توافق ایران و عربستان به دفاع از ملت‌های فلسطین و کشمیر کمک می‌کند

دستیار نخست وزیر پاکستان گفت: ایران و عربستان دو بازوی قوی جهان اسلام هستند و کارهای زیادی را می‌توانند برای دفاع از ملت‌های منطقه از جمله فلسطین و کشمیر در کنار یکدیگر انجام دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، طاهر محمود اشرفی توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دوجانبه را به دولت و مردم دو کشور تبریک گفت و افزود که جهان اسلام به ویژه ملت‌های منطقه از این تحول خوشحال هستند.

صهیونیست‌ها هراسان از نزدیکی ایران و عربستان

رئیس شورای علمای پاکستان با اشاره به عزم جدی ایران و عربستان برای پرداختن به ملاحظات متقابل و همکاری در راستای تامین منافع مشترک و کمک به تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای، اظهار داشت: پاکستان نیز همگام با کشورهای منطقه و جهان با آغوش باز از توافق تهران و ریاص استقبال کرد و از نقش چین برای تسهیل این فرآیند مهم قدردانی می‌کند.

علامه اشرفی افزود که ایران و عربستان دو بازوی قوی جهان اسلام هستند و کارهای زیادی را می‌توانند برای دفاع از ملت‌های منطقه از جمله فلسطین و کشمیر در کنار یکدیگر انجام دهند.

وی تاکید کرد: شورای علمای پاکستان آماده تعامل نزدیک با علمای و نخبگان دینی ایران و عربستان برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک و ثمرات حاصل از توافق تهران-ریاض است و این تحول قطعا به ترویج دیپلماسی مذهبی و دینی در جهان اسلام می‌شود.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور خاورمیانه و ادیان با تمجید از رویکرد سازنده علمای ایران در برائت از افراط به ویژه تاکید بر اهمیت فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای درباره احترام به مقدسات مذاهب اسلامی، گفت: ایران، عربستان و پاکستان قادر به پیشبرد همکاری مشترک در کنار سایر کشورهای اسلامی در مسیر شناسایی نقاط مشترک برای همکاری و کمک به رفع سوء تفاهم‌ها هستند.

وی گفت: شورای علمای پاکستان آماده برنامه‌ریزی برای دیدارهای دوجانبه با نخبگان دینی ایران و گردهمایی سه جانبه با حضور علمای عربستان با دستور کار تقریب مذاهب اسلامی و هم افزایی میان رهبران جهان اسلام است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1175955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =