بحران جهانی کمبود خوابگاه برای دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان بین‌الملل در جهان با مشکل کمبود مسکن و افزایش اجاره بهای خوابگاه‌ها مواجه هستند. به همین دلیل، کارشناسان معتقدند که دانشگاه‌ها باید راهکارهای متفاوتی را برای حل آن پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان با افزایش شدید اجاره بهای خوابگاه‌ها مواجه هستند. این افزایش هزینه خوابگاه‌ها به دلیل بالا رفتن تقاضا و پایین بودن عرضه در مکان‌های تحصیلی پرطرفدار است. به همین دلیل، مدیران دانشگاه باید رویکرد استراتژیک‌تری برای مقابله با بحران مسکن اتخاذ کنند که دانشجویان کم‌درآمد هم بتوانند جایی برای زندگی پیدا کنند.

حذف ۲۰ درصد رشته‌های دانشگاهی چین

در ادامه به بیان جزئیات این مشکل در دانشگاه‌های مختلف جهان می‌پردازیم. برای مثال برخی دانشگاه‌های هلند از دانشجویان بین‌المللی خواسته‌اند که قبل از تهیه خوابگاه یا محلی برای اسکان، به هلند سفر نکند. همچنین پلیس ایرلند به دانشجویان هشدار داد که به دلیل افزایش کلاهبرداری در اجاره خوابگاه‌ها، مراقب باشند.

فقط اروپا با این مشکل مواجه نیست. دانشجویان بین‌المللی چین هم پس از پایان قرنطینه کرونا و بازگشایی دانشگاه‌ها برای تامین خوابگاه به مشکل برخوردند. هم‌اکنون استرالیا هم با این بحران دست به گریبان است.

دانشگاه‌های انگلستان هم به دلیل افزایش تعداد نوجوانان ۱۸ ساله، با افزایش تقاضای دانشجویان برای خوابگاه مواجه هستند.

هم‌اکنون تعداد دانشجویان بین‌الملل در انگلستان به ۶۸۰ هزار نفر رسیده است. این افزایش تعداد خبر خوبی برای مدیران دانشگاهی است؛ چرا که دانشجویان بین‌الملل شهریه‌های بسیار بالاتری نسبت به دانشجویان انگلیسی پرداخت می‌کنند؛ اما بدون شک سبب افزایش فشار در زمینه تامین مسکن خواهد شد.

تاسیس دانشگاه در یک منطقه؛ افزایش اجاره و کمبود مسکن

کارشناسان معتقدند که حتی حضور یک دانشگاه در یک منطقه می‌تواند به افزایش اجاره بها و کمبود مسکن‌های مقرون به صرفه برای دانشجویان و سایر ساکنان آن منطقه شود.

شهر ناتینگهام در ایست میدلنز میزبان دو دانشگاه معتبر (دانشگاه ناتینگهام از گروه دانشگاه‌های راسل و دانشگاه‌ ناتینگهام ترنت) است. محبوبیت دانشگاه‌های این شهر سبب رشد ۲۵ درصدی دانشجویانی شد که نیاز به اسکان دارند. به طوری که تعداد دانشجویان این دانشگاه‌ها در ۶ سال گذشته از ۴۰ هزار نفر به ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

همچنین روند جمعیت در انگلستان نشان می‌دهد که تعداد جوانان ۱۸ ساله در این کشور بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ به میزان ۲۴ درصد افزایش خواهد یافت. پیشبینی می‌شود افزایش جمعیت در منطقه بزرگ ناتینگهام بیش از ۲۸ درصد باشد. به همین دلیل، کارشناسان معتقدند که بحران مسکن دانشجویی به رویکرد استراتژیک‌تری نیاز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =