وزارت علوم به تقلب آموزشی در دانشگاه خواجه‌نصیر پایان دهد

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیر خواستار رسیدگی وزارت علوم به اجرا نشدن قانون اثربخشی نمره مردودی در این دانشگاه شد و گفت: نمره دهی به پایان نامه مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد بر اساس قوانین نیست.

محمد بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مشکلات عمده آموزشی در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر وجود دارد، اظهار کرد: در این دانشگاه قوانین آموزشی به درستی رعایت واجرا نمی‌شود. در حالیکه این قوانین در سایر دانشگاه‌های تهران در نظر گرفته می‌شود.

نامه دانشجویان خواجه نصیر به وزیر علوم درباره حذف تاثیر نمره مردودی از معدل

وی رعایت نکردن قانون حذف نمره اثر منفی مردودی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و دکتری و نمره‌دهی پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد را 2 مشکل اصلی آموزشی در دانشگاه خواجه نصیر دانست و گفت: در سال گذشته با تلاش شورای صنفی قانون حذف نمره اثر منفی در دوره کارشناسی ارشد اجرا می‌شود؛ اما متاسفانه در سایر مقاطع تحصیلی همچنان باقی مانده است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به آیین نامه دوره‌های تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی که در شورای عالی برنامه ریزی آموزشی به تصویب رسیده و توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است، گفت: در این آیین نامه هیچ ماده یا تبصره‌ای مبنی بر اثربخشی نمره‌های منفی مردودی در حاسبه میانگین نمرات کل مقرر و قید نشده است.

وی خواستار رسیدگی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری به اجرا نشدن قانون اثربخشی نمره مردودی شد و گفت: ادوار شورای صنفی در سال‌های گذشته تلاش بسیاری برای اجرایی شدن این قانون در دانشگاه کرده‌اند؛ اما نتیجه بخش نبوده است. بنابراین امیدواریم که مسئولان وزارتخانه این مشکل آموزشی در دانشگاه خواجه نصیر را حل کنند.

بحرینی با تصریح بر اینکه نمره دهی به پایان نامه مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد بر اساس قوانین نبوده و فقط به نظر استاد بستگی دارد، گفت: البته فرم نمره دهی و دفاع  نیز شفاف نبوده و دارای ابهاماتی است.

این دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر در پایان با تاکید بر اجرای قوانین آموزشی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین موجود، دانشجوی دوره کارشناسی ارشد اگر در چهار ترم نتواند دفاع کند، از ابتدای نیم سال پنجم به ازای هر ماه تاخیر 25 درصد نمره از معدل نمره هیئت داوران کسر خواهد شد. البته این قانون در دانشگاه اجرایی نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =