تربیت رهبران جامعه نیازمند علوم انسانی است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی معتقد است که علوم مرتبط با ای کیو که مرتبط با هیجانات است، به تربیت رهبران جامعه می‌انجامد. علوم تجربی خوب است؛ اما برای تربیت رهبران جامعه به علوم انسانی نیاز است.

توفیق اسداُف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که در سال‌های گذشته پیشرفت خوبی در علوم انسانی داشته است، اظهار کرد: درست است که گفته می‌شود علوم انسانی از غرب ترجمه شده است؛ اما ایران ترجمه و شرح‌های بسیار خوبی برای علوم انسانی غربی ارائه داده است. در این شرح‌ها از معارف اهل بیت هم استفاده شده است.

رشد ۵۸ درصدی تعداد امریه ارتباط دانشگاه و صنعت در چهار سال گذشته

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: من فعالیت بسیاری در زمینه علوم انسانی در فضای آکادمیک و رسانه‌ای داشته‌ام و همیشه ابتدا از گوگل فارسی استفاده می‌کنم چون می‌دانم که ایرانی‌ها کار زیادی در این زمینه انجام داده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من کشورهای بسیاری در جهان را دیده‌ام. به همه کشورهای اروپایی سفر کرده‌ام؛ اما ایرانی‌ها را مردمی فرهنگی و بسیار خوب دیده‌ام. به نظر من، این فرهنگ و اخلاق خوب خروجی علوم انسانی است.

اسداُف گفت: جامعه المصطفی بیشتر در علوم اسلامی فعالیت می‌کند. امروز که علوم انسانی و اسلامی بیشتر بهم گره خورده‌اند. به طوری که یک محقق برای بیان موضوعات معارفی از روانشناسی هم استفاده می‌کند. جامعه المصطفی در این زمینه هم تا حدی موفقیت به دست آورده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به این که این نگاه در همه دنیا وجود دارد که علوم تجربی اهمیت بیشتری دارند، افزود: اما تفاوت آی کیو و ای کیو در همینجا خودش را نشان می‌دهد. علوم مرتبط با ای کیو که مرتبط با هیجانات است، به تربیت رهبران جامعه می‌انجامد. علوم تجربی خوب است؛ اما برای تربیت رهبران جامعه به علوم انسانی نیاز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =