وجود فرصت‌های کاری ناشناخته در ایران/ لازم نیست صنعت ابداعی باشد

دانشجوی دکتری کسب و کار دانشگاه آزاد معتقد است که ایران از لحاظ کاری، کشور بکری است. حتی صنایعی در جهان وجود دارند که افراد در کشور ما از وجود آن‌ها بی‌اطلاع هستند.

عظیم عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که ایران از لحاظ کاری، کشور بکری است، اظهار کرد: به این معنا که اگر جوانان تلاش کنند و دنبال پشت میزنشینی نباشند، فرصت‌های کاری بسیاری وجود دارد.

تربیت رهبران جامعه نیازمند علوم انسانی است

مدیر عامل هلدینگ عصر معماران جنوب با اشاره به این که من کار صنعتی را از سال ۶۹ آغاز کردم و در آن زمان، کار صنعتی در جامعه ناشناخته بود، افزود: حتی کارشناس اداره استاندارد هم با محصول ما آشنایی نداشت و ۶ ماه در کارخانه ما دوره گذراند تا با محصول آشنا شود. همچنین عمده کارشناسان با مسائل حقوقی، قراردادی و بیمه آشنا نبودند؛ اما امروز آگاهی مناسبی در این زمینه ایجاد شده است.

وی با تصریح بر این که هنوز هم صنایعی در جهان وجود دارند که افراد در کشور ما از وجود آن‌ها بی‌اطلاع هستند، گفت: به همین دلیل، من معتقدم لازم نیست کار حتما ابداعی باشد. حتی لازم نیست حتما به آن کشور سفر کنیم و کارخانه را حضوری ببینیم. یک جستجوی اینترنتی برای دریافت اطلاعات کافی است.

عظیمی با تاکید بر این که جوانان ایرانی بسیار توانمند هستند؛ اما نیاز به راهنما دارند، خاطرنشان کرد: اگر جوانان بدانند که کار درست چگونه پیش می‌رود، نه می‌ترسند و نه متوقف می‌شوند.

دانشجوی دکتری کسب و کار دانشگاه آزاد یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مسائل در تولید و صنعت، مسئله مالی است. گفته می‌شود که همه میلیاردها از صفر شروع کرده اند و در مسیر هم حداقل سه بار ورشکست شده‌اند. جوانان نباید از فراز و نشیب مالی بترسند. راه تولید، راه علم و راه صنعت، به ساختن شخصیت انسان ها هم کمک می‌کند.

گفتنی است، هلدینگ عصر معماران جنوب در زمینه تولید انواع رنگ صنعتی، ساختمانی، اتومبیلی، دریایی و استخری فعالیت می‌کند. یکی از محصولات شرکت، تولید رنگ ترافیک است. علاوه بر تولید رنگ، در سراسر کشور این طرح اجرا شده است.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1176001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =