پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

پیش بینی می‌شود که بورس فردا نیز روز متعادلی را سپری کند و احتمالا میزان افزایش قیمت‌ها نیز نسبت به امروز کمتر باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بورس تهران امروز اگرچه معاملات نسبتا قدرتمندی را شروع مرد اما تقاضا به مرور در سطح متعادل خود باقی ماند تا شاهد بازاری مثبت اما متعادل باشیم. در این میان اما بخش عمده‌ای از نمادها در محدوده‌های مثبت دامنه نوسان قرار داشتند و برخی نیز توانستند صف خریدهای خوبی را نیز تشکیل دهند. شاخص کل بورس در بازار امروز در نهایت یک بازدهی مثبت ۰.۵۷ درصدی را به ثبت رساند و بار دیگر محدوده ۲.۲۸۸ میلیون واحدی را لمس کرد. در سمت دیگر اما شاخص هم‌وزن به واسطه عملکرد بهتری که گروه‌ها و نمادهای کوچک داشتند، توانست معاملات سبزتری داشته باشد و با رشد ۱.۴۳ درصدی همراه شود. ارزش معاملات خرد سهام که روز گذشته با کاهش چشمگیری همراه بود، امروز نیز عدد ۹۹۴۳ میلیارد تومان را به ثبت رساند و شاهد ورود پول اندک ۱۶ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

عرضه اولیه در بورس چیست؟ / بهترین زمان برای فروش

طی گزارش‌های گذشته نیز بارها در رابطه با این موضوع که احتمالا بورس تهران برای مدتی در روند متعادل سیر کند صحبت کرده‌ایم، برآیند نیروهای مثبت و منفی در بازار سهام موجب شده است که فعلا برتری چشمگیری را در هیچکدام از سمت‌ خریداران و فروشندگان شاهد نباشیم و روزها با آرامش بیشتری نسبت به قبل کار خود را ادامه دهند. با این حال شرایط و اتفاقات اخیری که در کشور در حوزه سیاسی و اقتصادی رخ داده است، می‌تواند هرلحظه شرایط بازارها را با چیزی که اکنون دیده می‌شود تغییر دهد. در ادامه با بررسی شرایط موجود و نگاهی به روندهای روزانه، به پیش بینی بورس فردا خواهیم.

جدال مثبت و منفی در بورس تهران

معاملات این روزهای بورس تهران به خوبی نشان می‌دهد که از سمتی خریداران دلایل محکم و خوبی برای خرید سهام دارند و از سمت دیگر نیز فروشندگان همچنان ابهامات و مسائلی را پیش پای خود می‌بینند و ترجیح می‌دهند فعلا در سمت خود باقی بمانند. طی ماه‌های گذشته محرک‌های صعودی بورس تهران کم نبوده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ثبات نرخ ارز در بالای کانال ۵۰ هزار تومان، ثبات در انتظارات تورمی، انتشار آمارهای مختلف از وضعیت تورمی کشور، گزارش‌های سالانه و فصلی مناسب از سمت شرکت‌ها، نزدیکی به فصل مجامع و… اشاره کرد که هرکدام به نوعی خرید سهام در این شرایط را به عنوان یک سرمایه‌گذاری مناسب قلمداد می‌کند.

از سمت دیگر اما برخی شرایط و ابهامات نیز باعث شده است که فروشندگان همچنان رفتن را به ماندن ترجیح دهند.  صعودی قدرتمندی که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته شروع شد توانست بخش قابل توجهی از جاماندگی بازار سهام نسبت به بازارهای موازی را جبران کند و قیمت بسیاری از نمادها رشد خوبی را تجربه کردند و از آنجا که همواره صعودها با اصلاحات مقطعی همراه هستند، پیش بینی می‌شد که بورس تهران نیز به مرور این روند اصلاحی را طی کند. ابهاماتی از جمله مشخص نبودن خط مشی سیاستگذاری اقتصادی در کشور، نرخ خوراک صنایع، کاهش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، تلاطم سیاستگذاری در بورس کالا، تداوم سیاست‌های کنترلی و دستوری و… نیز هرکدام به شکلی مانع از تداوم روند صعودی قدرتمند بورس می‌شود. از این رو بدیهی است که در شرایط اینچنینی بورس تهران مسیر متعادلی را تا قدرت گرفتن یکی از این سمت‌ها طی کند و روزهای خود را با احتیاط بیشتر نسبت به گذشته طی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =