ تخصیص سوخت نیروگاه ها شفاف شده و عمده قاچاق سوخت مایع حذف می شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر، تاکید کرد که با اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ تخصیص سوخت نیروگاه ها شفاف شده و عمده قاچاق سوخت مایع حذف می‌شود.

اوجی: پیش‌بینی امسال ثبت رکودی تازه در صادرات نفت است

«گزارش عملکرد در ‎بودجه۱۴۰۲ (تکمیل می شود):

۱. آغاز بررسی بودجه پیشنهاد کردم با توجه به تمدید قانون برنامه ششم، ‎سهم صندوق به ۴۲٪ افزایش یابد. با مخالفت دولت و تلفیق، رای نیاورد اما با ایراد شورای نگهبان، این موضوع به مجلس بازگشت و نهایتا برای تامین نظر شورای نگهبان، همان ۴۲٪ تصویب شد.

‏۲. در لایحه دولت، ۱۹همت تامین قیر پروژه‌های عمرانی داشت که در تلفیق به ‎حواله قیر تهاتری تغییرکرد! به علت سابقه ‎فساد زیاد در طول زنجیره، پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت دادم که متاسفانه رأی نیاورد! نهایتا در این مصوبه هم برای رفع ایراد گرفته شده "حواله قیر" به عدد ریالی (۲۰همت) بازگشت.

‏۳. اجرای بند (س) تبصره ۱۵ ‎بودجه ۱۴۰۲، بر اساس ماده ۱۰ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، باعث ‎شفافیت تخصیص سوخت نیروگاه‌ها و حذف عمده ‎ قاچاق سوخت مایع (بالغ بر ۱.۵ میلیارد لیتر در سال) می‌شود. ان شاءالله از سال۱۴۰۳ در قالب برنامه هفتم، نیروگاه‌ها وارد چرخه ‎بهینه سازی هم خواهند شد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1175740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =