عزم راسخ کره شمالی در تقویت روابط با چین

وزیر خارجه کره شمالی در دیدار با سفیر جدید چین در پیونگ‌یانگ گفت که کشورش تمایلی «قاطع» برای توسعه روابط دوستانه با چین دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که «چو سون هی»، وزیر خارجه کره شمالی و «وانگ یاجون»، سفر جدید چین در این کشور در گفت‌وگوی خود بر موضع قاطعشان برای توسعه مضاعف روابط دیرینه دو کشور که از جنس دوستی و همکاری است تاکید کردند و آن را در راستای اهداف حسنه رهبران خود دانستند.

نتانیاهو: ایران معادل ۵۰ کره شمالی است

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط سفارت چین در کره شمالی در شبکه‌های اجتماعی، چو سون هی هنگام یادآوری دیدار رهبران دو کشور در شهری در چین «بسیار احساساتی» شد. شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پنج سال پیش در شهر دالیان در شمال چین با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش یونهاپ، «چو» گفت که کره شمالی همچنان روابط دوستانه دو کشور را عزیز می‌دارد و بیان کرد که روابط دو جانبه میان پکن و پیونگ‌یانگ به «دوره‌ای از پیشرفت کامل و عمیق» رسیده است.

سفیر چین گفت که رابطه دو کشور وارد «یک دوره تاریخی جدید» شده و متعهد شد که کشورش به همراه کره شمالی، به صلح و ثبات شبه‌جزیره کره و منطقه کمک کند.

وانگ در سال ۲۰۲۱ به عنوان فرستاده ارشد چین به کره شمالی انتخاب شد، اما به دلیل محدودیت‌های مرزی کره شمالی که از همه‌گیری ویروس کرونا ناشی شده بود، سفرش به پیونگ‌یانگ دو سال به تعویق افتاد تا اینکه در اوایل ماه میلادی گذشته بالاخره به کره شمالی رفت.

چین متحد و حامی اقتصادی دیرینه کره شمالی است و کره شمالی در میان تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه خود به دلیل برنامه هسته‌ای و موشکی‌اش، به دنبال تقویت روابط با چین است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =