مدیرعامل جدید توییتر کیست؟

ایلان ماسک، مالک توییتر، دیروز لیندا یاکارینو را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توییتر تعیین کرد؛ کسی که پیش از این مدیر تبلیغات شرکت رسانه‌ای «ان‌بی‌سی یونیور» بود و حالا قرار است بر عملیات بازرگانی توییتر تمرکز کند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ ایلان ماسک در همان ماه‌های اول تصاحب توییتر اعلام کرد که نمی‌خواهد برای مدت طولانی مدیرعامل این شبکه اجتماعی بماند و بالاخره دیروز خبر کناره‌گیری‌اش از این سمت را رسما اعلام و لیندا یاکارینو را به جای خود انتخاب کرد.

لیندا یاکارینو در حالی کرسی مدیر عامل توییتر را تصاحب کرد که این شرکت، با چالش‌های ناشی از تغییرات اخیرش دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال ماسک گفته که از تعیین مدیر عامل جدید توییتر هیجان‌زده است. ماسک پیش‌تر گفته بود که پس از تعیین مدیر عامل جدید، او در آینده رئیس اجرایی و مدیر ارشد فناوری توییتر خواهد بود. به دنبال خرید توییتر توسط ایلان ماسک، مدیریت او در این شرکت به ویژه به خاطر اخراج گسترده کارمندان، با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد.

ایلان ماسک به آرزوی دیرینه‌اش رسید/ سکان توییتر در دستان غول فضایی

در واکنش به این انتقادها،‌ سال گذشته یک نظرسنجی توییتری راه انداخت و در آن از کاربران پرسید که آیا با کنار رفتنش از مدیریت توییتر موافقند یا نه. در این نظرسنجی بیش از ۱۷ میلیون نفر شرکت کردند و ۵۷ درصد با کنار رفتن او از ریاست توییتر موافق بودند. ماسک با پذیرش نتیجه نظرسنجی نوشت که پس از یافتن کاندیدای مناسب، از مقامش کنار خواهد رفت.

یاکارینو کیست؟

یاکارینوی ۶۰ ساله آمریکایی متولد نیویورک و فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا است. حدود ۱۲ سال گذشته رئیس بخش تبلیغات و شرکت‌های ان‌بی‌سی یونیورسال بود و روی بیش از ۲ هزار کارمند نظارت داشت و طبق اعلام خود این شرکت، تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار از راه تبلیغات درآمدزایی داشته است.

یاکارینو در دوران ریاستش در ان‌بی‌سی یونیورسال با شرکت‌هایی مانند اپل‌نیوز، اسنپ‌چت، بازفید و حتی خود توییتر همکاری‌های بزرگی داشته است. او و تیمش سرویس استریم Peacock را راه‌اندازی کرد که اتکای زیادی بر تبلیغات دارد. او روش‌های جدیدی را برای ارزیابی عملکرد تبلیغات به ‌کار گرفت تا بازدهی سرویس‌های خود را افزایش دهد.

یاکارینو پیش از رفتن به ان‌بی‌سی حدود۲۰ سال در شرکت سرگرمی Turner فعالیت داشت. او در سال 1992 به این شرکت ملحق شد و بعد از سال‌ها به سمت مدیر ارشد عملیات بخش فروش تبلیغات، بازاریابی و خرید ارتقا پیدا کرد.

او همچنین در مجمع جهانی اقتصاد رئیس کارگروه آینده مشاغل و هیات رسانه، سرگرمی و فرهنگ و از سوی دیگر رئیس سازمان غیرانتفاعی Ad Council است که در زمینه خدمات اجتماعی فعالیت می‌کند. او در دوران فعالیت در این سازمان با نهادهای مختلفی از جمله دولت جو بایدن و با کاخ سفید در کارزاری برای تبلیغ واکسیناسیون همکاری داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =