شروط مجلس برای پرداخت پاداش به گزارشگران فساد تعیین شد /  قالیباف: اگر نماینده‌ای تخلف داشته باشد به دادگاه معرفی می‌شود

ادامه بررسی طرح حمایت مالی از افشاگران فساد در دستور کار جلسه امروز مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه 16 فروردین ماه به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد.

شکایت سازمان برنامه از رئیس کمیسیون آموزش مجلس

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار مجلس را به شرح ذیل اعلام کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار

گزارش شوردوم کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س)

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی تمدید (پروتکل) موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو

بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق ۷ تبصره به ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال

 قالیباف: اگر نماینده‌ای تخلف داشته باشد به دادگاه معرفی می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در مجلس نماینده‌ای تخلف داشته باشد، مصونیتی ندارد و به دادگاه معرفی می‌شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 16 فروردین در روند بررسی طرح حمایت مالی از افشاگران فساد گفت: طرحی که اینجاست طرح حمایت از گزارشگران فساد است و بحث مبارزه با فساد قانون های خودش را دارد ما در واقع زنجیره مبارزه با فساد را تکمیل می‌کنیم و می‌خواهیم این فرصت را برای مردمی که می خواهند گزارشات فساد را اعلام کنند ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: حتما هیات رسیدگی به رفتار نمایندگان هم کار خودش را می کند و اگر نماینده ای تخلفی کند مصونیتی ندارد و به دادگاه معرفی می شود.

 شروط مجلس برای پرداخت پاداش به گزارشگران فساد تعیین شد

نمایندگان مجلس در مصوبه ای شروطی را برای پرداخت پاداش به گزارشگران فساد تعیین کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۶ فروردین) مواد ۸ و ۹ طرح حمایت مالی از گزارشگران فساد را به شرح زیر تصویب کردند و بر اساس آن، شروطی را برای پرداخت پاداش به گزارشگران فساد تعیین کردند.

ماده ۸- در مواردی که گزارش موجب پیشگیری از وقوع رفتارهای موضوع ماده (۲) این قانون شود، به پیشنهاد نهاد پذیرنده و  تشخیص دادستان، گزارشگر مشمول حمایت‌های ماده (۶) این قانون می‌شود.

ماده ۹- برخورداری از پاداش منوط به درخواست گزارشگر از طریق سامانه از زمان ثبت گزارش در سامانه تا یکسال پس از شروع به اجرای حکم قطعی است.

تبصره- صدور حکم به پرداخت پاداش به گزارشگر منوط به اعلام هویت گزارشگر در زمان ثبت گزارش یا برای گزارش‌های با گزارشگران با هویت ناشناس منوط به ارائه ادله لازم برای احراز هویت آن ها می باشد.

همچنین مواد ۱۰ و ۱۲ این طرح نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.

به گزارش فارس، کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد، ۲۱ اسفندماه به تصویب نمایندگان رسید و بررسی مواد آن نیز در جلسات پایانی سال گذشته آغاز شد.

نمایندگان تا کنون ۴ ماده از قانون فوق را بررسی کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =