آموزش آشپزی/ طرز تهیه دسر راحت و سریع برای افطار

ماه مبارک رمضان تداعی‎گر خیلی موضوعات است. از روزه‎داری گرفته تا مناسب‎ها مذهبی‎ای مثل نزول قرآن و شب‌های قدر و همچنین غذاهای خوش طعم و لذیذی که معمولا در این ماه درست می‎شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایسکانیوز، در ماه رمضان به دلیل افت فشار و ضعف معمولا دسرهای شیرین و مغزدار طرفدارهای زیادی دارند. البته در این ماه به دلیل خستگی مزمن نمی‎توان غذاهای پیچیده و زمان‎بر را طبخ کرد به همین دلیل معمولا کسانی که مسئولیت آشپزی را  در این ماه بر عهده دارند معمولا به دنبال غذاهای راحت و سریع هستند.

آموزش آشپزی/ طرز تهیه سوپ جو برای افطار

از طرفی بازار مهمانی و میزبانی نیز در این ماه داغ است از این‎رو ممکن است تهیه‎ی دسر افطار دغدغه خیلی از میزبانان مهمانی باشد. دسرهایی که ضمن اینکه طعم لذیذ و دل‎‎نشینی دارند، سریع و راحت نیز تهیه شوند.

ترافل خرمایی

خرما یکی از میوه هایی ست که به دلیل ترکیباتی که دارد  مصرف آن به روزه داران توصیه اکید شده است. قند خرما به گونه ای است که بعد از مصرف به تدریج جذب می شود و به همین خاطر برای بیماران دیابتی هم یک میان وعده بسیار مناسب است.

ترافل خرمایی یکی از راحت ترین دسرهایی است که می توانید آن را برای افطار درست کنید و از آنجایی که حاوی خرماست بهترین انتخاب برای شروع افطار محسوب می شود. در ادامه مواد تشکیل دهنده این دسر را به همراه طرز تهیه آن خواهیم گفت.

مواد لازم:

بیسکوییت: ٧٠گرم

خرما: ١٢٠گرم

مغز گردو: ٣٠گرم

پودر دارچین: ١/٢ق.چ

پودر هل: ١/۴ق.چ

پودر پسته/کنجد/پودر نارگیل/گل سرخ: به میزان لازم

طرز تهیه:

۱۲۰گرم خرما را پوست کرده و از هسته جدا می‌کنیم و سپس خرماها را با پشت چنگال کاملا له می­کنیم تا بافتی یکنواخت به خود بگیرد. بعد از آن بیسکوئیت را کاملا پودر کرده و به خرما اضافه و کاملا با هم ترکیب می‌کنیم.

پود دارچین، پودر هل و گردو خرد شده را به آن اضافه و ترکیب را تا زمانی که کاملا یک دست شد مخلوط می‌کنیم و زمانی که مواد با یکدیگر ترکیب شدند، با دست گلوله های ۲۰ گرمی درست می‌کنیم.

به صورت دلخواه می‌توانیم این گلوله­های ترافل را داخل چهار پودر گل سرخ، پودر نارگیل، پودر کنجد و پودر پسته بغلتانیم.

در پایان گلوله‌‎های آماده را داخل کپسول‌های کوچک گذاشته و در ظرف اصلی سرو می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =