اعتراض شورای صنفی خواجه نصیر به وضعیت سلف دانشگاه

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گلایه‌هایی پیرامون وضعیت سلف این دانشگاه مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تقریبا اکثر دانشجویان حداقل برای یک بار هم که شده گذرشان به سلف دانشگاه افتاده و با طعم غذای دانشجویی و مشکلات ریز و درشت آن آشنا هستند. طعم، منو و تنوع غذای سلف دانشجویی شاید خیلی مورد تایید و پسند دانشجویان نباشد؛ اما با توجه به قیمت مناسب غذا نسبت به انواع فست‌فودها و دانشجویانی که دور از خانواده هستند، این غذا مناسب است.

وزارت علوم به تقلب آموزشی در دانشگاه خواجه‌نصیر پایان دهد

مشکلات خوابگاهی و سلف سرویس بیشتر مواقع مورد انتقاد دانشجویان است. دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر نیز از این امر مستثنی نیستند و اعتقاد دارند که مشکلات حوزه تغذیه(تسهیلات رفاهی) نسبت به گذشته بیشتر شده است. آنها به نبود سلف سرویس در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه و توزیع نادرست و سرد بودن غذا اعتراض دارند. 

دانشجویان معترض مطرح می‌کنند که با وجود اینکه دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیر در سطح شهر پراکنده هستند و با وجود بُعد مسافت، فقط آشپزخانه‌های ۲ دانشکده یعنی دانشکده‌های هوا و فضا و مکانیک در حال ارائه خدمات به دانشجویان هستند. 

این در حالی است که مسئولان دانشگاه خواجه نصیر کوچیک بودن آشپزخانه دانشکده‌ها را علت اصلی غیر فعال بودن سلف دانشکده‌های مهندسی عمران و مهندسی برق بیان کرده‌اند. بنابراین با وجود اینکه تعداد زیادی از دانشجویان در  این دانشکده‌ها مشغول به تحصیل هستند و طبیعتا نیاز به امکانات رفاهی دارند؛ اما غذای آنان از سایر دانشکده‌ها یا سلف مرکزی دانشگاه تامین می‌شود. 

در این باره محمد بحرینی در گفت‌وگو با ایسکانیوز  با بیان اینکه برخلاف وعده مسئولان دانشگاه خواجه نصیر مبنی بر افتتاح سالن غذا خوری(سلف سرویس) برای دانشکده‌های مختلف این دانشگاه، همچنان مشکلات رفاهی دانشجویان وجود دارد، اظهار کرد: مسئولان دانشگاه اوسط سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در پاسخ به انتقادات و مطالبات دانشجویان قول دادند تا تابستان سلف برخی از دانشکده‌ها را افتتاح کنند؛ اما این موضوع در حد وعده و عید باقی مانده و هیچگونه پیشرفتی در این باره انجام نشده است.

وی با تصریح بر اینکه مسئولان دانشگاه خواجه نصیر همواره بیان می‌کنند که بودجه لازم برای حل مشکلات سلف این دانشگاه را ندارند؛ گفت: آنان بعد از ماه‌ها همچنان می‌گویند که بودجه لازم را در اختیار ندارند.  

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیر باشاره به پراکندگی دانشکده‌های مختلف در سطح شهر  و بُعد مسافت طولانی عنوان کرد: در حال حاضر توزیع غذا از سلف مرکزی دانشگاه بین بیشتر دانشکده‌ها انجام می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا زمانیکه غذا به دست دانشجو برسد، سرد شده باشد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1179271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =