بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی اولویت صندوق رفاه وزارت علوم /۲۹ هزار ظرفیت خوابگاهی در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده‌ است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹۳ هزار نفر بود،گفت: این ظرفیت در سال گذشته به ۲۲۲ هزار نفر رسید. یعنی ۲۹ هزار ظرفیت خوابگاهی جدید ایجاد شده‌ است.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه ارائه خدمات رفاهی مطلوب به دانشجویان جزو وظایف اصلی صندوق محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این راستا تجهیز و تعمیر خوابگاه‌های مجردی-متاهلی، سالن‌های غذاخوری(سلف)، پرداخت به موقع وام‌های دانشجویی اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید:

فقط ۷ دهم درصد دانشجویان متأهل امکان داشتن خوابگاه متأهلی دارند

گنجی با تاکید بر بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی بیان کرد: علاوه بر بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای بازسازی یا تجهیز ساختمان خوابگاه‌ها به کمک و توجه خیرین به دانشگاه‌ها نیز نیاز داریم. در این راستا قصد داریم که دانشگاه‌هایی که نیازمند تجهیز امکانات رفاهی هستند، ولی بودجه لازم را در اختیار ندارند به این افراد معرفی شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تصریح بر اینکه خیرین در سال گذشته حدود ۲۴ میلیارد تومان برای بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی به دانشگاه‌ها یا آموزش عالی کمک کردند، گفت: امیدواریم که کمک خیرین به دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹۳ هزار نفر بود، گفت: این ظرفیت در سال ۱۴۰۲ به ۲۲۲ هزار نفر رسید. به این معنا که ۲۹ هزار ظرفیت خوابگاهی جدید ایجاد شده‌ است.

گنجی در پایان خاطرنشان کرد: رصد میدانی و حضوری خوابگاه‌ها، بررسی خدمات رفاهی دانشگاه‌ها و پیشرفت پروژه‌های حوزه دانشجویی-رفاهی جزء کار ویژه‌های صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در سال ۱۴۰۲ بود. البته ما این سیاست و اولویت کاری را در سال جاری نیز ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =