۱۰ هزار واحد گران فروش مرغ به سازمان تعزیرات معرفی شدند

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از تشدید برخورد با گران‌فروشان محصولات پروتئینی خبر داد و گفت: فروش گوشت مرغ بیشتر از نرخ مصوب گران‌فروشی است و در یک هفته اخیر بیش از ۱۰ هزار واحد متخلف عرضه گوشت مرغ و تخم مرغ در کشور به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی  ایسکانیوز، «مسعود امرالهی» روز دوشنبه در گفت‌وگویی درباره وضعیت بازار گوشت مرغ و تخم مرغ، افزود: طبق نظر کارگروه تنظیم بازار، قیمت هر کیلوگرم مرغ درب واحدهای تولیدی ۵۲ هزار تومان و گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان حداکثر ۷۳ هزار تومان شده است؛ بنابراین هرگونه عرضه گوشت مرغ بیش از نرخ مصوب گران‌فروشی محسوب می‌شود.

آموزش آشپزی / طرز تهیه مرغ زعفرانی بسیار خوشمزه

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ملاک فروش قیمت تخم مرغ را کیلوگرم عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان ۵۶ هزار تومان و با این حساب قیمت شانه استاندارد یک کیلو و ۸۰۰ گرمی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده؛ بنابراین در صورت گران فروشی با متخلفان برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نرخ تورم سالانه و هزینه‌های تبعی تولیدکننده؛ هزینه‌های جاری و تولید در سلسله نشست‌های کارشناسی با حضور انجمن‌های مرغ تخم‌گذار، جوجه یک‌روزه و مرغ گوشتی در کارگروه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و یافته‌های نهایی با نظر کارشناسان و عوامل تولید منجر به کشف قیمت نهایی برای سال ۱۴۰۲ شد که در صورت تثبیت قیمت جهانی نهاده‌ها، تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۳ این نرخ ثابت باقی خواهد ماند.

به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، بر اساس سیاست دولت در حمایت از تولیدکنندگان، در صورت تغییر قیمت جهانی نهاده بالاتر یا پایین‌تر از ۷ درصد، در قیمت مصوب تجدیدنظر خواهد شد.

امرالهی با تاکید بر اینکه زنجیره تولید گوشت مرغ و تخم مرغ تا عرضه به مصرف‌کنندگان موظف به رعایت نرخ مصوب است گفت: طی مدت یک هفته اخیر بیش از ۱۰ هزار پرونده تخلف و گران‌فروشی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده است که جریمه نقدی و پلمب مراکز شامل حال این افراد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی متولی بررسی و برخورد با گران فروشان و متخلفان است اضافه کرد: بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی در تیم‌های مختلف در سطح کشور عملیات شناسایی زنجیره تولید (مراحل ابتدایی تولید تا مصرف) را برعهده دارند و پرونده متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی کشور معرفی می‌شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1180647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =