گواهی موقت از فرآیند فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد حذف شد/ صدور دانشنامه الکترونیکی با درخواست دانشجو

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گواهی موقت پایان تحصیلات از فرآیند فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد حذف شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه پذیرش، ثبت نام مراحل فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با حضور معصومه طباطبایی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بانک اطلاعاتی و کانون فارغ التحصیلی راه‌اندازی می‌شود

طباطبایی در این جلسه با اشاره به حذف گواهی موقت و انجام مراحل صدور دانشنامه به صورت الکترونیکی گفت: در بخش پذیرش و ثبت نام باید حداکثر تا پایان ترم اول کلیه مدارک از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، کد ملی، مدرک پایه و تاییدیه تحصیلی چک شود. 

وی تاکید کرد: چنانچه مغایرتی وجود دارد اصلاح و در صورتی که شخص شرایط پذیرش را نداشته است از ادامه تحصیل وی جلوگیری شود تا در زمان فارغ التحصیلی دانشجو با مشکل مواجه نشود.

 طباطبایی افزود: مراحل آموزشی و پژوهشی دانشجو باید با دقت تمام و ترم به ترم کنترل شود و یک ترم مانده به فارغ التحصیلی، پرونده آموزشی دانشجو مورد بررسی قرار گیرد تا فرصت برای ترمیم معدل، واحدهای گذرانده نشده و غیره باشد. 

وی همچنین بیان کرد: حداکثر تا پایان سال اول تحصیل پذیرش از سوی واحدها و اداره کل پذیرش مرکز سنجش پذیرش و فارغ التحصیلی کنترل و صحت آن تایید می‌شود که این باعث می‌شود بخشی از  مراحل فارغ التحصیلی حل شود.

 وی گفت: در جهت افزایش رضایتمندی دانش آموختگان درخواست فارغ‌التحصیلی در سامانه توسط دانشجو ثبت شده و بعد از صدور دانشنامه، دانشنامه از طریق پست به آدرس درخواست کننده ارسال خواهد شد. لذا برای اینکه در کمترین زمان ( حداکثر ۱۰ روز کاری) دانشنامه صادر شود باید در واحدهای دانشگاهی دقت و کنترل زیادی در ابتدای پذیرش و ثبت نام و در دوره تحصیل وجود داشته باشد.

این مسئول در این جلسه عناوین موارد بیشترین دلیل عودت مدارک را مطرح و به سولات همکاران پاسخ داد و در خصوص جذب بیشتر دانشجو توجه به آمایش و بررسی تقاًضا در شهرستان‌های مختلف را مورد  تاکید قرار داد. 

وی در پایان گفت: درخواست به موقع جابجایی رشته ها در استان می‌تواند روند جذب دانشجو را افزایش دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =