کنعانی: غرب صدای اعتراضات شهروندان خود را بشنود

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه برخی مقامات غربی علیه ایران گفت: سیاستمداران غربی به‌جای مداخله در امور داخلی سایر کشورها و نمایش چهره‌ای به‌ظاهر بشردوستانه از خود، بهتر است صدای اعتراضات شهروندان خود را بشنوند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات مداخله‌جویانه جدید برخی مقامات آمریکایی و اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

واکنش کنعانی به ابراز نگرانی آمریکا درباره قرارداد ریلی ‎رشت - آستارا

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: سیاستمداران غربی به‌جای مداخله در امور داخلی سایر کشورها و نمایش چهره‌ای به‌ظاهر بشردوستانه از خود، بهتر است صدای اعتراضات شهروندان خود را بشنوند و وقت خود را صرف تأمین حقوق انسانی و مطالبات شهروندی آنان کنند.

کنعانی ادامه داد: نقض گسترده حقوق اولیه شهروندان غربی از جمله حق آزادی بیان و توسل پلیس و نیروهای امنیتی به خشونت مفرط علیه مردم معترض در اروپا و آمریکا کنار صدور بیانیه‌های سیاسی در مورد قوانین داخلی سایر کشورها، به‌وضوح نشان‌دهنده استفاده ابزاری از حقوق بشر به‌منظور پیشبرد اهداف و تحقق منافع نامشروع سیاسی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: بسیار مضحک است کسانی که خود سابقه سنگینی از نقض فاحش حقوق بشر علیه دیگر ملت‌ها را دارند و در کشور خود نیز علناً مشغول نقض حقوق شهروندان خود هستند و نیز در مقابل فجایع و جنایات روزمره رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین سکوت می‌کنند و حتی موضع حمایتی می‌گیرند، در مورد اجرای احکام قضایی نسبت به قاتلان و ترویج‌دهندگان خشونت علیه جان و آرامش و امنیت مردم ایران اظهارنظر می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: اروپا و آمریکا صلاحیت قانونی، قضائی و اخلاقی برای اظهار نظر در موضوعات قضائی و حقوق بشری دیگر کشورها را ندارند.

اخیراً برخی مقامات غربی در اقدامی مداخله‌جویانه نسبت به اعدام عوامل تروریستی محله خانه اصفهان اعتراض کرده بودند.

حکم اعدام محکومان صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ‌شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی از عوامل حمله تروریستی محله خانه اصفهان در آبان ماه 1401 که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای حافظ امنیت شد، بامداد دیروز 29 اردیبهشت 1402 به اجرا درآمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =