دانشکده‌های علوم انسانی دانشگاه آزاد در مراکز استان‌ها تجمیع می‌شوند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هیئت رئیسه دانشگاه مصوب کرده‌ایم که گروه‌های آموزشی واحدها قدرت بیشتری پیدا کنند و دانشکده‌ها صرفاً در استان‌ها مستقر شوند و این کار در راستای چابک و سبک کردن ساختار آموزشی و گروه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جمع رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: در ساختار جدید معاونت علوم انسانی و هنر به دنبال ایجاد تحول در علوم انسانی هستیم و این برای ما یک اصل است که عملیاتی شدن آن نتایج بسیار مهمی را به بار خواهد آورد.

نخستین نشریه دانشگاهی تولید شده با تکنولوژی هوش مصنوعی رونمایی می‌شود

وی اضافه کرد: در برنامه‌ریزی این تحول ۱۲۰ مورد را پیش‌بینی کرده‌ایم که در بخش نخست این برنامه مبانی نظری تحول در علوم انسانی را مدنظر قرار داده‌ایم و در این راستا سه قدم مهم را پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه توضیح داد: در گام نخست دنبال هویت‌یابی علوم انسانی هستیم و در این باره باید به تمایز معاونت‌ها توجه ویژه شود.

همایون، حرکت به سمت رشته‌های مهارتی را گام دوم تحول در حوزه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و تشریح کرد: محور تحول در این حوزه استاد دانشگاه است و محور تحول استادان هم ارتقاست، بر این اساس در راستای اصلاح آیین‌نامه ارتقا و رفع موانع تسهیل اقدام کرده‌ایم و در دوره‌های دکتری سمت ایجاد نظریه‌های اسلامی پیش خواهیم رفت.

وی، سومین گام را یافتن ریشه سایر علوم در مجموعه علوم انسانی برشمرد و تبیین کرد: با لحاظ واقعیت علوم انسانی و استقرار طبقاتی سایر علوم در ذیل آن و مقدم بودن علوم انسانی بر سایر علوم باید به سمتی پیش برویم که این علوم نیز از طریق توسعه علوم انسانی توسعه و پیشرفت یابند، البته بعد از هویت‌یابی به بازگشت به رشته‌های دیگر و تعامل با رشته‌ها مخصوصاً ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای توجه خواهیم کرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در هیئت رئیسه دانشگاه مصوب کرده‌ایم که گروه‌های آموزشی واحدها قدرت بیشتری پیدا کنند و دانشکده‌ها صرفاً در استان‌ها مستقر شوند و این کار در راستای چابک و سبک کردن ساختار آموزشی و گروه‌ها شکل گرفته و براساس آن گروه‌های آموزشی ذیل ۱۹ عنوان استاندارد مستقر می‌شوند و دانشکده‌ها در سطح استان براساس عناوین رشته‌ها شکل خواهد گرفت تا با ترکیبی نیمه اجرایی نیمه علمی از مجموعه استادان و رؤسای دانشکده‌ها در نهایت با ترکیب خاص در ساختار سازمان مرکزی دانشکده «گان» شکل گیرد که وظیفه آن ایجاد ساختارهای تصمیم گیری و تخصصی برای هر حوزه دانشکده‌های استانی است.
همایون متذکر شد: بین ۱۹ رشته چند مورد را که حائز اهمیت بیشتری هستند مانند رشته‌های فرهنگ و رسانه، گردشگری و محیط زیست را از زیرمجموعه قبلی خود خارج کردیم و جنبه مستقلی به آنها داده‌ایم، همچنین رشته علوم تربیتی را از مجموعه علوم انسانی خارج و ذیل معاونت جدیدی با عنوان معاونت تعلیم و تربیت قرار خواهیم داد تا امکان اتصال دانشگاه به جامعه خصوصاً جامعه تعلیم و تربیتی آموزش و پرورش با کاربرد این معاونت فراهم شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: بر این اساس به زودی سرای نوآوری هنر و رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود.

خبرنگار: محمد شاکری

انتهای پیام/

کد خبر: 1182132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =