کنعانی: روابط رسمی بین ایران و عربستان فعال شد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: امروز روابط رسمی بین دو کشور فعال شده است و در همین زمینه به تدریج شاهد تبادل هیأت‌های مختلف در سطوح دولتی و خصوصی بین دو کشور خواهیم بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را در سفر به پکن همراهی می‌کند، امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران و در تشریح رایزنی‌های امروز بین وزرای خارجه ایران و عربستان و بیانیه مشترکی که به امضا رسید، گفت: در چارچوب مذاکراتی که امروز بین دو وزیر خارجه در دو دور گفت‌وگوهای خصوصی و عمومی انجام شد، طرفین بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه و همچنین درون زا بودن امنیت در منطقه تأکید کرده و بر این موضوع اتفاق نظر داشتند.

کنعانی: صحبت نماینده آمریکا از روند صلح در یمن جای خوشحالی دارد

وی افزود: در چارچوب اراده سیاسی دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها بر آمادگی مشترک برای اجرایی کردن موافقتنامه‌های پایه‌ای و مبنایی موجود بین دو کشور از جمله موافقتنامه جامع همکاری‌های دوجانبه و موافقتنامه امنیتی تأکید کردند و بر همین مبنا قرار شد گام‌های لازم به تدریج برداشته شود.

سخنگوی وزارت خارجه از جمله موضوعات مورد تأکید دیگر در مذاکرات امروز را ضرورت تلاش و توافق برای گسترش روابط در زمینه‌های اقتصادی در دو بخش دولتی و خصوصی برشمرد و افزود: تأکید شد موافقتنامه‌های موجود بین دو کشور زمینه‌ قانونی و حقوقی موجود را برای آغاز و تقویت اینگونه فعالیت‌ها فراهم کرده است.

کنعانی بیان کرد: مقرر شد هیأت‌های دولتی و خصوصی دو کشور در این زمینه با هم دیدار و زمینه‌های گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک را فراهم کنند.

وی گفت: به منظور تسهیل آمد و رفت بین دو کشور توافق کردند با دیدار هیأت‌های فنی دو کشور خطوط هوایی بین دو کشور برقرار شود و آمد و رفت بین دو کشور را تسهیل کنند. بر تسهیل صدور روادید و خدمات روادیدی برای اتباع دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و تسهیل صدور روادید عمره تأکید شد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: امروز شاهد گفت‌وگوهای خوب و مثبتی بین دو کشور بودیم و می‌توانیم بگوییم امروز روابط رسمی بین دو کشور فعال شده است و در همین زمینه به تدریج شاهد تبادل هیأت‌های مختلف در سطوح دولتی و خصوصی بین دو کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =