کرسی آزاداندیشی یکی از ضرورت‌های مراکز تولید اندیشه است/ لزوم استفاده از دانشجویان در تیم‌های داوری

مسول اجرائی رویداد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد یاسوج گفت: کرسی‌های آزاداندیشی یکی از ضرورت‌های مهم برای دانشگاه‌های کارآفرین، مراکز تولید اندیشه و دانشگاه‌های خلاق به شمار می‌رود

عبدالخالق عبدول پور مسول اجرائی رویداد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره آفت‌های برگزاری چند دوره از رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی اظهار کرد:  یکی از موانع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی کم‌بود فضای باز و گاها ترس از بیان نظر مخالف در دانشگاه‌ها است. اشخاص باید بتوانند اندیشه‌های جدید را در یک فضای گفت‌وشنود علمی و خارج از پیش‌داوری‌ها و منافعی که در بیشتر اندیشه‌ها وجود دارند مطرح کنند.

۳۲ تیم به مرحله کشوری کرسی‌های آزاداندیشی راه یافتند

وی ادامه داد: کرسی‌های آزاداندیشی یکی از ضرورت‌های مهم برای دانشگاه‌های کارآفرین، مراکز تولید اندیشه و دانشگاه‌های خلاق به شمار می‌رود به همین دلیل یکی از عناصر ضروری و بنیادی جامعه علمی تلقی می‌شود.

عبدول‌پور بیان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی باعث می‌شود در اثر گفت‌وگو و تبادل نظر، سطح آگاهی دانشجو نسبت به مسائل بالا رود، منطق گفت‌وگو را یاد بگیرد و تحمل پذیرش نظر مخالف را تمرین کند. البته این نکته که رقابتی شدن کرسی‌ها، حقیقت را قربانی جدل می‌کند تا حدودی درست است. راه حل این موضوع نیز شاید استفاده بیشتر از دانشجویان تحصیل کرده حتی دربخش داوری است.

مسول برگزاری رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد یاسوج تاکید کرد: تعیین موضوعات باید بر محورهایی چون مخاطب مداری، نیازسنجی، علایق موضوعی، سلیقه‌های متفاوت، توان‌های گوناگون، استعدادهای مختلف رشته‌های دانشگاهی، موضوعات روز و مبتلا به جامعه در عرصه ملی و بین المللی باشد.

به گفته عبدول‌پور، مسئله کرسی آزاداندیشی آنگونه که شایسته است در همه دانشگاه‌ها جدی گرفته نشده. باید تشکیلاتی متولی این امر شود. اما باید دقت کنیم این تشکیلات دچار آفت سایر نهادهای دانشگاهی نشود.

وی تصریح کرد: کرسی آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در سال‌های گذشته روند خوبی را طی کند. هم تعداد دانشجویان بیشتری درقالب تیم‌های متعددی شرکت داشته‌اند و هم قدرت بیان دانشجویان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

خبرنگار: سعیده صداقت‌نژاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1181363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =