آمریکا: همکاری دفاعی ایران و روسیه برای جهان زیان آور است

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه از توسعه همکاری نظامی ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه از توسعه همکاری نظامی ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد.

جاسوس آمریکایی به حبس ابد محکوم شد

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می کرد، گفت: «روسیه و ایران در حال توسعه همکاری دفاعی خود هستند. در حال حاضر تعاملات میان ایران و روسیه در زمینه فروش تسلیحات پیشرفته به ویژه پهپادهای پیشرفته‌تر ادامه دارد».

کربی گفت: «ایران به فروش این پهپادهای پیشرفته به روسیه ادامه داده و از آنها برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکا در خاورمیانه نیز استفاده کرده است».

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید گفت: «دلایل متعددی وجود دارد که باور کنیم روسیه از این پهپادها برای ادامه حملات خود علیه اهداف داخل اوکراین استفاده خواهد کرد».

وی ادامه داد: «در حال حاضر پشتیبانی به صورت دوطرفه در جریان است. ماه گذشته ایران اعلام کرد که در حال نهایی کردن قرارداد خرید جنگنده‌های سوخو-35 از روسیه است. ایران به دنبال خرید تجهیزات نظامی بیشتر از روسیه است که شامل بالگردهای تهاجمی، رادارها و هواپیمای آموزشی رزمی Yak130 است. در مجموع ایران به دنبال خرید تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار از روسیه است».

کربی اضافه کرد: «این یک همکاری دفاعی همه جانبه بوده که برای اوکراین، منطقه و جامعه بین‌الملل زیان آور است».

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ما از ابزارهایی که در اختیار داریم برای افشا و مختل کردن این فعالیت‌ها استفاده می‌کنیم و آماده انجام کارهای بیشتری هستیم».

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه کنفرانس خبری خود به اتهام زنی‌های خود علیه ایران ادامه داد و گفت: «روسیه و ایران در حال نقض تعهدات خود تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل هستند و این نقض از طریق انتقال پهپادهایی از ایران به روسیه بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل صورت می‌گیرد».

کربی گفت: «ما به همکاری به شرکا، متحدان و سازمان ملل درباره راه‌هایی برای پاسخگو کردن آنها ادامه خواهیم داد».

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید اضافه کرد: «از ماه آگوست، ایران به روسیه بیش از 400 پهپاد ارسال کرده که در درجه نخست از نوع پهپادهای شاهد بوده است. روسیه از اکثر این پهپادها برای هدف قراردادن زیرساخت‌های حساس داخل اوکراین استفاده کرده است».

کد خبر: 1181656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =