فقدان سرویس ایاب و ذهاب در برخی خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه خواجه‌نصیر ضمن گلایه از فقدان سرویس ایاب و ذهاب در برخی خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: دانشجویان این خوابگاه‌ها باید با هزینه‌های گزاف رفت و آمد به دانشگاه بروند.

محمد بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مشکلات سکونت در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر اظهار کرد: پراکندگی ساختمان‌ها و بُعد مسافت تا دانشکده‌های مختلف دانشگاه بزرگ‌ترین چالش و مشکل دانشجویان است.

وزارت علوم به تقلب آموزشی در دانشگاه خواجه‌نصیر پایان دهد

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶ یا ۷ خوابگاه دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در مناطق مختلف تهران وجود دارند که از این تعداد، حدود ۲ یا ۳ خوابگاه دارای سرویس هستند. به این معنا که دانشجویان این خوابگاه‌ها با سرویس به دانشکده خود می‌روند و مابقی باید با هزینه‌های گزاف رفت و آمد به دانشکده بروند. 

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه خواجه‌نصیر با تصریح بر اینکه مجموع الجزیره بودن دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر همواره مورد انتقاد دانشجویان و شورای صنفی قرار داشته است، گفت: علاوه بر این؛ مکان این خوابگاه‌ها نیز اصلا مناسب نیستند، این موضوع نیز بر مشکلات دانشجویان خوابگاهی افزوده است.

وی درباره سایر مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر عنوان کرد: اغلب خوابگاه‌ها نه تنها نوساز نیستند؛ بلکه فرسوده هم هستند. در نتیجه امکانات زیرساختی ضعیف بوده و در واقع از رده خارج است. البته در این میان فقط خوابگاه‌های دانش و صداقت به علت نوساز بودن وضعیت مناسبی دارد.

بحرینی با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر در شان دانشجویان این دانشگاه نیست، گفت: اتاق‌های برخی از خوابگاه‌ها ۶ نفره یا ۴ نفره است و هیچکدام از خوابگاه‌ها اتاق ۲ نفره ندارد. در حالی که استاندارد اتاق‌ها ۲ نفره است؛ اما با اضافه کردن تخت، دانشجو بیشتری در اتاق سکونت پیدا می‌کنند.

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه خواجه‌نصیر در پایان خاطرنشان کرد: افتتاح ساختمان جدید خوابگاهی که مسئولان وعده آن را در شهریورماه ۱۴۰۲ داده‌اند، می‌تواند بسیاری از این مشکلات را تعدیل کند. البته از این وعده، فقط ظاهرا بودجه آن فراهم شده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1179976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =