برگزاری مراسم گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در واحد اردبیل

همزمان با سوم خرداد، مراسم گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر در سالن عطامهر دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامعلی دهقان رزمنده و پیشکسوت سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این مراسم گفت: سوم خرداد نباید صرفاً به عنوان سالروز آزادی خرمشهر در نظر گرفته شود. این روز نماد آزاد سازی ایران است. چرا که حمله عراق به ایران در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب صورت گرفت و عدم آزادسازی خرمشهر باعث می‌شد تا کل ایران از آن متاثر شود.

تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدای گمنام در جشن آزادی خرمشهر

دهقان ضمن دعوت دانشجویان به مطالعه تاریخ افزود: در دوران رضا شاه و با خیانت وی قسمتی از ایران به ترکیه بخشیده شد که سرچشمه رودهای ارس و اروند است و اکنون با کارشکنی و سدسازی های ترکیه ما در تامین آب این رود ها به مشکل خورده ایم.  در دوران حاکمان دیگر نیز با هر جنگ کوچک و بزرگی تکه ای از ایران جدا شده است. با مرور چنین رویدادهایی به اهمیت آزادسازی خرمشهر بیش از پیش پی میبریم.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر قدم اول برای شکست استکبار جهانی بود ادامه داد: آزادسازی خرمشهر در شرایطی رقم خورد که ابرقدرت های جهان حامی صدام بودند در حالی که در ایران سازماندهی ارتش و سپاه و بسیج هنوز کامل نشده بود.

اولین فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره مجدد به حماسه سازی مردم در جنگ تحمیلی گفت: به گفته امام خمینی (ره) دو عامل باعث آزادسازی خرمشهر شد. یکی دانش نظامی و اطلاعاتی جوانان حاضر در جنگ و دیگری ایمان مردم به خدا و قرآن بود. به همین دلیل است که امام خمینی (ره) گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد. این ایمان باعث شده بود تا مردم برای آزادسازی خرمشهر از جان و مال خود بگذرند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1182767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =