اعلام آماده‌باش برای ارتش اسرائیل/ هشدارها درباره فروپاشی ارتش و جنگ داخلی افزایش یافت

هم‌زمان با افزایش تنش‌ها داخل اراضی اشغالی به‌دنبال تحرکات اخیر کابینه افراطی نتانیاهو، ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده است و هشدارها درباره وقوع جنگ داخلی میان اسرائیلی‌ها شدت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به‌دنبال از دست دادن کنترل خود داخل اراضی اشغالی پس از برکناری وزیر جنگ این رژیم، به حالت آماده‌باش درآمد.

ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از توافق ایران و عربستان

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد که بعد از برکناری «یوآو گالانت» وزیر جنگ از منصب خود در پی بحران تغییرات در ساختار قضائی اسرائیل، ارتش در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، اعلام وضعیت آماده‌باش در ارتش اسرائیل بعد از ریختن صدها هزار نفر به خیابان‌ها برای تظاهرات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو صورت گرفت.

اسرائیل در تاریک‌ترین نقطه

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از «آوی بنیاهو» سخنگوی سابق ارتش این رژیم اعلام کردند: این مرحله تاریک‌ترین عصر در تاریخ اسرائیل است. نتانیاهو امشب به کار سیاسی خود پایان داد. شما اجازه دارید غمگین و ترسیده باشید، دیکتاتوری اینجاست.

شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که رئیس پلیس اسرائیل دستور تقویت نیروها در همه شهرها را صادر و تأکید کرده است که تظاهرات‌کنندگان باید در موارد خشونت و خرابکاری دستگیر شوند.

به گزارش روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت، مسئولان و رؤسای مؤسسات موسوم به شهرداری‌ها در اراضی اشغالی اعلام کردند که امروز دوشنبه مقابل دفتر نتانیاهو دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که بیش از 600 هزار معترض اسرائیلی از کریات شمونا در شمال تا ایلات در جنوب دست به تظاهرات زده‌اند و پلیس برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از اطراف خانه نتانیاهو از کامیون‌های پمپاژ آب استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر بعد از برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اطراف خانه نتانیاهو در قدس اشغالی تجمع کردند، در این میان یک خودرو قصد داشت تظاهرات‌کنندگان را در تل‌آویو زیر بگیرد.

خبرنگار المیادین گزارش داد در منطقه اشغالی عکا نیز یک خودرو قصد زیر گرفتن معترضان را داشت.

رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند که تظاهرات‌کنندگان در برابر کنست با سر دادن شعارهایی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شده‌اند.

هشدار درباره فروپاشی ارتش و جنگ داخلی

مسئولان سابق مؤسسه امنیتی اسرائیل اعلام کردند، برکناری گالانت یک اقدام خطرناک در مسیر فروپاشی ارتش است و اسرائیل در آستانه جنگ داخلی است.

هم‌زمان با آن رسانه‌های عبری اعلام کردند، تظاهرات‌کنندگان در اقدامی بی‌سابقه به ورودی منزل نتانیاهو رسیده‌اند.

یک افسر ارشد در پلیس رژیم اشغالگر اعلام کرد: ما کنترل خود را بر مناطقی که شاهد تظاهرات است، از دست داده‌ایم. این تظاهرات‌ها مقامات اسرائیلی را غافلگیر کرده است و ما آمادگی چنین سناریویی را نداشتیم.

از طرف دیگر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد: امشب اسرائیل در خطرناک‌ترین نقطه وجودی خود از زمان جنگ 1973 قرار دارد و نتانیاهو باید فوراً قانون تغییرات قضائی را لغو کند.

درحالی که از دو ماه گذشته تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه کابینه نتانیاهو همچنان ادامه دارد و روز به روز شدت می‌گیرد، روز گذشته او یوآو گالانت وزیر جنگ خود را برکنار کرد.

 شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از منابع آگاه در دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی خبر داد، بعد از اظهارات گالانت، نتانیاهو وی را به دفتر خود احضار کرد و به وی خبر داد که دیگر به او در زمینه همکاری در کابینه اعتماد ندارد، زیرا اظهاراتش علیه ائتلاف و مخالف با سیاست‌های آن بوده است.

در این بین ایتمار بن گویر وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی، ضمن استقبال از این اقدام، گالانت را یک فرد شکست‌خورده توصیف کرد و تأکید کرد: به نتانیاهو به‌خاطر این اقدام تبریک می‌گویم.

چند روز قبل رسانه‌های عبری از هشدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به کابینه نتانیاهو در خصوص وضعیت بحرانی ارتش اسرائیل در سایه اقدام این کابینه برای انجام تغییرات قضائی خبر دادند.

یوآو گالانت هشدار داده است که ارتش اسرائیل در سایه اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو به‌سمت پرتگاه خطرناکی پیش می‌رود.

اعتراضات روزافزون نسبت به تغییرات در ساختار قضائی که از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو در حال انجام است، به‌شکل خطرناکی عملکرد روزانه ارتش اسرائیل را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و در عین حال روحیه و انگیزه نظامیان را هم تضعیف می‌کند، به‌نحوی که این روزها فرار از خدمت در ارتش در نگاه عامه صهیونیست‌ها امری مشروع و ستودنی محسوب می‌شود.

این درحالی است که ناظران امور معتقدند تصمیم‌سازان رژیم صهیونیستی قادر به اتخاذ راهبرد مؤثر برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی نیستند، به همین دلیل اگر اوضاع رژیم صهیونیستی به همین منوال ادامه پیدا کند و تغییر قابل‌توجهی در شکل و جهت‌گیری کابینه کنونی اسرائیل رخ ندهد، صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسیر راهبرد فعلی خود را عوض کنند، به‌عبارت دیگر تدوین یک استراتژی جدید و کاربردی برای مقابله با چالش‌های داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی در سایه شرایط فعلی تقریباً غیرممکن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =